Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 00:11
Hallo Beste Tweakers.

Ik ben opzoek naar een tv waar ik wat van mijn consoles op kan aansluiten, ik speel nu nog op een hele kleine CRT en ik denk dat het tijd word voor een wat modernere tv :)

Ik zoek een TV van minstens 32 inch, 1080p

Ik zoek een?
Tv die ik kan gebruiken voor gamen (Playstation 3 en oudere consoles)

Wat is je budget?
Mijn budget is niet zeer ruim, maar dit kan nog veranderen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tv gebruiken om meerdere consoles op aan te sluiten (Mogelijk via AV/HDMI splitters)
Misschien af en toe een keer een flim kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog zelf niet echt een idee welke tv's geschikt zouden zijn. Al heb ik gehoord dat Sony redelijk goede tv's maakt voor gamen.

Alvast bedankt voor alle hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dit is een wat lastig topic; je wil een tv van minstens 32 inch en er is geen echt budget genoemd. Daarnaast heb je nog niets zelf gevonden; eigen inzet wordt toch wel gewaardeerd op het forum.

Als je gaat gamen op de tv, is een lage input lag belangrijk en dan is Sony inderdaad het merk waar je het eerste naar zou kunnen kijken. Een model als de Sony KDL-32W705B zou bijvoorbeeld al erg geschikt kunnen zijn en niet al te duur is. Afhankelijk van het uiteindelijke budget en gewenste schermformaat, zijn er diverse modellen uit de Sony W6, W7 of W8-series die interessant kunnen zijn. Voor het aansluiten van meerdere oude consoles is het waarschijnlijk wel nodig een splitter te gebruiken; het aantal "ouderwetse" aansluitingen op de gemiddelde tv is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
S1NN3D schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:23:
Tja, dit is een wat lastig topic; je wil een tv van minstens 32 inch en er is geen echt budget genoemd. Daarnaast heb je nog niets zelf gevonden; eigen inzet wordt toch wel gewaardeerd op het forum.

Als je gaat gamen op de tv, is een lage input lag belangrijk en dan is Sony inderdaad het merk waar je het eerste naar zou kunnen kijken. Een model als de Sony KDL-32W705B zou bijvoorbeeld al erg geschikt kunnen zijn en niet al te duur is. Afhankelijk van het uiteindelijke budget en gewenste schermformaat, zijn er diverse modellen uit de Sony W6, W7 of W8-series die interessant kunnen zijn. Voor het aansluiten van meerdere oude consoles is het waarschijnlijk wel nodig een splitter te gebruiken; het aantal "ouderwetse" aansluitingen op de gemiddelde tv is niet zo groot.
Ik heb niet zoveel ervaring met TV's etc.. vandaar dat ik niet echt een idee heb wat een degelijke tv is en wat een goede prijs hiervoor zou zijn. Ook vond ik het nogal lastig om er iets bij te zetten van "Deze lijkt me wel wat" omdat ik nog geen tv heb gezien, en alleen van een plaatje op internet wat bepalen vond ik geen goed idee. Ik zal zeker even kijken naar de tv's die je me hebt aangeraden, Ik vroeg me ook af of een 1080p Monitor niet ook geschikt zou zijn (dan moet ik mogelijk kijken of ik iets als een RCA naar HDMI adapter kan krijgen als ik er een oudere consoles op wil aansluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Als je Duck hunt speelt op de NES, moet je je CRT tv nog niet weggooien. Het pistool van de NES werkt namelijk niet op een platte tv.

Verder is de genoemde Sony een prima tv, zeker om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
Flans schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:31:
Als je Duck hunt speelt op de NES, moet je je CRT tv nog niet weggooien. Het pistool van de NES werkt namelijk niet op een platte tv.

Verder is de genoemde Sony een prima tv, zeker om te gamen.
Helaas heb ik nog geen NES Zapper en Duck Hunt :P Ik was er ook niet van plan om dat soort spellen op te gaan doen.