Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een goede back-up software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu een SSD in mijn standalone PC van 128GB, daarnaats heb ik een andere schijf, waarmee ik enkel weekelijkse backup wil opslaan.

Dus bijv, week 1, week 2, week 3, week 4 en week 5, etc, etc.. Wanneer bijv een nieuwe week bijkomt, dan moet de 1ste week weg/verwijderd worden, zodat de hardeschijf niet volraakt.

Ter info, ik selecteer, C-schijf/documenten/map 1 en /documenten/map 2. Alleen die twee hoeven opgeslagen te worden, wekelijks en automatisch.

Weet iemand daarvan een goed/gratis programma?
Hartelijk dank alvast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 10:19 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Voor zoiets zou een script maken al prima voldoen, in je favoriete scriptingtaal / met bijvoorbeeld robocopy. Let wel op dat je de andere schijf niet standaard schrijfbaar maakt (dan zal een malwareinfectie immers ook die schijf meenemen) en niet fysiek in of aan je PC hangen (dan zal brand / water / diefstal / ... immers ook die schijf meenemen).

Een dedicated backuptool kan ook. Maar het lijkt me dan goed om te beginnen met welke tools je zelf hebt geprobeerd en wat er niet aan beviel. Een opsomming is niet zo zinvol: pakketnamen zijn ook wel te vinden via de GoT-search en Google maar interessant wordt het pas echt i.c.m.jouw specifieke wensen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon de standaard aanwezige Windows Back-Up gebruiken? In combinatie met de tasksceduler kun je daar voldoende mee in een thuis omgeving.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754015.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 13-07-2015 10:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren! Dit gaat mij lukken. Top