Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e router achter Arcadyan VGV7519 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Buzzing
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11 22:25
Goedenavond, ik ben al een tijdje aan het stoeien met het volgende. Ik heb een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8). Aangezien het Wifi-signaal niet in huis overal even goed is, heb ik gedacht een tweede router met Wifi aan te sluiten op de ExperiaBox. Dit is een Sitecom X3 N300. Ik heb e.e.a. als volgt aangesloten:
  • Kabel van ExperiaBox naar de 2e router
  • 2e router (Sitecom) de DHCP uitgezet
  • Kabel vanuit de 2e router naar de TV
Dit werkt allemaal prima, totdat ik de TV aanzet. Dan kan ik geen signaal meer ontvangen van de 2e router. Soms geeft het Wifi tegen aan dat er geen signaal is, maar soms ook dat er wel signaal is. Maar op het moment dat ik een pagina opvraag, krijg ik gewoon een time-out. Het is alleen als de TV aan gezet wordt (dat wil zeggen de settopbox van KNP, niet de TV zelf). Zet ik de settop box uit, dan werkt alles weer normaal. Het is mij ook opgevallen dat, als de settop box aan staat, er een ip nummer in de 10.x.x.x. reeks wordt uitgedeeld.

Nu kan ik begrijpen dat het TV-signaal via een apart-afschermde netwerk reeks wordt verzonden (de 10.x.x.x reeks) waardoor dit probleem kan ontstaan. Ik heb dit getracht op te lossen door een losse switch er tussen te plaatsen. De kabel uit de Experiabox gaat dan eerst de switch in en daarna een kabel naar de TV en een naar de nieuwe router. Het probleem blijft echter bestaan. Zodra ik de TV aan zet, werkt de nieuwe router gewoon niet (goed) meer.

Zie ik (n)iets over het hoofd.

Overigens heb ik de DHCP range in de ExperiaBox aangepast en de Sitecom op een vast IP nr. gezet. Ook heb ik de SSID gelijk gemaakt aan die van de ExperiaBox, maar op een ander kanaal.

Iemand suggeties?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
Je kunt TV en internet alleen over dezelfde kabel transporteren met VLANs en switches met support daarvoor.

Met unmanaged switches (zoals je switch en de Sitecom in dit verhaal) loopt het inderdaad in de soep.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
- ExperiaBox utp kabel > WAN poort Sitecom
- Experiabox default laten staan, incl DHCP server.
- Sitecom ook DHCP aanzetten, in een ander subnet dan de Experiabox. Bijv 192.168.1.x

De settop box werkt inderdaad met het 10.x.x.x subnet.

Meer details : http://forum.kpn.com/t5/I...e-Experia-Box/td-p/164983
(klik op spoiler #4)

[ Voor 8% gewijzigd door EverLast2002 op 12-07-2015 21:18 ]

• Buzzing
Bedankt voor je reacite Thralas,

Ik ga de oplossing van EverLast2002 eens proberen. Bedankt zover. In die oplossing kan ik wel gewoon hetzelfde SSID blijven gebruiken?

[Edit]
Ik zie in spoiler #4 wel dat de Wifi van de experia box wordt uitgeschakeld. Dat zou ik dus juist NIET willen.

[ Voor 26% gewijzigd door Buzzing op 12-07-2015 23:15 ]

• EverLast2002
Zelf geef ik elk AP een eigen naam omdat ik dan meteen zie waarmee ik verbinding maak. Maar hetzelfde SSID kan ook.

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 21:21
Heb je de utp kabel op de wan poort op de sitecom aangesloten of op een van de kan poorten.
Want het hoort wel te werken via de kan poort. Wan geeft idd problemen

• EverLast2002
Wifi van de EB kun je volgens mij gewoon gebruiken, alleen als je hierop verbinding maakt zit je in het 192.168.2.0/24 netwerk en "zie" je het sitecom netwerk niet.

• Buzzing
Zit wat in. Eigen naam geven aan de Wifi van de SiteCom. Is ook niet het allerbelangrijkste. Belangrijkste is dat het werkt.

@Quas: Ik heb de kabel in een LAN port van de SiteCom zitten. Niet in de WAN. Schijnbaar moet dat dus wel als ik EverLast2002 zijn oplossing lees.

Ik ga het proberen. i.i.g.

• EverLast2002
Als je de lan poort vd sitecom gebruikt blijf je het 192.168.2.0/24 subnet gebruiken. De wan poort maakt juist een NAT omslag zodat je een nieuw netwerk creëert.
Mijn advies is niet bindend hoor. Ik vond dat stappenplan na 1 minuut googelen... ;)

• Buzzing
Geprobeerd wat EverLast2002 heeft beschreven (overigens is spoiler 4 een andere situatie. Daar is de settopbox nog rechtstreeks op de Experia box aangesloten) maar helaas heb ik dan geen TV.

Dus:
- Kabel van Experia box in de WAN-poort van de SiteCom
- DHCP SiteCom aangezet (andere range. staat standaard in 192.168.0. range. Dus daar niets aan gewijzigd)
- Experiabox staat DHCP ook aan.
- Andere SSID aan de Wifi van de SiteCom toegekend.

Alles werkt dan wel, behalve de TV ;-)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
Ja, natuurlijk werkt het nog niet. Zal ik mezelf nog eens quoten:
Thralas schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:52:
Je kunt TV en internet alleen over dezelfde kabel transporteren met VLANs en switches met support daarvoor.

Met unmanaged switches (zoals je switch en de Sitecom in dit verhaal) loopt het inderdaad in de soep.
In het linkje van EverLast2002 is overigens te lezen dat men IPTV op termijn (welke?) wil gaan routen zodat IPTV/LAN wel over hetzelfde lijntje kunnen. Maar dan nog moet je ervoor zorgen dat je switches/APs aan IGMP snooping doen, anders wordt 't alsnog niets.

• Buzzing
Thralas, dat klopt en heb ik ook gelezen. Ik heb even gecheckt en het IP-nummer van de TV Ontvanger is nu in de 192.168. range. Vreemd vind ik echter dat het nummer dus niet in de 192.168.2.x zit zoals deze door de EB wordt uitgegeven In tegenstelling tot wat in het bericht staat in het KPN-forum.

Ik concludeer dus dat er wel gebruik gemaakt wordt van IPTV. Maar dan werkt het dus nog steeds niet. En ik zie ook geen mogelijkheid om IGMP Snooping in te stellen. Dat zal dus bij deze simpele router niet kunnen.

Ik heb zowel de WAN als de LAN geprobeerd. DHCP uit en aan (van de sitecom), maakt dus niet uit.

Bedankt voor je reactie i.i.g.
Pagina: 1