Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor werk SolidWorks etc.

Pagina: 1
Acties:

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11 21:19
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is benodigd voor werk. Hierbij ga ik gebruik maken van tekenprogramma's als SolidWorks, daarnaast natuurlijk ook de normale dingen als surfen en een boekhoudprogramma bijhouden. Gamen en urenlang films kijken ga ik er niet op doen.

Wat is je budget?
Maximaal ongeveer €1000,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop af en toe wel meenemen naar een klant, maar ik ga altijd per auto en hecht niet zo heel veel waarde aan een lichtgewicht laptop of grootte voor dat stukje lopen van de auto naar de klant. Bij de klant is eigenlijk altijd wel een stopcontact aanwezig dat ik kan gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil minimaal Intel i7 en 8gb werkgeheugen voor het tekenen op SolidWorks, daarnaast lijkt een SSD me erg handig. Op dit moment heb ik ongeveer 150gb verbruikt op mijn huidige pc, dus de opslagruimte hoeft niet gigantisch te zijn. Schermgrootte 15 inch of groter. Minimaal twee usb-poorten, het maakt me niet zoveel uit of dit nou usb2 of 3 is. Een aansluiting voor een netwerkkabel vind ik een pré, maar geen noodzakelijke vereiste. Ook een HDMI-aansluiting is niet perse nodig, want ik stream toch geen films naar de tv. DVD en CD is ook niet nodig. Touchscreen is ook niet benodigd. Dit alles mag er natuurlijk wel inzitten. Ik vind het vooral lastig te bepalen wat voor een videokaart ik nodig heb en vind het ook lastig te vinden op internet wat SolidWorks vereist.

Ik heb tot nu toe dit gevonden:

http://www.bol.com/nl/p/t...6/#product_specifications

http://www.laptopshop.nl/...5/asus-r556lb-dm286h.html

Bedankt voor alle hulp!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-11 15:46
Eigenlijk zou je een quadro moeten hebben voor SolidWorks, maar dan moet je minimaal zo'n 1600 euro willen besteden (http://nl.hardware.info/p...22850/hp-zbook-15-f0u70et). De laptops die jij hebt uitgekozen hebben een AMD Radion R7 M260 en een Geforce 940M als videokaart, maar ik zou als ik jouw as voor 1000 euro een laptop nemen met een Geforce 850M. Die is namelijk krachtiger dan die andere twee, wat belangrijk is voor SolidWorks. De enige (kwalitatief goede) laptop die dan in aanmerking komt is de Asus X751LK (http://maxict.nl/product/...campaign=prijsvergelijker), maar als je 100 euro extra te besteden hebt dan krijg je een processor die een stuk krachtiger is en meer RAM (http://maxict.nl/product/...campaign=prijsvergelijker)

• Chris TT
Als het nodig is kan 100 euro er wel vanaf. Wil alleen niet teveel geld uitgeven aan ''gimmicks'' die ik toch niet gebruikt of waar je eigenlijk weinig aan hebt. Vind het zelf lastig om een realistisch bedrag te noemen. Het is natuurlijk wel van belang dat het gewoon werkt. Ik zal er zo even naar kijken, heb nu even geen tijd.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je een referentie systeem, als in, waar werk je nu op en hoe draaien jouw modellen daar?

Solidworks is heel gevoelig voor coresnelheid; het belangrijkste is dat je een laptop neemt met een hoge turbo snelheid op 1 core van de cpu, zo veel mogelijk mhz.

De vraag is in hoeverre en of je het verschil gaat merken tussen die r7, de 940m of 850m.

Geen U / low voltage / etc cpu's dus! zoek een Asus met een HQ model cpu

http://tweakers.net/categ...qVLAyMjJR0lCzMTUyUYmtrawE

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 13-07-2015 14:17 ]

specs

• Chris TT
Ik werk nu altijd op een desktop-computer, maar omdat we soms met meerdere personen tegelijk een computer nodig hebben wil ik een extra pc hebben, omdat ik soms ook tekeningen wil bewerken of laten zien bij de klant lijkt me een laptop handig.
Dit zijn de huidige specificaties op de pc. Solidworks werkt er gewoon op, niet altijd even snel, maar toch.

Windows 7 Ultimate
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor 3.40ghz
Geïnstalleerd geheugen: 8gb
Type systyeem: 64 bits besturingssysteem.
Grafisch: NVIDIA Geforce 7650 GS
Grafisch geheugen: 2287MB

SolidWorks 2015 x64 Edition

Die laptop van 1100 euro waar Defi het over heeft ziet er trouwens goed uit qua specificaties, maar zoals ik al zei schiet vooral mijn verstand over videokaarten tekort.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris TT op 13-07-2015 15:00 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die 2 Asus'en die defi noemt zijn juist niet (het meest) geschikt want beperkt in cpu power. Zit niet te veel in over de gpu, want die is niet ultra belangrijk. Je hebt nu ook geen razendsnelle gpu ofzo

Je wilt een i7-4710HQ of i7-4720HQ ofzo.

pricewatch: Asus N551JK-CN158H
pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
etc check die eerdere link van me.

Moet vaak wel een SSD in want die zit er standaard niet in.

specs

• Chris TT
Als ik er een SSD bij koop, moet deze dan van hetzelfde merk als de laptop zijn? Moet de HDD die aanwezig is eruit, of is er een lege plek waar de SSD inpast, oftewel moet ik bij het aankopen van een SSD een groter geheugen kopen omdat ik het geheugen van de al aanwezige HDD verlies of niet? En waar moet ik opletten, wordt het hier veel duurder van? Ik zag dat je voor €80,- een SSD hebt van 120gb bij Bol.com. Dit is wel te doen.

Als dat met de SSD allemaal niet zo'n probleem is, lijken me de volgende laptops uit jouw link wel wat:

pricewatch: Asus N551JQ-CN045H
pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
pricewatch: Asus N751JK-T7255H
pricewatch: Asus N550JK-CM362H

Grote verschillen, op het scherm na, kan ik bij deze laptops niet echt ontdekken, al zie ik wel dat er verschil zit in de videokaarten. Weet niet echt welke beter is. Is het simpelweg hoe hoger het nummer, hoe beter?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:52

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica