Kan mijn laptop CS:GO aan (shooter)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683607

Topicstarter
Hallo

Ik ben benieuwd naar het antwoord van jullie op mijn volgende vraag.
Mijn vraag kan misschien dom overkomen of iets want ben hier nieuw en weet niet al te veel over laptops.

Ik wil een nieuw spel aanschaffen, namelijk CS:GO. Dit is een shooter.
Ik heb een laptop, een Lenovo IdeaPad G50-70-01572 met de volgende specificaties:

CPU/SoC Intel Core i5-4210U
CPU architectuur Intel Haswell
Klokfrequentie 1,7GHz
Maximale turbo klokfrequentie 2,7GHz

Schermdiagonaal 15,6"
Resolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Beeldverhouding 16:9
Backlight Edge-lit
Beeldscherm coating Glanzend
LCD Panel TN
Videochip Intel HD Graphics

Deze laptop is vrij snel maar heb er nog nooit games op gespeeld. Ik heb zelf ook al gezocht of deze geschikt is maar op de ene site zeggen ze dat het een geschikte laptop is voor gaming en op de andere niet :/ . Op youtube zag ik wel een filmpje waar iemand Battlefield speelde.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 15:55

Meneer iCy

swarma

CS:GO is wel een oude engine en zo te zien zit er een AMD Radeon™ R5 235 2GB / 1GB in?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:49

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Je kunt op best hoge instellingen spelen. Ik speel zelf op fhd met een oudere i5 3340m, en dat loopt als een trein met cs:go.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik denk dat je laptop CS:GO wel aankan de minimum systeemvereisten zijn niet erg hoog:
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor or better

RAM: 2 GB
Video Card: Video card must be 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel
Shader 3.0
Free Disk Space: 8 GB

De Intel HD Graphics 4400 Videochip ondersteunt DirectX11 dus daar zal het niet aan liggen ook kan je Videochip meer dan 256MB of meer geheugen aanspreken.
Je hebt meer dan 4 GB RAM in je laptop dus ook dat zal het probleem niet zijn.

Hier een filmpje van iemand met een I3-4030U i.c.m. met een HD 4400 Graphics processor, waaruit blijkt dat CS:GO te spelen is op je laptop.
YouTube: Counter Strike Global offensive GO Intel hd 4400 graphics Gameplay

Een en ander zal uiteraard ook afhangen van de instellingen waarop je het spel speelt, je zult waarschijnlijk de grafische instellingen niet al te hoog moeten zetten en je eventueel de resolutie terug moeten schroeven.

Uit de op internet beschikbare gegevens blijkt mij dat je laptop slechts één geheugenmodule gebruikt, je zou kunnen overwegen om je laptop up te graden zodat er twee dezelfde geheugenmodules gebruikt worden. Alsdan werkt je geheugen in dual-channel modus waardoor het geheugen sneller werkt en daarvan heeft je videochip veel profijt; die werkt dan een stuk sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door Rubén89 op 12-07-2015 22:10 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar LAA.