Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voipkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 11:58
Beste mensen,

In de huidige situatie gebruiken we een softphone dat via TCP connectie (webinterface) verbinding maakt met een siptrunk (sip.js) (Asterisk server). Echter is de kwaliteit vaak slecht, de beller hoort de agent haperen terwijl de agent de beller goed kan verstaan zonder kwaliteitsverliest.

Nu heb ik gehoord dat voip niet goed overweg kan met tcp en ben ik op onderzoek uitgegaan. Ik heb gezien dat een stun-server een oplossing kan zijn maar netwerken is niet geheel mijn ding.

Heeft iemand hier ervaring mee of eventuele andere oplossingen? :)

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 12:53

WoBBeL

*zwaai*

Gaat het audioverkeer niet over UDP? Site van "sip.js" laat mij ook alleen zien dat deze signalling doet, ken de dienst/product verder niet.

Is je upload wel voldoende? Slechts aan 1 kant haperingen kan een bandbreedte issue zijn, zeker als je nog op een ADSL werkt met slechts 1 Mbit upload.

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 11:58
Uploadsnelheid is ruim voldoende. We laten elke agent een speedtest uitvoeren en we hebben het intern in ons bedrijfsnetwerk ook getest. Echter blijft het resultaat hetzelfde.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
Voip problemen kunnen door zoveel dingen veroorzaakt worden. Voldoende bandbreedte is niet de enige vereiste. Dus om een zinnig antwoord te krijgen hebben we meer info nodig.

-Type modem
-Wordt er NAT gebruikt (en hoeveel keer)
-Is er priorisatie voor Voice.
-Versnijding van de internetverbinding
-Bekabeld of Wi-Fi

Dus als we wat zinnigs moet zeggen hebben we meer info nodig.