Marktonderzoek: welke bronnen, hoe aanpakken

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 11:36
Op mijn stagebedrijf werd mij gevraagd om de Nederlandse uitzendmarkt in kaart te brengen, met zoveel mogelijk gedetailleerde gegevens.

Ik weet dat huiswerktopics niet gesmaakt worden, maar dit is geen topic waar ik directe antwoorden zoek. Eerder de vraag: hoe pak ik dit gestructureerd aan, naar welke catalogi en bronnen moet ik op zoek?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kakola schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:07:
Eerder de vraag: hoe pak ik dit gestructureerd aan, naar welke catalogi en bronnen moet ik op zoek?
Wat is je eigen gedachte hierover? Voor de rest is het verzinnen van een gestructureerde aanpak onderdeel van het leerproces en de meest belangrijke fase van deze opdracht. Het lijkt me dat je dit stuk nu juist wél zelf zou moeten doen. ;)

Ik zou overigens eerst eens proberen je opdracht concreet proberen te maken.
  • Wat wil men exact weten?
  • Welk doel dient het onderzoek?
  • Voor welk publiek dienen de resulaten?
  • Welk segment van de uitzendmarkt wil men geinventariseerd zien?
  • etc
Het zo "gedetailleerd mogelijk in kaar brengen van de Nederlandse uitzendmarkt" is een compleet onzinnige opdracht. Als je dat goed en letterlijk uitvoert eindig je namelijk met een document van > 10.000 pagina's en wat niemand gaat lezen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In aanvulling op bovenstaande, lijkt dit me typisch iets waar je opleiding je bij moet helpen. Ik denk dat er verder weinig discussie-waarde in zit.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Dit topic is gesloten.