Toon posts:

Verwijderen lelijke scrollbar in PHPstorm 9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb vandaag mijn overgang van phpstorm 8 naar 9 gemaakt. Maar nu zit het echter zo dat ik een lelijke scrollbar in mijn phpstorm heb zitten die ik eruit zou willen hebben.

De link is de foto van de scrollbar.
https://drive.google.com/...kX0NqelU/view?usp=sharing

Nu ben ik echter mijn settings afgegaan maar echter kan ik de optie niet vinden om deze te verwijderen. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Die 'lelijke' scrollbar geeft warnings en errors aan. Lijkt me juist een zeer handige feature? Zie pagina 36 van de PHPStorm documentatie (PDF, 18 MB).

[ Voor 13% gewijzigd door Zeg op 13-07-2015 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Die zat er imho in vorige versies ook al in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

azerty schreef op maandag 13 juli 2015 @ 04:45:
Die zat er imho in vorige versies ook al in hoor.
Is de layout ervan niet onlangs verandert? Hij was iig in IDEA bij een recente versie qua uiterlijk wat verandert, het zou dus kunnen dat diezelfde wijziging in PhpStorm pas bij 9 mee kwam. Maar ik kan me niet eens herinneren dat zo'n balk ooit niet in PhpStorm zat, volgens mij het al in 'mijn eerste' IDEA - dat was versie 4, dit jaar komt 15 - en sowieso in de eerste PhpStorm.

Het kan natuurlijk wel zijn dat je sinds PhpStorm 9 wat meer warnings ziet, doordat ze bepaalde checks hebben toegevoegd en die gele streepjes wat nadrukkelijker aanwezig zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 13-07-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Aantal van mijn collega's gebruiken ook zo'n afschuwelijke donkerkleurige achtergrond... ben ik geen echte IT'er als ik altijd liever met een witte achtergrond werk?
De scrollbar zat er in versie 8 ook al... als je een witte achtergrond hebt valt hij al een stuk minder op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:40

Ypho

Allround Nerd

P.O. Box schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:10:
Aantal van mijn collega's gebruiken ook zo'n afschuwelijke donkerkleurige achtergrond... ben ik geen echte IT'er als ik altijd liever met een witte achtergrond werk?
De scrollbar zat er in versie 8 ook al... als je een witte achtergrond hebt valt hij al een stuk minder op ;)
Ik gebruik ook altijd een donkere achtergrond, kijkt veel rustiger als je 8 uur per dag naar een scherm zit te staren :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ypho schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:15:
[...]

Ik gebruik ook altijd een donkere achtergrond, kijkt veel rustiger als je 8 uur per dag naar een scherm zit te staren :)
Ik word echt helemaal gek iedere keer als een collega me vraagt even mee te kijken... dan hebben ze ook allemaal nog een resolutie waarbij een uil nog zou zeggen: "sorry, mogen de letters groter"... ik kan het gewoon niet lezen met zo'n achtergrond... (misschien maar eens naar de opticien haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik merk dat mijn ogen vermoeid raken als ik een langere tijd naar een wit venster zit te staren. Maar het is ook een kwestie van persoonlijke keuze wat fijner ervaren wordt.

Wat betreft over de scrollbar, die is julst handig. Geef overzichtelijk weer waar je fouten zitten in de code (rode streep) en waar de warnings zitten (oranje/gele streep). Vooral bij grote bestanden is het erg fijn omdat je in 1 klik direct naar de juiste regel kan springen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martindo op 13-07-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocochaos
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 16:39
Mocht je er echt vanaf willen, dan zou je alle inspections uit kunnen zetten in Settings -> Editor -> Inspections. Je zult dan geen waarschuwingen meer krijgen.

Daarnaast is het mogelijk om per bestand het 'highlighting level' aan te passen. Typ ctrl+alt+shift+h en zet highlighting level op 'none'. Deze setting heeft echter alleen effect op een enkel bestand, en kan niet voor een heel project worden aangepast.

Maar zoals hierboven ook al gezegd, wil je dat wel echt? Die inspections bevatten vaak nuttige informatie en hebben mij al talloze malen geholpen bij het oplossen of voorkomen van problemen in de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zullen we even niet topics gaan kapen met ongerelateerde eigen vragen terwijl de vraag in het topic zelf nog niet is opgelost? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1