Beste tweakers,
Aangezien mijn monitor te klein is naar mijn mening, ben ik op zoek naar een grotere monitor. Ik ben een leek als het aankomt op monitoren en heb niet veel verstand van de invloed van refreshrates, ghosting e.d. Daarom vraag ik hierbij om jullie hulp!
Wat ga ik met de monitor doen?
Ik gebruik mijn pc om te gamen, maar ook voor mijn studie. Ik studeer bouwkunde, wat inhoudt dat ik veel onderzoek doe naar technieken, veel werk met excel en met tekenprogramma's. Daarnaast gebruik ik redelijk wat tabbladen op een drukke dag en ik heb graag meerdere pagina's naast elkaar open. (verwerk je makkelijk de onderzochte literatuur) De games die ik speel zijn onder andere: COD, Battlefield , Skyrim, AC en andere AAA titels. Ook spellen zoals CS:go kunnen aan de beurt zijn.
Waar moet de monitor aan voldoen?
De monitor die ik nu heb is 21,5" Maar ik wil toch echt wat groters. Ik wil een monitor met minimaal een 24" paneel en met een minimale resolutie van 1920x1080. Als het kan heb ik liever 2560x1440, maar dit kan weer nadelig zijn om mee te gamen. Ook moet ik een redelijke refreshrate hebben, zodat ik geen last meer heb van screen tearing.
Even kort:
- Minimaal 24"
- Voorkeur gaat uit naar IPS
- Goede refreshrate indien mogelijk
- Minimaal 1920x1080, voorkeur naar 2560x1440 of 2560x1080
- Moet Displayport en HDMI aansluitingen hebben
- Moet goed op te gamen zijn.
Wat wil je aan de monitor uitgeven?
ik heb een prijs van 200 euro in mijn hoofd. Als ik een significant betere monitor kan krijgen voor dat beetje extra geld, ben ik bereid om naar 250 euro te gaan.
Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn meerdere monitoren die mijn aandacht trekken. De pricewatch: LG 25UM65-P Zwart trekt mijn aandacht met zijn beeldverhouding, grootte en met het feit dat het een IPS scherm is voor een mooie prijs.
De pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart lijkt me een goede tweede optie. helaas heeft deze wel een mindere resolutie en is deze kleiner.
Voor de mensen die mijn systeem als toegevoegde informatie zien:
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!
Aangezien mijn monitor te klein is naar mijn mening, ben ik op zoek naar een grotere monitor. Ik ben een leek als het aankomt op monitoren en heb niet veel verstand van de invloed van refreshrates, ghosting e.d. Daarom vraag ik hierbij om jullie hulp!
Wat ga ik met de monitor doen?
Ik gebruik mijn pc om te gamen, maar ook voor mijn studie. Ik studeer bouwkunde, wat inhoudt dat ik veel onderzoek doe naar technieken, veel werk met excel en met tekenprogramma's. Daarnaast gebruik ik redelijk wat tabbladen op een drukke dag en ik heb graag meerdere pagina's naast elkaar open. (verwerk je makkelijk de onderzochte literatuur) De games die ik speel zijn onder andere: COD, Battlefield , Skyrim, AC en andere AAA titels. Ook spellen zoals CS:go kunnen aan de beurt zijn.
Waar moet de monitor aan voldoen?
De monitor die ik nu heb is 21,5" Maar ik wil toch echt wat groters. Ik wil een monitor met minimaal een 24" paneel en met een minimale resolutie van 1920x1080. Als het kan heb ik liever 2560x1440, maar dit kan weer nadelig zijn om mee te gamen. Ook moet ik een redelijke refreshrate hebben, zodat ik geen last meer heb van screen tearing.
Even kort:
- Minimaal 24"
- Voorkeur gaat uit naar IPS
- Goede refreshrate indien mogelijk
- Minimaal 1920x1080, voorkeur naar 2560x1440 of 2560x1080
- Moet Displayport en HDMI aansluitingen hebben
- Moet goed op te gamen zijn.
Wat wil je aan de monitor uitgeven?
ik heb een prijs van 200 euro in mijn hoofd. Als ik een significant betere monitor kan krijgen voor dat beetje extra geld, ben ik bereid om naar 250 euro te gaan.
Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn meerdere monitoren die mijn aandacht trekken. De pricewatch: LG 25UM65-P Zwart trekt mijn aandacht met zijn beeldverhouding, grootte en met het feit dat het een IPS scherm is voor een mooie prijs.
De pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart lijkt me een goede tweede optie. helaas heeft deze wel een mindere resolutie en is deze kleiner.
Voor de mensen die mijn systeem als toegevoegde informatie zien:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 353,- | € 353,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-UD3H-BK | € 149,85 | € 149,85 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje | € 109,- | € 109,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | LG GH24NSB0 Zwart | € 14,25 | € 14,25 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 69,55 | € 69,55 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 100,66 | € 100,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 946,76 | |
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!
-