Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe herken je nou een 'goede' switch?

Pagina: 1
Acties:

• tom123e
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-11 21:24
Ik ben opzoek naar een stabiel switch met IGMP snooping (voor IPTV). Maar hoe weet je nou of de switch ''goed' genoeg is. Op netwerkje.com wordt aan geraden om een TP-Link SG3210 aan te schaven.
Kan ik voor methode 1 elke switch gebruiken?

...
Er zijn goedkope managed switches op de markt die geen goede (lees: niet werkende) ondersteuning hebben van vlans en IGMP, zoals de Netgear GS serie. Deze zullen geen goed TV beeld doorlaten (het beeld stopt elke paar seconden tot je een andere zender opzoekt). Je kunt deze het beste vermijden.
Twee switches die zeker werken, niet zo groot zijn en weinig stroom verbruiken zijn de TP-Link SG3210 (link is external) (rond de 90 euro) en de Cisco SG200-08 (rond de 150 euro). Van deze is de TP-Link het meest uitgebreid qua instellingen maar deze is fysiek net iets groter dan de Cisco.
Maar waarom geen TL-SG108E, TL-SG2008 of toch een Netgear GS? Allemaal ondersteunen ze IGMP Snooping.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:12

allure

Titaan fase 2/3

Ik zou zeggen dat de door jou aangedragen switches voldoen voor hetgeen jij ermee wilt doen.
Elke managed switch zou voldoen, ervaring met managed switches van netgear of TP-link heb ik niet, ik gebruik er wel een aantal van maar ik gebruik ze "dom".

Netgear en tp-link switches zijn volgens mij hetzelfde qua "inhoud".

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
De switches die ze noemen zijn semi professionele modellen. De types die jij noemt zijn, met alle respect, consumenten modellen. IGMP ondersteunen ze zeker, maar zoals ze in het artikel schrijven niet goed.
Misschien kun je met de winkel afspreken dat je eerst het goedkopere model wil uitproberen met je thuissituatie, als dat niet werkt dat je hem omruilt voor een 3210.