Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hybrid laptop/tablet gezocht

Pagina: 1
Acties:

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Gaat gebruikt worden voor school opdrachten en internetten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1.000 tot €1.200-,

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, hij moet veel mee te nemen zijn, een licht gewicht heeft onze voorkeur.
Het liefst iets van een 13".
Moet ook een 'tablet-functie' hebben om makkelijk opdrachten door te kunnen lezen/scrollen.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Moet een SSD hebben, en het liefst ook een redelijke accuduur.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:57

fdees

Trust me I'm an Engineer

Wat heb jezelf al gevonden

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• bvansteyvoort
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-10 15:41
Ik zou de Surface 3 of zelfs de Surface Pro 3 in overweging nemen.

Qua budget ga je er zeker raken ( uitgezonderd de duurdere configuraties ).

De uitgebreide mogelijkheden van OneNote ivm schoolwerk lijken mij zeker een aanrader.

Het toestel is in een handomdraai getransformeerd van tablet naar notebook en andersom.

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Als je meer tablet dan laptop wilt, Surface Pro 3
Als je meer laptop dan tablet wilt, HP Spectre x360

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

School opdrachten? Mogen we raden of kunnen we veilig aannemen dat je alles doet van simpele optelsommen tot volledige AutoCAD afstudeerprojecten.

Eerlijk gezegd is je topicstart erg summier en heb je ook erg selectief copy/paste gedaan uit het LAA-beleid zonder de rest te lezen en ons aan te bieden.

Voor 1200€ is heeeel veeel te krijgen maar slechts 1 of 2 devices sluiten aan bij een goede vraagstelling & informatievoorziening.

Succes!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• So_Surreal
Zelf kwam ik uit op de Lenovo Yoga 3 pro, de HP Spectre x360 & de Microsoft Surface Pro 3.
Olympia schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:35:
Als je meer tablet dan laptop wilt, Surface Pro 3
Als je meer laptop dan tablet wilt, HP Spectre x360
Bedankt :)
MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:42:
School opdrachten? Mogen we raden of kunnen we veilig aannemen dat je alles doet van simpele optelsommen tot volledige AutoCAD afstudeerprojecten.

Eerlijk gezegd is je topicstart erg summier en heb je ook erg selectief copy/paste gedaan uit het LAA-beleid zonder de rest te lezen en ons aan te bieden.

Voor 1200€ is heeeel veeel te krijgen maar slechts 1 of 2 devices sluiten aan bij een goede vraagstelling & informatievoorziening.

Succes!
Nee, het is voor mijn vriendin, grafisch gezien zal ze niet veel eisen.
Vooral processor en SDD moeten snel zijn ivm snel opstarten en openen van bestanden en programma's.

Zelf vindt ze de Lenovo Yoga 3 pro erg mooi, vooral door het gewicht.
Zelf ben ik meer gecharmeerd van de HP Spectre x360 (de i5 128gb ssd versie).
Dit doordat deze een langere accu-duur heeft en volgens mij ook beter scoort qua prestaties ?
We hebben thuis een 2-bay NAS, dus een grotere opslag zal toch niet nodig zijn.

We waren al even bij Mediamarkt geweest omdat ze de laptops eerst even wil zien.
De HP Spectre x360 was er helaas niet, alleen de Lenovo Yoga 3 pro gezien, maar dat is dus 1.19kg/44wH accu vs 1.51kg/56wH .

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 09:26
De vraag van Max is meer.. wat voor school opdrachten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• MAX3400

MAX3400

So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:31:
[...]
Nee, het is voor mijn vriendin, grafisch gezien zal ze niet veel eisen.
_O- Alleen de rest van je leven eist ze....
corset schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:33:
De vraag was meer waarom LAA beleid volledig niet gevolgd is. ;)

All joking aside; ik weet niet of jouw vriendin op de kleuterschool zou zitten en daar af en toe een plaatje van een bloem moet openen (dus geen snelle CPU en SSD nodig) of dat zij industrieel moleculair ingenieur wil worden en opnamen van microscopisch kleine haarscheurtjes in metaal moet bestuderen in foto's van 90 megapixel en elk minstens 20MB groot en ook nog eens 30 foto's tegelijk open.

Subtiele hint, zeker om te voorkomen dat iemand anders van Tweakers je topic op korte termijn verplaatst naar de collectie "op slot"; lees even het topic door wat ik hierboven link, probeer zo goed en kwaad als het kan je antwoorden te formuleren en dan kunnen we echt wel iets zinnigers zeggen.

• So_Surreal
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:39:
[...]

_O- Alleen de rest van je leven eist ze....

[...]

De vraag was meer waarom LAA beleid volledig niet gevolgd is. ;)

All joking aside; ik weet niet of jouw vriendin op de kleuterschool zou zitten en daar af en toe een plaatje van een bloem moet openen (dus geen snelle CPU en SSD nodig) of dat zij industrieel moleculair ingenieur wil worden en opnamen van microscopisch kleine haarscheurtjes in metaal moet bestuderen in foto's van 90 megapixel en elk minstens 20MB groot en ook nog eens 30 foto's tegelijk open.

Subtiele hint, zeker om te voorkomen dat iemand anders van Tweakers je topic op korte termijn verplaatst naar de collectie "op slot"; lees even het topic door wat ik hierboven link, probeer zo goed en kwaad als het kan je antwoorden te formuleren en dan kunnen we echt wel iets zinnigers zeggen.
corset schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:33:
Als ik dat wist, dan had ik dat wel verteld :P
Ze volgt een medische opleiding, daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Zelf zegt ze text verwerking en PDF's (niet zwaar).
Maar ook moeten er programma's van school op draaien, we weten dus niet wat dat voor iets is.
Het kan best zijn dat dat zware software is met 3D afbeeldingen van het menselijk lichaam etc.

Verder wil ik natuurlijk dat de laptop een paar jaar mee gaat, daarom moet hij dus ook een beetje snel zijn.

• MAX3400

MAX3400

So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:03:
[...]

[...]

Als ik dat wist, dan had ik dat wel verteld :P
Ze volgt een medische opleiding, daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Zelf zegt ze text verwerking en PDF's (niet zwaar).
Maar ook moeten er programma's van school op draaien, we weten dus niet wat dat voor iets is.
Het kan best zijn dat dat zware software is met 3D afbeeldingen van het menselijk lichaam etc.

Verder wil ik natuurlijk dat de laptop een paar jaar mee gaat, daarom moet hij dus ook een beetje snel zijn.
Is het dan handig dat je
a) je vriendin laat typen in dit topic wat voor opleiding ze gaat doen?
b) jij of je vriendin school eens bellen welke merken/typen software er voor de opleiding nodig zijn?
c) school misschien al een hardware-advies heeft liggen voor de opleiding?
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
^ dit komt echt uit het eerdere linkje; ik hoop dat je enige overeenkomsten ziet met het algemeen beleid en jouw antwoorden?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Surface Pro 3.

Heb zelf de twee. Wat een uitzonderlijk goed, degelijk en snel apparaat. Aankoop van de eeuw, definitly.

Professioneel Heftruck Syndroom

• So_Surreal
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:06:
[...]

Is het dan handig dat je
a) je vriendin laat typen in dit topic wat voor opleiding ze gaat doen?
b) jij of je vriendin school eens bellen welke merken/typen software er voor de opleiding nodig zijn?
c) school misschien al een hardware-advies heeft liggen voor de opleiding?

[...]

^ dit komt echt uit het eerdere linkje; ik hoop dat je enige overeenkomsten ziet met het algemeen beleid en jouw antwoorden?
Ik heb genoeg verstand van computers ;)
Ik ben zelf alleen niet thuis in de laptops omdat ik die zelf niet gebruik en niet nodig heb.
Daardoor weet ik ook niet wat er op de markt is.

Het hoeft van mij niet specifiek allemaal hoor, ik zit nog in de oriënterende fase.
Als er gewoon een aantal suggesties komen met convertible laptop's, dan kan ik de vergelijking zelf maken.

Verder vind ik het ook fijn om van een aantal gebruikers zelf te horen wat ze fijn vinden, dat vind je niet zo snel op internet namelijk.

Maar gooi het topic maar dicht hoor omdat ik niet weet wat voor schoolopdrachten het precies zijn :')

• So_Surreal
NeFoRcE schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:10:
Surface Pro 3.

Heb zelf de twee. Wat een uitzonderlijk goed, degelijk en snel apparaat. Aankoop van de eeuw, definitly.
Heb je niet het idee dat de Surface Pro 3 te veel tablet is en te weinig laptop ?
En hoe vind je de accuduur ?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Heb je niet het idee dat de Surface Pro 3 te veel tablet is en te weinig laptop ?
En hoe vind je de accuduur ?
Absoluut niet. Ik Heb 'm nog de laatste periode voor m'n studie gebruikt, wat een handzaam en fijn apparaat. Snel genoeg (de pro twee zelfs) om bijv CoD 4 goed te draaien op max settings. Accuduur is verbluffend. Zo'n 10 uur op 1 accu bij normaal gebruik. Intensief ongv 5 uur.

Je kunt met gemak 2-3 films kijken op 1 lading. Het scherm is prima, zelfs in zonlicht goed te doen.

Te weinig laptop? Zeker niet :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51

br00ky

Moderator Harde Waren
So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Ik ben zelf alleen niet thuis in de laptops omdat ik die zelf niet gebruik en niet nodig heb.
[...]

Maar gooi het topic maar dicht hoor omdat ik niet weet wat voor schoolopdrachten het precies zijn :')
Dat tweede is natuurlijk nooit een reden, haha. Dat eerste echter bijna altijd. Geen eigen input = slotje.

Niet in thuis zijn à la, maar dan vragen we je op zijn minst je er éérst in te verdiepen alvorens je een topic opent. Dat staat ook in het al eerder aangehaalde beleid.

Afijn, ik adviseer je nog steeds, lees je góed in, anders krijg je geheid dat er modellen worden aanbevolen waarvan je niet kan inschatten of je er wat aan gaat hebben. Pas als je dat zelf al eens hebt doorgenomen kan je advies ook echt op waarde schatten.

• So_Surreal
br00ky schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:12:
[...]

[Mbr]Dat tweede is natuurlijk nooit een reden, haha. Dat eerste echter bijna altijd. Geen eigen input = slotje.

Niet in thuis zijn à la, maar dan vragen we je op zijn minst je er éérst in te verdiepen alvorens je een topic opent. Dat staat ook in het al eerder aangehaalde beleid.

Afijn, ik adviseer je nog steeds, lees je góed in, anders krijg je geheid dat er modellen worden aanbevolen waarvan je niet kan inschatten of je er wat aan gaat hebben. Pas als je dat zelf al eens hebt doorgenomen kan je advies ook echt op waarde schatten.[/]
Naja, ik heb toch eigen input gegeven ?
Ik heb voorbeelden genoemd wat ik tegen ben gekomen, wat ik de min en plus punten vind, wat de eisen zijn, dat het mobiel gebruikt moet worden, dat het een convertible model moet zijn, wat het budget moet zijn....

Doordat de OP van te voren een aantal vragen bevatte bij het openen van het topic dacht ik dat dat de dingen waren die jullie moesten weten.

Ik denk dat je dan toch al een heel eind komt.
Ik heb aan mijn vriendin gevraagd wat voor programma's het zijn, maar ik ben bang dat de software redelijk specifiek voor de opleiding is en bij de meeste mensen dus niet bekend is.
Vandaar dat ik niet de moeite heb genomen om dat te vragen.

• So_Surreal
Ze heeft het programma Blackboard nodig.

• MAX3400

MAX3400

So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:23:
Ze heeft het programma Blackboard nodig.
http://nl.blackboard.com/...l/globalmaster/platforms/ ? Dat is dus geen programma maar een online learning/working environment. Het heeft dus als platform 0 invloed op de grootte van je SSD of de snelheid van je CPU.

BlackBoard vind ik persoonlijk nog een ruk-omgeving. Als je de system specs opzoekt, worden daar relatief zware eisen gesteld, zeker als je Collaboration wil gaan gebruiken. Hierdoor ben je meteen gelimiteerd aan bepaalde OS'en en bepaalde browsers alsmede security-flaws Flash & JAVA.

Maar aangezien BlackBoard ook wordt gebruikt voor het uploaden van eigen opdrachten naar de centrale server, komt meteen de volgende vraag: hoe verwacht school hoe een document eruit ziet? Is dat DOCX? Is dat ODF? En gaat de bijbehorende suite wel werken op Windows 8.1 of op OSX etc.

Dat bedoel ik nou met een beetje eigen input/uitzoeken. Je noemt nu 1 applicatie waar meteen allerlei extra vragen (standaardvragen) over komen; waarom is het onmogelijk deze informatie zelf aan te leveren en hierdoor meteen een idee te vormen als "maar als ik Office 2013 wil gebruiken, wat zijn hier dan de specs voor?" of "is er wel Flash te verkrijgen voor een hybride met Windows 8.1 RT?"

Ook heb ik bijvoorbeeld nog niet gelezen hoe jouw vriendin nu werkt. Heeft ze liever een groot fysiek 104-keyboard? Of kan ze overweg met Type-Covers van bepaalde merken? Of heeft ze magische vingers en kan ze op een iPad sneller typen dan op een gewone laptop? Dat heeft meteen impact & extra opties in wat je kan aanschaffen, hoe draagbaar het is en hoe het kan communiceren met de school-omgeving maar ook hoe het thuis babbelt met bijvoorbeeld de Synology (en aanverwante apps van Synology).

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2015 12:40 ]

• So_Surreal
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:39:
[...]

http://nl.blackboard.com/...l/globalmaster/platforms/ ? Dat is dus geen programma maar een online learning/working environment. Het heeft dus als platform 0 invloed op de grootte van je SSD of de snelheid van je CPU.

BlackBoard vind ik persoonlijk nog een ruk-omgeving. Als je de system specs opzoekt, worden daar relatief zware eisen gesteld, zeker als je Collaboration wil gaan gebruiken. Hierdoor ben je meteen gelimiteerd aan bepaalde OS'en en bepaalde browsers alsmede security-flaws Flash & JAVA.

Maar aangezien BlackBoard ook wordt gebruikt voor het uploaden van eigen opdrachten naar de centrale server, komt meteen de volgende vraag: hoe verwacht school hoe een document eruit ziet? Is dat DOCX? Is dat ODF? En gaat de bijbehorende suite wel werken op Windows 8.1 of op OSX etc.

Dat bedoel ik nou met een beetje eigen input/uitzoeken. Je noemt nu 1 applicatie waar meteen allerlei extra vragen (standaardvragen) over komen; waarom is het onmogelijk deze informatie zelf aan te leveren en hierdoor meteen een idee te vormen als "maar als ik Office 2013 wil gebruiken, wat zijn hier dan de specs voor?" of "is er wel Flash te verkrijgen voor een hybride met Windows 8.1 RT?"

Ook heb ik bijvoorbeeld nog niet gelezen hoe jouw vriendin nu werkt. Heeft ze liever een groot fysiek 104-keyboard? Of kan ze overweg met Type-Covers van bepaalde merken? Of heeft ze magische vingers en kan ze op een iPad sneller typen dan op een gewone laptop? Dat heeft meteen impact & extra opties in wat je kan aanschaffen, hoe draagbaar het is en hoe het kan communiceren met de school-omgeving maar ook hoe het thuis babbelt met bijvoorbeeld de Synology (en aanverwante apps van Synology).
Je hebt gelijk dat ik té weinig informatie geef, maar helaas heb ik ook niet veel meer informatie.
Ik heb een mail gekregen, hier staat niks in qua informatie, behalve dat de BlackBoard omgeving van de VU Amsterdam is.
Zelf lijkt het me dat dit de de normale BlackBoard variant is, niet de collaborate versie.
In een instructie filmpje opende ze dit in Chrome, maar ik weet dat binnenkort de Flash support komt te vervallen, deze kan je nu nog handmatig aanzetten door de NPAPI in te schakelen.
Alsnog zal dit gewoon via IE10 blijven werken lijkt mij, wat betreft plug-ins/extensies.
Wel denk ik dat zo'n e-learning app veel RAM zal gaan gebruiken, dus lijkt het me handig om voor 8gb ipv 4gb te gaan.

Wat betreft het bestandsformaat, dat is een goede vraag :o .
Ik ga mijn vriendin laten mailen naar de opleidingscoördinator, die kan dit + het benodigde OS/plugins/extensies vast wel beantwoorden.

Ik kom er nog even op terug.
Heel erg bedankt voor het meedenken so far !

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Heb er even doorheen gelezen en als ik in die situatie zou zitten, zou ik zelf voor een Surface Pro 3 kiezen.
Inclusief tobo zit je dan misschien over je budget heen, maar dat is het wat mij betreft wel waard.

Succes met de keuze iig.

• So_Surreal
Stravincy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:16:
Heb er even doorheen gelezen en als ik in die situatie zou zitten, zou ik zelf voor een Surface Pro 3 kiezen.
Inclusief tobo zit je dan misschien over je budget heen, maar dat is het wat mij betreft wel waard.

Succes met de keuze iig.
Wat zou voor jou de keuze van de Surface zijn, en niet de HP Spectre x360 ?

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
Misschien kun je met je vriendin in de Mediamarkt beide toestellen uittesten. De typecover bevalt mij persoonlijk helemaal niet, maar ik denk dat je vriendin het zelf moet ervaren.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
So_Surreal schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Wat zou voor jou de keuze van de Surface zijn, en niet de HP Spectre x360 ?
Vooral het kleinere formaat en mindere gewicht.
Overigens ben ik het niet eens met de eerdere uitspraak van Olympia: "Als je meer tablet dan laptop wilt, Surface Pro 3".

Ja, qua formaat zijn de meeste laptops groter (en daardoor ook lomper/zwaarder), maar als je bij de SP3 een bijpassend tobo koopt, dan is het gewoon een volwaardige laptop.

Ik ben trouwens zelf niet in het bezit van een Surface (Pro), maar ik heb wel ervaring met zowel een Surface RT als een Surface Pro 2.

• So_Surreal
Olympia schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:28:
Misschien kun je met je vriendin in de Mediamarkt beide toestellen uittesten. De typecover bevalt mij persoonlijk helemaal niet, maar ik denk dat je vriendin het zelf moet ervaren.
Dat hebben we gedaan.
Wij vonden de typecover van de Surface goedkoop en gammel ogen, net als die smart cover van de Apple iPad.

Het is de HP Spectre X360 geworden :) hij was €999-, en kregen er ook nog een luxe leren hoes twv €60-, bij.
Topic kan dicht.
Pagina: 1