Toon posts:

Nieuwe MacBook Pro als hebbedingetje, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds 2 maanden een nieuwe amd quadcore laptop, fullhd, 8gb ram , ssd etc maar wil toch weer een macbook en de vraag is welke.

Mijn huidige laptop is 15,4 inch en het model is wel fijn.
Bij Apple hebben ze een normale MacBook Pro 13,3 inch twv 1499 euro, ze hebben de 15,4 inch voor 2299 euro en de duurste voor 2849 euro.

Ik doe niks met de computer, facebook chatten, irc, mailen dat soort dingetjes.
Het is niet dat ik hem nodig heb, maar gewoon wil (hebbendingetje) en omdat ik in September de iPhone 6S Plus 64gb wil halen (ook als hebbendingetje) is het leuk om te zien hoe dit samen werkt.

Mijn vraag, iemand die is gegaan voor de 13,3 inch ipv de 15,4 inch of anders om en waarom? en is die duurste versie het waard? Laptop moet zeker een jaar of 5 mee.

Verder, kan ik de PCI-E SSD gewoon upgraden met een andere van bv 1TB?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Wil je de laptop i.p.v. de AMD laptop of ernaast? Want als je hem ernaast wil gebruiken, dan zou ik voor dit gebruik juist een Macbook 12" nemen. Heerlijk compact.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:24:
Wil je de laptop i.p.v. de AMD laptop of ernaast? Want als je hem ernaast wil gebruiken, dan zou ik voor dit gebruik juist een Macbook 12" nemen. Heerlijk compact.
In plaats van de AMD, mijn AMD gaat naar mijn vriendin, haar laptop krijgt mijn tante voor af en toe skypen de MacBook 12 inch heeft geen verlicht toetsenbord en is minder snel anders had ik de MacBook gekozen in het goud

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:28:
[...]

In plaats van de AMD, mijn AMD gaat naar mijn vriendin, haar laptop krijgt mijn tante voor af en toe skypen de MacBook 12 inch heeft geen verlicht toetsenbord en is minder snel anders had ik de MacBook gekozen in het goud
Deze heeft wel een verlicht toetsenbord, en wat voor taken ga je er mee doen dat de Macbook traag voor je zal zijn?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK__ schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Deze heeft wel een verlicht toetsenbord, en wat voor taken ga je er mee doen dat de Macbook traag voor je zal zijn?
Ik ga er weinig mee doen, maar iedereen weet dat de Core M trager is als de i5, ah oke dat had hij vroeger niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:34:
[...]

Ik ga er weinig mee doen, maar iedereen weet dat de Core M trager is als de i5, ah oke dat had hij vroeger niet namelijk.
Als je er weinig mee gaat doen, is het toch overkill om dan een i5 te nemen?
Voor een beetje e-mail, web, facebook, en andere dagelijkse taken is de Macbook prima. Hij is zelf ook heerlijk dun, heeft een mooi scherm en hoe jij het beschrijft wat je ermee zou gaan doen (vrij weinig dus) prima.

Anders zou ik kijken naar een Retina 13". Die heeft dezelfde prijs, heeft een i5 (naar jou wens), alleen de opslag is 128GB, wat best weinig is vergeleken met 256GB die in de Macbook zit.

Ik zou je anders toch aanraden om even de winkel in te lopen en de Macbooks zelf te ervaren alvorens je er een gaat aanschaffen :)

Ik heb zelf de 13.3 inch variant gehad voor een jaartje en daarna overgestapt naar de 15.4 inch. Voor de taken die ik doe, zoals programmeren, wat adobe programma's, dagelijkse taken als web, e-mail, wat films bekijken, downloaden van verschillende dingen, 3 VM's draaien tegelijkertijd (Win 8/Ubuntu/Kali) is de 15 inch toch het echt wel waard. Enige wat ik merk is het gewicht dat bij de 13 inch echt prettig was, bij de 15 inch merk ik wel dat ik een laptop bij me heb.

[ Voor 29% gewijzigd door MysticX op 12-07-2015 22:50 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Heb zelf de 13,3" rMBP en dit werkt heerlijk.
Ik doe er zelf ook niet veel mee, zelfde als jou inclusief series/films erop kijken. Ik heb begin dit jaar gekozen om de late '14 te kopen i.v.m. aansluitingen.

Zeker als het een hebbedingetje is zou ik niet voor de 15" gaan, voor een hebbedingetje 900 euro meer betalen terwijl je er geen verschil mee gaat merken lijkt mij zonde. Samen met een iPhone werkt het prima al ligt het er natuurlijk eraan of en hoevaak je dit gaat gebruiken..
Je SSD upgraden kan, maar lees je dan ook even in over het TRIM gebeuren en OSX (al schijnt het in 10.11 weer te kunnen).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
SSD upgraden kan niet in de huidige modellen, behalve als je de SSD koopt bij Apple. Naar mijn weten verkopen ze die niet los, en OWC heeft nog geen SSD's voor de nieuwere modellen Macbook Pro's.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK__ schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:52:
SSD upgraden kan niet in de huidige modellen, behalve als je de SSD koopt bij Apple. Naar mijn weten verkopen ze die niet los, en OWC heeft nog geen SSD's voor de nieuwere modellen Macbook Pro's.
Is het niet gewoon een m.2 ssd?

bv:

pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB

pricewatch: Samsung XP941 512GB

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:53:
[...]

Is het niet gewoon een m.2 ssd?
Nee, een speciale PCI-SSD variant. Ik wou mijn SSD namelijk ook upgraden maar dat is helaas voor mij niet mogelijk aangezien ik een late 2013 variant heb, en daarvan zijn (nog) geen SSD's beschikbaar. Tot zo ver zijn we beland bij de 2015 modellen en nog steeds is er niks op de markt. En als ze op de markt komen, verwacht dan wel een hoge prijs voor die SSD's.

[ Voor 46% gewijzigd door MysticX op 12-07-2015 22:58 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK__ schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Nee, een speciale PCI-SSD variant. Ik wou mijn SSD namelijk ook upgraden maar dat is helaas voor mij niet mogelijk aangezien ik een late 2013 variant heb, en daarvan zijn (nog) geen SSD's beschikbaar. Tot zo ver zijn we beland bij de 2015 modellen en nog steeds is er niks op de markt. En als ze op de markt komen, verwacht dan wel een hoge prijs voor die SSD's.
Kan 8GB naar 16GB ram wel of is dat ook speciaal geheugen?

8GB 1866MHz LPDDR3 SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:01:
[...]

Kan 8GB naar 16GB ram wel of is dat ook speciaal geheugen?

8GB 1866MHz LPDDR3 SDRAM
Nee, het RAM geheugen is erin gesoldeerd, dus je zou je keuze al vanaf het begin moeten maken als je hem besteld. Het is niet na de aankoop te upgraden. Vrijwel niks is te upgrade na aankoop, behalve de SSD's, als die beschikbaar komen van andere partijen.

[ Voor 19% gewijzigd door MysticX op 12-07-2015 23:06 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK__ schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Nee, het RAM geheugen is erin gesoldeerd, dus je zou je keuze al vanaf het begin moeten maken als je hem besteld. Het is niet na de aankoop te upgraden. Vrijwel niks is te upgrade na aankoop, behalve de SSD's, als die beschikbaar komen van andere partijen.
Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/PPs4xq_KmKI/maxresdefault.jpg
Dit is 2014 model..

YouTube: 16GB MacBook Pro RAM Upgrade (2015)

pricewatch: Kingston HyperX Impact HX318LS11IBK2/16

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Dat is geen Macbook Pro Retina 13 inch uit 2015, maar een normale Macbook Pro 13 inch. Check de aansluitingen van de Macbook maar eens op dat filmpje.

Mocht je me niet willen geloven, zou je zelf ook onderzoek kunnen doen op het internet. Zullen ook wel topics hier op Tweakers staan waar dit vermeld is.

[ Voor 16% gewijzigd door MysticX op 12-07-2015 23:20 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is de juiste teardown (MacBook Pro 13" 2015): https://www.ifixit.com/Te...Early+2015+Teardown/38300

[ Voor 8% gewijzigd door Luit op 12-07-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, zit ook even met me vriendin te overleggen

13,3 inch MBP + 16 gb + 256GB SSD is 1939 euro, de 15 inch die al 16gb heeft en ook 256gb ssd kost 2299 euro. dan is dat beter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Wees even realistisch .. Je zegt zelf dat je niks mee doet. Ik had tot 2 maanden geleden een MacBook air van 2010 als werk laptop .. Wat jij wilt is zwaar overkill voor wat je eisen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:20:
Thanks, zit ook even met me vriendin te overleggen

13,3 inch MBP + 16 gb + 256GB SSD is 1939 euro, de 15 inch die al 16gb heeft en ook 256gb ssd kost 2299 euro. dan is dat beter denk ik
Waarom wil je 16GB? Je zegt zelf dat je er niets bijzonders mee gaat doen?
Zelf heb ik 8GB en 128GB, zoals ik zei, ik doe het zelfde als jou al dan niet meer en het werkt prima. Heb er een externe HDD bij gekocht maar die hangt aan mijn XBONE omdat ik hem gewoon niet nodig heb.

Als je er weinig mee doet hoef je er niet zoveel aan te besteden (vind ik..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:23:
[...]

Waarom wil je 16GB? Je zegt zelf dat je er niets bijzonders mee gaat doen?
Zelf heb ik 8GB en 128GB, zoals ik zei, ik doe het zelfde als jou al dan niet meer en het werkt prima. Heb er een externe HDD bij gekocht maar die hangt aan mijn XBONE omdat ik hem gewoon niet nodig heb.

Als je er weinig mee doet hoef je er niet zoveel aan te besteden (vind ik..).
Omdat ik een 5 jaar plan maak, en ik doe er nu niks mee maar misschien over 3 jaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zal je dan opeens meerdere VM's op draaien? Of videobewerking gaan doen?
Er zijn zat mensen die 5 jaar met een laptop doen waarbij het prima werkt. Ik verbied je uiteraard niets, ik denk alleen wat ik zelf zou doen (ofja.. heb gedaan).

Heb mijne zelfs tweedehands (nieuw, in seal) gekocht, had er toch geen haast en scheelde z'n 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:30:
Zal je dan opeens meerdere VM's op draaien? Of videobewerking gaan doen?
Er zijn zat mensen die 5 jaar met een laptop doen waarbij het prima werkt. Ik verbied je uiteraard niets, ik denk alleen wat ik zelf zou doen (ofja.. heb gedaan).

Heb mijne zelfs tweedehands (nieuw, in seal) gekocht, had er toch geen haast en scheelde z'n 20%.
Momenteel heb ik windows 10 + ssd + 8gb ram en merk soms nog lag bij bepaalde dingen doen, browsen terwijl ik download of videos bewerk (dat doe ik bv normaal wel, niet professioneel maar gewoon voor mezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Of je kunt nu een Macbook aanschaffen, of tweedehands kijken voor een goedkopere Pro Retina 13 inch. Na 2 jaar kijken of je er nog steeds weinig mee doet en behouden, of als je opeens iets krachtigers nodig hebt, je oude Macbook verkopen en dan voor iets krachtigers gaan. De keuze ligt uiteraard aan jou.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK__ schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:35:
Of je kunt nu een Macbook aanschaffen, of tweedehands kijken voor een goedkopere Pro Retina 13 inch. Na 2 jaar kijken of je er nog steeds weinig mee doet en behouden, of als je opeens iets krachtigers nodig hebt, je oude Macbook verkopen en dan voor iets krachtigers gaan. De keuze ligt uiteraard aan jou.
Ik koop niks tweedehands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:35:
[...]

Ik koop niks tweedehands :)
Dan zit er niks anders op :)

Windows 10 zit nog in een preview/beta versie. Ik vind het dan ook wel logisch dat je daar nog wel lag ondervindt, dat heb ik namelijk ook gehad. Heb het ook direct weer eraf gegooid..

[ Voor 34% gewijzigd door MysticX op 12-07-2015 23:38 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Manman, als geld zo geen rol speelt, koop dan de meest uitgebreide 17" die je kan vinden en geen gezeur verder :P

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjoerdfoto schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:34:
Manman, als geld zo geen rol speelt, koop dan de meest uitgebreide 17" die je kan vinden en geen gezeur verder :P
Die is er niet meer en eigenlijk ook ietsje te groot :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wil je gewoon graag geld uitgeven, of niet? Prima natuurlijk, maar haal dan, zoals gezegd, gewoon de duurste Macbook die je kan vinden. Veel simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb een 2014 15,4 inch MBPr (duurste model met 1 TB ssd en processor upgrade) en een 2011 13,3 inch MB air.

De air gebruik ik thuis. Skype/ mailen/ films/ surfen ect. Zeg maar de dingen die jij ermee wilt doen.
Hoewel uit 2011, hij werkt echt fantastisch. Alles gaat snel en vloeiend. Zelfs adobe CC draait er prima op. Ik zie dan ook nog lang geen reden om up te graden naar een nieuw sneller model.

De 15,4 MBPr gebruik ik voor werk. Normaal hangt die aan een cinema display of een 27 inch Imac (als scherm). Van mij had het dan ook geen 15,4 inch hoeven zijn gezien het gewicht.
De enige reden voor mij om voor dat topmodel te gaan is de videokaart. Ik gebruik hem voor renderen en modelleren en dan is het fijn. De 13,3 inch MBPr heeft die mogelijkheid niet.

Kijk ik naar gewoon gebruik, dan merk ik geen verschil tussen beide laptops. Sterker, de air start sneller op.
Het retina scherm is fijn, maar het scherm van de air is ook prima. De nieuwe macbook heeft ook een retina scherm.
De pro is echt een zware bak terwijl de air lekker licht is.

Je moet het zelf weten, maar ik zou in jou situatie nooit voor de pro gaan. Veel liever de air of de nieuwe macbook.

De redenatie dat hij 5 jaar mee moet gaan en misschien in de toekomst voor zwaarder werk gebruikt moet worden vind ik geen argument. Koop gewoon wat je nu nodig hebt.

Ten eerste schrijf je die laptop gewoon af in die tijd en is het over 5 jaar een oude computer. Daarnaast is het zeker met computers zo dat de markt al zoveel verder is over 5 jaar dat je voor minder iets snellers kunt krijgen. Koop je nu het model met 2 GB videokaart blijkt dat je minimaal 4 GB nodig hebt over 5 jaar.

Als je het over hebbedingetjes hebt lijkt de macbook mij trouwens een nobrainer. Ultieme hebbeding.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:08:
Volgens mij wil je gewoon graag geld uitgeven, of niet? Prima natuurlijk, maar haal dan, zoals gezegd, gewoon de duurste Macbook die je kan vinden. Veel simpeler.
Nee hij wilt niet gewoon graag geld uitgeven. Want als het puntje bij paaltje is. Zegt hij ik zie er toch maar van af. Het is leuk om te praten over een doel. Over een wishful thinking. Gewoon voor de heb. Typische gadget freak gedachte. Je hebt het geld ervoor over. Koop je het. Of je steek je in de schulden. Of je hebt geld als water.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Wat een negatieve reacties. Zoals hierboven aangegeven is de keuze idd tussen een 13 rMBP met extra opties of de 15" rMBP.

Kiezen tussen deze varianten is erg simpel namelijk draagbaarheid vs power. Als je ook de laatste (zware) games wilt kunnen spelen dan kom je uit bij de 15" met dedicated CPU.

De 15" is sowieso een workstation class laptop terwijl de 13" een heerlijke allround machine is met middelmatige gpu voor games.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 inch: dan heb ik een vergrootglas nodig
13,3 inch: is ook klein
15,4 inch: is oké
17 inch: perfect, maar bestaat niet

Je kan dus beter een 15,4 inch halen
Neem ook 16gb ram en minimaal 500gb schijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:57:
12 inch: dan heb ik een vergrootglas nodig
13,3 inch: is ook klein
15,4 inch: is oké
17 inch: perfect, maar bestaat niet

Je kan dus beter een 15,4 inch halen
Neem ook 16gb ram en minimaal 500gb schijfje
Hier kwam ik dus ook op uit, kreeg al het advies om er minimaal 16gb in te zetten en kwam ik dus uit Inc 256gb SSD op 1900-nogiets terwijl je voor 2299 een nog snellere hebt met al die dingen er al in.

Ik heb 15,4 nu en vind ik prima. Hij staat altijd op dezelfde plek of ligt naast me op bed maar reis niet.
Verder is hij nog steeds lichter als me huidige.

De normale 13,3 ook naar gekeken omdat ik het goud heel erg mooi vind, maar als ik ga kijken naar wat je er voor terug krijgt tegenover de 15,4 inch.
Bossie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:50:
Wat een negatieve reacties. Zoals hierboven aangegeven is de keuze idd tussen een 13 rMBP met extra opties of de 15" rMBP.

Kiezen tussen deze varianten is erg simpel namelijk draagbaarheid vs power. Als je ook de laatste (zware) games wilt kunnen spelen dan kom je uit bij de 15" met dedicated CPU.

De 15" is sowieso een workstation class laptop terwijl de 13" een heerlijke allround machine is met middelmatige gpu voor games.
Het is voor mij inderdaad meer een workstation en neem hem nooit mee
Een jaar geleden had ik een lenovo met 14 inch fullhd en touchscreen en vond ik echt te klein voor normaal gebruik en hing meer monitor aan dan ik het scherm gebruikte maar daar Was de intel videokaart weer te traag voor die er in zat.

Vandaar mijn twijfel

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:14
Je twijfelt toch duidelijk niet meer? Je zegt zelf dat 13" te weinig is, en het prijsverschil met de 15" is niet groot. Neem dan gewoon de 15 rMBP he. Simpel toch.

MacBook Air zou ik aan niemand aanraden. Neem dan een MacBook, of als je graag poorten hebt de 13" rMBP.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Als je toch zoveer geld uit gaat geven, waaro, geen imac? Voor €2299 heb je er een hele mooie voor met een 27" scherm en desktop componenten, alleen de gpu is een mobile gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coldbullet schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:19:
Als je toch zoveer geld uit gaat geven, waaro, geen imac? Voor €2299 heb je er een hele mooie voor met een 27" scherm en desktop componenten, alleen de gpu is een mobile gpu
Die is ook makkelijk mee te nemen voor als je het wel een keer mee wilt sjouwen :) of makkelijk om bv even naast je op bed te leggen als je gaat slapen. Ook Is 2299 niet echt 'heel veel'

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
@hierboven; het scherm van de 15" retina heeft genoeg resolutie om productief te kunnen zijn zonder extern scherm. Ik ben regelmatig geirriteerd als ik met een van mijn zakelijke laptops op een kantoor kom waar ik geen extern scherm kan inpluggen, terwijl ik prima zou kunnen werken met mijn privé macbook.

Ik denk dat je simpelweg ff naar de lokale mediamarkt oid gaan en daar de MacBooks moet gaan vergelijken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bossie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:03:
@hierboven; het scherm van de 15" retina heeft genoeg resolutie om productief te kunnen zijn zonder extern scherm. Ik ben regelmatig geirriteerd als ik met een van mijn zakelijke laptops op een kantoor kom waar ik geen extern scherm kan inpluggen, terwijl ik prima zou kunnen werken met mijn privé macbook.

Ik denk dat je simpelweg ff naar de lokale mediamarkt oid gaan en daar de MacBooks moet gaan vergelijken.
Ik woon in het buitenland maar ga inderdaad eens van het weekend naar Dublin om te kijken bij de Apple store en welke me het fijnste lijkt

Vraagje nog, los van de MacBook.

Kan ik de time capsule beveiligingen dat niemand zomaar usb of netwerk aansluiting in de capsule kan pluggen en data uitlezen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Ja dat kan prima. Zit in airport utility. tijdens de setup kan je een main PW aangeven om mee in te loggen voor zowel de airport beheer als HDD gebruik los. Je kan ook gebruikers accounts toevoegen voor meerder personen met eigen quota ed.

Overigens. Koop alsjeblieft geen dure 15" met loss graka. Ga je echt niet gebruiken namelijk. Overigens is tweedehands ws een betere keuze en veel goedkoper. 2014 modelletje is zwaar zat voor wat je wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 00:00:
Ja dat kan prima. Zit in airport utility. tijdens de setup kan je een main PW aangeven om mee in te loggen voor zowel de airport beheer als HDD gebruik los. Je kan ook gebruikers accounts toevoegen voor meerder personen met eigen quota ed.

Overigens. Koop alsjeblieft geen dure 15" met loss graka. Ga je echt niet gebruiken namelijk. Overigens is tweedehands ws een betere keuze en veel goedkoper. 2014 modelletje is zwaar zat voor wat je wil gaan doen.
Ik denk zelf dat ik die 2800+ versie ook te duur Is, ik had de Apple care van 349 over het hoofd gezien dus ook die moet er nog bij.

Ik koop geen tweedehands apparatuur (of refurbished) dus dat is sowieso geen optie. Prijs is niet zo belangrijk, alles tot 3000 euro is eigenlijk geen probleem omdat ik dat heb gereserveerd voor gadgets in Q3 2015 (heb In Q2 en Q1 niks uitgegeven dus heb ik over).

Thanks for de info over de TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Hoezo geen tweedehands? Staan hier ook genoeg tweedehands nieuwe macbooks in seal hoor.

Maar goed zelfs in dat geval: pak de goedkoopste waar je het mee kan doen. Over vijf jaar zijn ze waarschijnlijk zoveel sneller dan nu dat ie dan slanog oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:54:
Hoezo geen tweedehands? Staan hier ook genoeg tweedehands nieuwe macbooks in seal hoor.

Maar goed zelfs in dat geval: pak de goedkoopste waar je het mee kan doen. Over vijf jaar zijn ze waarschijnlijk zoveel sneller dan nu dat ie dan slanog oud is.
Tegen mijn princiepes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ok dat kan natuurlijk. Mag ik je vragen waarom? Niet om je te overtuigen om het wel te doen hoor, maar uit nieuwsgierigheid. Ik handel namelijk erg veel met tweedehands apparatuur en zou dus graag eens de andere kant horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:44:
[...]Prijs is niet zo belangrijk, alles tot 3000 euro is eigenlijk geen probleem omdat ik dat heb gereserveerd voor gadgets in Q3 2015 (heb In Q2 en Q1 niks uitgegeven dus heb ik over).

Thanks for de info over de TC
Als je even geduld hebt zit je met Q4 erbij (1000 euro per kwartaal neem ik aan) op 4000 en is dat top model wel mogelijk. Zelfs met een cinema scherm of 1 TB SSD.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:11:
Ok dat kan natuurlijk. Mag ik je vragen waarom? Niet om je te overtuigen om het wel te doen hoor, maar uit nieuwsgierigheid. Ik handel namelijk erg veel met tweedehands apparatuur en zou dus graag eens de andere kant horen.
Ik had vroeger ook veel handel in 2e hands spullen, maar wil gewoon dingen nieuw uitpakken en eerste eigenaar zijn.
RobertJRB schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Als je even geduld hebt zit je met Q4 erbij (1000 euro per kwartaal neem ik aan) op 4000 en is dat top model wel mogelijk. Zelfs met een cinema scherm of 1 TB SSD.
Kan hem nu ook kopen hoor, geld is het probleem sowieso niet.. maar komt er een nieuwe uit dan? ik heb bv geen 1 TB disk nodig.. en een cinema scherm heb ik ook niet nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Ik begrijp het standpunt van de TS. Heb in dezelfde situatie gezeten. Zowel voor privé als zakelijk gebruik absoluut geen noodzaak en zou met een laptop van 500 euro hetzelfde kunnen doen. De manier van je berichten lokt echter wel reacties uit met opmerkingen als; geld is het probleem sowieso niet.

OT: heb zelf de rMBP 15'' 256GB gekocht. Tot nog toe geen dag spijt van gehad.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:53
Hoi Alexander,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij. Vond de 15,4" uitiendelijk iets te groot voor een 'hebbedingetje' en heb hem geruild voor de 13" met meer opties. Werkt lekkerder vanuit de luie stoel en vond hem vooral degelijker aanvoelen. Wanneer ik echt serieus aan het werk ben sluit ik via HDMI een knap groot scherm aan.

Just my 2¢.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luuksche schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:38:
Ik begrijp het standpunt van de TS. Heb in dezelfde situatie gezeten. Zowel voor privé als zakelijk gebruik absoluut geen noodzaak en zou met een laptop van 500 euro hetzelfde kunnen doen. De manier van je berichten lokt echter wel reacties uit met opmerkingen als; geld is het probleem sowieso niet.

OT: heb zelf de rMBP 15'' 256GB gekocht. Tot nog toe geen dag spijt van gehad.
de rMBP 15 met 256 staat momenteel ook als nummer 1 op me lijst, inc de apple care dan er bij. Of heb jij die niet genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:46:
[...]

de rMBP 15 met 256 staat momenteel ook als nummer 1 op me lijst, inc de apple care dan er bij. Of heb jij die niet genomen?
Bewust niet gekozen voor Apple care. Alles verzekeren kost op jaarbasis ook een aanzienlijk bedrag en in mijn financiële buffer heb ik rekening gehouden met eventuele kosten.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:06:

[...]

Kan hem nu ook kopen hoor, geld is het probleem sowieso niet.. maar komt er een nieuwe uit dan? ik heb bv geen 1 TB disk nodig.. en een cinema scherm heb ik ook niet nodig.
Ik geloof best dat je hem nu kan kopen. Je redeneert hierboven echter alsof het binnen die 3000 moet omdat dat geld voor gadgets in Q3 gereserveerd staat en dat daarom het model met extra graka niet mogelijk is omdat je ook applecare wilt.
Die redenatie begrijp ik niet zo goed. Koop wat je nodig hebt (of wilt) en binnen je mogelijkheid past. Die 3000 is een uit de lucht gegrepen getal wat net zo goed 2000 of 4000 kan zijn als je net een maand eerder of later kijkt.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Aha dat verklaart een hoop. Overigens kan je apple care binnen een jaar alsnog aanschaffen dus dat kan je ook gewoon in Q4 doen. Of in q1-3 volgend jaar. Wat dat betref is er niet heel veel haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertJRB schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:20:
[...]

Ik geloof best dat je hem nu kan kopen. Je redeneert hierboven echter alsof het binnen die 3000 moet omdat dat geld voor gadgets in Q3 gereserveerd staat en dat daarom het model met extra graka niet mogelijk is omdat je ook applecare wilt.
Die redenatie begrijp ik niet zo goed. Koop wat je nodig hebt (of wilt) en binnen je mogelijkheid past. Die 3000 is een uit de lucht gegrepen getal wat net zo goed 2000 of 4000 kan zijn als je net een maand eerder of later kijkt.
Klopt, heb je gelijk in.. ik probeer me altijd aan me eigen regels te houden :)
supersnathan94 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:13:
Aha dat verklaart een hoop. Overigens kan je apple care binnen een jaar alsnog aanschaffen dus dat kan je ook gewoon in Q4 doen. Of in q1-3 volgend jaar. Wat dat betref is er niet heel veel haast mee.
Binnen 90 dagen toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Klopt, heb je gelijk in.. ik probeer me altijd aan me eigen regels te houden :)

[...]

Binnen 90 dagen toch?
Van de AppleCare website:
The AppleCare Protection Plan can be purchased only while your Mac or Apple display is still covered under the standard one-year limited warranty. See AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete product details.
In het eerste jaar na aanschaf kan je dus AppleCare aanschaffen. Als je budget dus 'hard' is, zou je AppleCare uit kunnen stellen. Persoonlijk ben ik echter gestopt met een Mac te zien als een 'vijfjarenplan', omdat ik gemiddeld na 2 jaar mijn Mac vervang. Voor mij heeft dat de noodzaak voor AppleCare eigenlijk weggenomen. Het kan daardoor inderdaad een keer gebeuren dat ik 'pech' heb met een garantiegeval, maar met het geld dat ik de laatste 12 jaar bespaard heb door geen AppleCare aan te schaffen zou ik inmiddels een hele behoorlijke Mac Pro kunnen neerzetten.

Zo jammer dat ik dat geld niet op een spaarrekening heb gezet... :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Van de AppleCare website:

[...]

In het eerste jaar na aanschaf kan je dus AppleCare aanschaffen. Als je budget dus 'hard' is, zou je AppleCare uit kunnen stellen. Persoonlijk ben ik echter gestopt met een Mac te zien als een 'vijfjarenplan', omdat ik gemiddeld na 2 jaar mijn Mac vervang. Voor mij heeft dat de noodzaak voor AppleCare eigenlijk weggenomen. Het kan daardoor inderdaad een keer gebeuren dat ik 'pech' heb met een garantiegeval, maar met het geld dat ik de laatste 12 jaar bespaard heb door geen AppleCare aan te schaffen zou ik inmiddels een hele behoorlijke Mac Pro kunnen neerzetten.

Zo jammer dat ik dat geld niet op een spaarrekening heb gezet... :P
Hmm dat is eigenlijk een heel goed punt dat je hebt! Ik ben heel voorzichtig met spullen en eigenlijk alles wat ik weg doe / verkoop ziet er nog zo goed als nieuw uit.

Mijn laatste Apple was macbook pro c2d en daarvoor powerbook G4.

Ik denk niet dat ik mijn Mac hoef te vervangen, heb jaren met oude atom gewerkt maar wil nu wel iets voor langere tijd hebben zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Hmm dat is eigenlijk een heel goed punt dat je hebt! Ik ben heel voorzichtig met spullen en eigenlijk alles wat ik weg doe / verkoop ziet er nog zo goed als nieuw uit.

Mijn laatste Apple was macbook pro c2d en daarvoor powerbook G4.

Ik denk niet dat ik mijn Mac hoef te vervangen, heb jaren met oude atom gewerkt maar wil nu wel iets voor langere tijd hebben zeg maar
Noodzaak om een Mac te vervangen is een relatief begrip natuurlijk, zeker als je gewoon graag nieuwe gadgets wilt. ;)

Ik ben zelf behoorlijk zuinig op mijn spullen, maar mijn Macs worden wel intensief gebruikt. Mijn ervaring is dat na ongeveer 2 jaar het punt bereikt is waar er nog geen cosmetische slijtage is, de Mac technisch nog niet afgeschreven is, maar er inmiddels wel een zinnig upgradepad is. Doorgaans kan ik mijn Mac op dat moment voor een acceptabel bedrag verkopen, en voor een niet al te gek bedrag upgraden naar een sneller/beter model.

Met mijn huidige privé machine (rMBP13 2013) ga ik denk ik wel iets langer doen dan 2 jaar. Het ding voldoet nog, ik vind Broadwell niet boeiend genoeg, dus ik kan nog wel een halfjaartje wachten :)

offtopic:
en stiekem heeft Apple bij mij geen punten gescoord met het WiFi/DiscoveryD debacle en zou ik voor privé zaken misschien met een Chromebook Pixel zelfs uit de voeten kunnen. Devven kan ik ook op m'n Hackintosh, of op mijn werkmachine (rMBP15 2014).

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 16-07-2015 22:34 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Iedereen heeft recht op een mening, maar je kunt je mening ook op een beschaafde manier brengen. Als je een topic onzin vindt kun je het ook gewoon negeren, of als het in jouw ogen niet op GoT hoort en je kunt dat onderbouwen, mag je uiteraard een topic report aanmaken.

[ Voor 79% gewijzigd door Whieee op 16-07-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Aangezien je zelf aangeeft dat het bedrag niet de bepalende factor is zou ik simpelweg gaan voor het toestel dat binnen je budget valt en het meeste biedt voor dat bedrag. 3000 EUR als budget incl. Apple Care geeft volgens mij de volgende twee logische opties:
De 13" rMBP met max specs (buiten de 1TB SSD dan) is 2.479 EUR excl. AppleCare. Met AppleCare zit je op 2.728 EUR.
Voor 2.799 EUR heb je de 15" rMBP met dezelfde specs behalve een iets tragere CPU dan de 13" en uiteraard het grotere scherm. Inclusief AppleCare zit je dan helaas wel boven budget aangezien AppleCare voor de 15" ook duurder is.
Je zal dus vooral moeten kiezen tussen ofwel een iets snellere CPU ofwel een grotere form-factor.
Persoonlijk zou ik voor de 13" gaan omdat je aangeeft om binnenshuis mobiel te willen zijn. Ik merk met mijn (oude) 15" dat dit toch vaak te lomp is daarvoor. De retina-versie is uiteraard wel een stuk lichter en dunner, maar is verder even groot.
Leuk luxe-probleem in ieder geval, en succes met de keuze!

[ Voor 13% gewijzigd door Darkstar op 17-07-2015 11:40 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Darkstar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:39:
Aangezien je zelf aangeeft dat het bedrag niet de bepalende factor is zou ik simpelweg gaan voor het toestel dat binnen je budget valt en het meeste biedt voor dat bedrag. 3000 EUR als budget incl. Apple Care geeft volgens mij de volgende twee logische opties:
De 13" rMBP met max specs (buiten de 1TB SSD dan) is 2.479 EUR excl. AppleCare. Met AppleCare zit je op 2.728 EUR.
Voor 2.799 EUR heb je de 15" rMBP met dezelfde specs behalve een iets tragere CPU dan de 13" en uiteraard het grotere scherm. Inclusief AppleCare zit je dan helaas wel boven budget aangezien AppleCare voor de 15" ook duurder is.
Je zal dus vooral moeten kiezen tussen ofwel een iets snellere CPU ofwel een grotere form-factor.
Persoonlijk zou ik voor de 13" gaan omdat je aangeeft om binnenshuis mobiel te willen zijn. Ik merk met mijn (oude) 15" dat dit toch vaak te lomp is daarvoor. De retina-versie is uiteraard wel een stuk lichter en dunner, maar is verder even groot.
Tragere cpu? Jij kijkt alleen naar de gigahertzen ofniet? De CPU van de 15 inch is ongeveer 2,2x zo snel. Quadcore VS dualcore en een hoger tdp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:39:
Oh sorry, misschien heb ik het dan verkeerd uitgelegd.
Ik zit meestal op 1 plek binnen huis, maar het -kan- zijn dat ik af en toe eens verplaats (van bureau naar bed vooral), momenteel heb ik 15,4 inch en bevalt goed.
Enige reden voor de 13 inch is ivm de goude kleur, de quadcore i7, hogere resolutie, snellere cpu en dergelijke zijn weer een groot pluspunt aan de MBP.

Als ik Apple care niet meteen hoef te doen kan ik dat altijd nog een maandje later doen, ik denk dat ik de MBP 15 inch met die Ati videokaart wel beetje te duur vind.

MacBook (1499 of 1829):

Voordelen: Goud, Goedkoper 1499 of 1829
Nadelen: Langzamer, 12 inch is heel klein, 8GB RAM, Geen upgrade mogelijkheden.

Macbook Air (1499 of 2039):

Voordelen: Licht, ietsje groter (13 inch), goedkoper dan mbp, DualCore i7 (tegenover Macbook)
Nadelen: Resolutie (wil eigenlijk niet onder fullhd), Geen goud

Macbook Pro (Vanaf 1699 voor 13 inch, 2299 voor 15 inch)

Voordelen: Veel sneller, groter (15 inch), hogere resolutie, hogere resell waarde
Nadelen: Duurder uiteraard, geen goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Gezien geld geen rol speelt, zou ik voor de Macbook Pro gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Ik zou ook voor een 15 inch pro gaan. Hij mag dan het meeste kosten, je weet in ieder geval dat 'ie nog het langst mee kan komen qua hardware. En als je 'm vooral thuis gebruikt maakt het formaat ook niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blupmans schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:05:
Ik zou ook voor een 15 inch pro gaan. Hij mag dan het meeste kosten, je weet in ieder geval dat 'ie nog het langst mee kan komen qua hardware. En als je 'm vooral thuis gebruikt maakt het formaat ook niet veel uit.
De vraag is alleen... heeft nu kopen nut? of gaat Apple hem binnenkort upgraden (komen er kleuren bij?) ik zou dol graag een goude MBP willen namelijk (zoals de Macbook)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:05:
[...]

De vraag is alleen... heeft nu kopen nut? of gaat Apple hem binnenkort upgraden (komen er kleuren bij?) ik zou dol graag een goude MBP willen namelijk (zoals de Macbook)
De 15 inch is pas geüpgraded.. Ik denk persoonlijk dat het nog wel even gaat duren voordat er weer een nieuwe komt. Ik heb er toevallig ook 1 in bestelling staan. :) die met de m370x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook al vind ik de warrigheid van je besluitvorming best amusant, zou ik gewoon de 15.4" rMBP aanraden. Niet zelf gaan lopen klooien met upgraden en dingen want dat kan toch niet, geloof dat nou maar gewoon.

Ik heb een aantal jaren terug toen dit model uitkwam meteen de dikste versie gekocht en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Bezuinig niet op opslag, dat ga je het snelste tegenaan lopen de komende jaren.

Qua aankoopdatum, er staat altijd een upgrade voor de deur. Wel lijkt het erop dat Apple nu de nieuwste CPU's van Intel compleet skipped omdat ze veel vertraging hebben opgelopen. Het huidige model is heel recent minimaal geupdate. Over een paar maanden komt er zeker weer een update, met USB3 USB-C en dat soort geintjes. En heel binnenkort zal normaalgesproken de back-to-school actie weer starten (~$100 gift card).

Let bij de koop er ook op dat je er eentje besteld met het keyboard wat jij prettig vindt. Aan kleurtjes zou ik niet veel nieuws verwachten, de MacBook Pro wordt vanuit Apple niet gepositioneerd als fashion-accessoire.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 17-07-2015 13:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:07:
Let bij de koop er ook op dat je er eentje besteld met het keyboard wat jij prettig vindt. Aan kleurtjes zou ik niet veel nieuws verwachten, de MacBook Pro wordt vanuit Apple niet gepositioneerd als fashion-accessoire.
Ja ik moet inderdaad besluiten of ik een Iers keyboard wil of niet, in het begin wilde ik dat niet en daarom heb ik laptop uit Nederland, maar begin er nu steeds meer en meer aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Online kan je ook een US-toetsenbord bestellen. Dat is de meest neutrale en imo prettigste indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:14:
Online kan je ook een US-toetsenbord bestellen. Dat is de meest neutrale en imo prettigste indeling.
Ik ga naar de shop zelf als ik een keer vrij kan krijgen... denk niet dat ze precies het model hebben liggen dat ik wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
fsfikke schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:07:
Ook al vind ik de warrigheid van je besluitvorming best amusant, zou ik gewoon de 15.4" rMBP aanraden. Niet zelf gaan lopen klooien met upgraden en dingen want dat kan toch niet, geloof dat nou maar gewoon.

Ik heb een aantal jaren terug toen dit model uitkwam meteen de dikste versie gekocht en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Bezuinig niet op opslag, dat ga je het snelste tegenaan lopen de komende jaren.

Qua aankoopdatum, er staat altijd een upgrade voor de deur. Wel lijkt het erop dat Apple nu de nieuwste CPU's van Intel compleet skipped omdat ze veel vertraging hebben opgelopen. Het huidige model is heel recent minimaal geupdate. Over een paar maanden komt er zeker weer een update, met USB3.0 en dat soort geintjes. En heel binnenkort zal normaalgesproken de back-to-school actie weer starten (~$100 gift card).

De huidige heeft gewoon USB 3 natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

blupmans schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:17:
[...]

De huidige heeft gewoon USB 3 natuurlijk ;)
Sorry ik bedoelde USB-C.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:15:
[...]

Ik ga naar de shop zelf als ik een keer vrij kan krijgen... denk niet dat ze precies het model hebben liggen dat ik wil hebben
Ja je kan ook naar de markt gaan en hopen dat er toevallig iemand jouw toekomstige laptop verkoopt.
Of je bestelt gewoon online het model zoals je hem wilt en laat hem thuisbezorgen...

[ Voor 55% gewijzigd door fsfikke op 17-07-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Sorry ik bedoelde USB-C.

[...]

Ja je kan ook naar de markt gaan en hopen dat er toevallig iemand jouw toekomstige laptop verkoopt.
Of je bestelt gewoon online het model zoals je hem wilt en laat hem thuisbezorgen...
Dat is het probleem hier, thuis bezorgen.. als je niet thuis bent wordt hij 30km verder op afgeleverd of bij de buren en dan maar hopen dat je je dure laptop krijgt.. of dat hun wel thuis zijn enz.
Kan hem op werk laten bezorgen natuurlijk, maar kies liever een weekend uit waar ik langs kan lopen en een dag vertellen wanneer ik hem kom halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

blupmans schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Tragere cpu? Jij kijkt alleen naar de gigahertzen ofniet? De CPU van de 15 inch is ongeveer 2,2x zo snel. Quadcore VS dualcore en een hoger tdp.
De duurste uitvoering van de 13" rMBP heeft toch ook een i7, net zoals de 15"? En in dat geval is er volgens mij dus idd enkele een verschil in GHz.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Darkstar schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:31:
[...]

De duurste uitvoering van de 13" rMBP heeft toch ook een i7, net zoals de 15"?
Nope.

http://www.apple.com/nl/shop/buy-mac/macbook-pro

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Darkstar schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:31:
[...]

De duurste uitvoering van de 13" rMBP heeft toch ook een i7, net zoals de 15"? En in dat geval is er volgens mij dus idd enkele een verschil in GHz.
De i7 in de 13" is een dualcore, de i7 in de 15" een quadcore. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Oh jawel, maar je moet wel een andere CPU kiezen bij het configureren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GCZlwDg.png
Maar het is dus inderdaad wel een dual-core en geen quad-core, had ik niet gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Darkstar op 20-07-2015 09:50 ]

Pagina: 1