Toon posts:

Eerste game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games zoals Cities: Skylines of Rust en dergelijke goed kunnen spelen. Ik heb al een PS4 voor de AAA games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 700euro zou lekker zijn, maar ik kan wel tot 800euro gaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niks thuis, dus advies over monitor, muis en toetsenbord is altijd welkom.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de games wel op een goede framerate en degelijke graphics kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Ik heb al wat rondgekeken en dit is wat ik heb gevonden. Ik heb bijna geen verstand van zulke dingen, dus ik weet niet of het goed is.
Heb ook geen idee hoe die tabel werkt lol

Cooler Master K-350 Standaard

AMD FM2 A6-6400K Dual Core 3,9GHz

Cooler Master Hyper 103 koeling
ASUS FM2 A88XM-A

Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600

AMD Radeon HD7000 1GB

SSD Crucial BX100 120GB

500 GB Sata III Harde schijf

Standaard geluidskaart

1Gbit netwerkkaart

450 Watt Standaard voeding

24 inch BenQ GL2450

CM Storm Devastator Gaming Gear Combo

Zo kom ik uit op 760 euro.
Is dit een goede samenstelling of nah?
Alvast bedankt voor advies.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Hoe maak je zo'n lijstje: Handleiding Pricewatch

En om dan ook maar even antwoord op je laatste vraag te geven: nah ;). Je kunt met jouw budget veel meer dan een apu van AMD. Ik zou je lijstje opnieuw bouwen met een i5-4460 als uitgangspunt.

1. Kast is van mindere kwaliteit.
2. Ssd is klein en duur t.o.v. de 250 GB versie.
3. Processor is niet denderend voor gaming en zonder aparte gpu zeker niet.
4. Scherm heeft een TN paneel, een IPS of A-MVA scherm is een stuk mooier (vind ik persoonlijk).

Ik zou eens kijken naar de best buy guide die pas is verschenen, daar staat een goede basis in en daar kan je zelf nog wat aan aanpassen om het voor jou passend te maken.

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:03
Cities: Skylines ga je met een A6-6400K niet redden denk ik. Zeker als een stad wat groter begint te worden vraagt dat spel best wat van de CPU.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GamePC.nl ofzo? Want die PC incl. (matig) scherm kan ik je bouwen voor €550 :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Dat PC lijstje ziet er uit alsof het van een kant en klare gamesysteembouwer.nl komt. Als je je PC zelf samenstelt en in elkaar steekt kan je met hetzelfde budget veel meer en weet je zeker dat je kwalitatief goede componenten hebt.
MK1998NL schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:11:
GamePC.nl ofzo? Want die PC incl. (matig) scherm kan ik je bouwen voor €550 :p
ksssstt. De site-die-niet-genoemd-mag-worden ;)
Koen179 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:24:
Hoe maak je zo'n lijstje: Handleiding Pricewatch

En om dan ook maar even antwoord op je laatste vraag te geven: nah ;). Je kunt met jouw budget veel meer dan een apu van AMD. Ik zou je lijstje opnieuw bouwen met een i5-4460 als uitgangspunt.

1. Kast is van mindere kwaliteit.
2. Ssd is klein en duur t.o.v. de 250 GB versie.
3. Processor is niet denderend voor gaming en zonder aparte gpu zeker niet.
4. Scherm heeft een TN paneel, een IPS of A-MVA scherm is een stuk mooier (vind ik persoonlijk).
Als je al die tips van jou in een lijstje gooit kom je op een euro op 675 zonder GPU. Er zal dus ergens op bespaard moeten worden. (Nick, probeer je zelfbeheersing te bewaren en kom eerst zelf met een opzetje voordat je op de spoilers gaat klikken :P )
#Productcomponent
1CPU
1mobo
1HDD
1kast
1scherm
1tobo/muis
1RAM
1voeding
1SSD
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal: € 674,40

[ Voor 114% gewijzigd door svenvv2 op 13-07-2015 12:29 ]

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:06
Je heb 'standaard voeding 450W' staan. Voor een PC build is het altijd belangerijk om een voeding te kiezen met een goede kwaliteit. Wanneer een PC voeding stuk gaat, kan het andere onderdelen beschadigen. Een te goedkope voeding kan duurkoop worden. Kijk in de pricewatch bij voedingen, sorteer op meest bekeken, en kies vervolgens één die redelijk hoog staat en die verder aan je eisen/wensen voldoet.

Hier is een lijstje van wat ik thuis heb staan (aangesloten op TV, als je dat niet wilt zul je een monitor moeten zoeken). Een 2de hands videokaart kun je in Vraag&aanbod voor 70-100 euro vinden, een nieuwe met vergelijkbare specs is 150+.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 73,95€ 73,95
1MSI A78M-E45€ 55,-€ 55,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooltek G3€ 69,50€ 69,50
1Noctua NA-SYC1 4-Pin Y-SPlit Cable (set van 2)€ 3,95€ 3,95
2Fractal Design Silent R2, 120mm€ 8,78€ 17,56
1Logitech Wireless Keyboard K270 qwerty€ 21,56€ 21,56
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,08

Waarschijnlijk heb je met dit als basis en een monitor erbij nog wel budget over. Hiervoor kun je een SSD toevoegen als je wil dat je PC snel programma's, windows en spellen laad. Ook zul je Windows moeten kopen als je non-linux spellen wil spelen. Een andere upgrade kan een andere CPU en moederbord zijn, de Athlon is de ongeveer de beste CPU voor deze socket, dus kun je moeilijker upgraden (op het moment). Hiervoor zou je een i5 met bijbehoren moederbord kunnen kiezen.

Op http://pcpartpicker.com/ kun je ook een lijst samenstellen en er wordt automatisch op compatibiliteit van onderdelen en vermogen gecontroleerd. Omdat ze geen nederlandse winkels ondersteunen zal je prijs niet kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slaut op 13-07-2015 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja het was idd op wat sites voor kant en klare machines. Ik heb er helemaal geen verstand van haha. Ik weet dat het zo duurder is, maar het was gewoon om te zien wat ik nodig heb en zo mijn spullen apart te kopen.
Maar ik kan zeker wat met jullie tips! Heel erg bedankt!
Pagina: 1