Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Als ik mijn computer terug zet naar de fabrieksinstellingen gaat het terug naar Windows 8.
Hierna kan ik het updaten naar windows 8.1
Als ik op 29 juli Windows 10 download wordt dit dan mijn standaard windows.
Mijn vraag is dus als ik de pc terug zet naar de fabrieksinstellingen krijg is dan Windows 10 of 8?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:38
Dat ligt er helemaal aan hoe je het terugzetten naar fabrieksinstellingen doet. Als je dit via Windows zelf doet dan zal deze gewoon de huidige Windows installatie pakken. Echter, omdat je machine helemaal terug gaat naar Windows 8 ipv 8.1 vermoed ik dat je dit met de tools van de fabrikant doet. Deze kan Windows niet zelf updaten, dus zul je naar Windows 8 terug blijven gaan.

Mocht je een installatie DVD van Windows 8 hebben dan kan het de moeite zijn om een volledig schone installatie te doen waarbij je de recovery partitie van de fabrikant verwijderd. Let echter wel op dat je nu dus afhankelijk bent van de DVD als er iets mis is, je kunt nu geen herstel naar de fabrieksinstellingen meer doen via het BIOS. Ook zul je de drivers e.d. zelf moeten installeren, deze zullen niet meer standaard geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Je kunt natuurlijk binnen Windows 8/8.1 en 10 gewoon gebruik maken van de ingebakken herstel tools, deze installeren eventueel je computer compleet schoon vanaf de Windows installatie files.

Kijk hiervoor in je Settings/Instellingen scherm en je vind dan de Windows Updates optie de herstelopties. Geen dvd/usb stick meer nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend vraagje over Windows 10. Ik draai 8.1 op mijn laptop en heb mij aangemeld voor de upgrade naar 10. Als de nieuwe versie om wat voor reden dan ook niet bevalt is het dan mogelijk om een rollback te doen, Windows 10 deinstalleren waarna Windows 8.1 weer gewoon overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Ik zou voor de zekerheid eerst een Image maken van de huidige Windows (van 8.1)
voor je de update doet naar Windows 10.
Als Windows 10 om wat voor reden dan niet bevalt kan je de Image terugzetten

44