Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst heb ik een aantal telefoons bekeken en deze twee vielen mij op het oog:
- Elephone p8000

Deze telefoon heeft volgens mij uitstekende specs voor een prijs van ongeveer 160 euro (met kortingscode)

- ZTE Nubia z9 mini

Zeer strak uiterlijk maar een relatief hoog prijskaartje.

De reviews van de p7000 verschillen nog al. De bouwkwaliteit is soms matig. In het kader van goedkoop is duurkoop; Is het verstandig om de P8000 telefooon die 20 juli uitkomt aan te schaffen of is deze ook van matige bouwkwaliteit.

Onlangs heb ik namelijk de Nubia z7 in mijn handen gehad en deze oogt en voelt zeer degelijk.
Ik ben ervan overtuigd dat de Nubia z9 mini dezelfde bouwkwaliteit heeft. En hier heb ik een lichtelijke voorkeur voor.

Maar in hoeverre is de bouwkwaliteit van Elephone matig? En is dit een rede om deze telefoon niet aan te schaffen (is natuurlijk persoonlijk)?
En weten jullie nog alternatieve telefoons die ook high-end en low-priced zijn?

Groetjes

Verwijderd

Hoeveel weken of maanden lang wil je de telefoon gaan gebruiken?
En zal de telefoon ook buitenshuis gebruikt worden?

Verwijderd

Elephone is volgens mij geen aanrader vanwege de mindere software en bouwkwaliteit. Het is dan ook een budget-merk. ZTE staat goed bekend, en volgens mij is dat een prima toestel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem zeker dagelijks gebruiken en ik denk toch wel langer dan een jaar.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik ver wegblijven bij Elephone en gelijksoortige B/C-merken. Een aantal gebruikers zullen er vast en zeker tevreden mee zijn, maar het blijft een loterij. Al met al zou ik tussen die twee toestellen die jij noemt zeker voor de Nubia Z9 Mini gaan. Andere goede opties naar mijn mening zijn:

5-inch: TCL 3S, Xiaomi Mi 4(i),
5,5-inch: Jiayu S3, Lenovo K3 Note, Lenovo K80

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:18:

Maar in hoeverre is de bouwkwaliteit van Elephone matig? En is dit een rede om deze telefoon niet aan te schaffen (is natuurlijk persoonlijk)?
Over de bouwkwaliteit en software van de P8000 is nog weinig te zeggen daar deze nog niet uit is.

Elephone draait op pre-orders, zoveel mogelijk telefoons verkopen via flashdeals nog voordat deze uit is.
om dan bij de release (of nog ervoor) te beginnen met de volgende.
(zie de aangekondigde P9000)

zowel hardware als software ontwikkelen ze zelf niet, daar zijn ze afhankelijk van de oem fabrikanten.

ZTE heeft zijn eigen R&D, software development en goede fabricage.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Waarom overweeg je niet de zte z7 mini? Bij fastcardtech voor $199 verkrijgbaar en dat is echt een koopje voor dit toestel met een snapdragon 801 en fhd scherm. Bovendien zijn er ook nog eens veel rond voor beschikbaar.

https://www.fastcardtech....7-Mini-Android-Phone.html

• Jamarlijn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 17:00
Heb zelf de p8000 en ben zeer tevreden over de telefoon. Zeer snelle vinger afdruk scanner, mooi scherm en zeker gezien de prijs, een goede telefoon, Door de zware batterij maar eens per 3 dagen opladen. En met de turbo lader gaat dat zeer snel. Ook het geluid is prima en de camera maakt prima foto's. Wel missen er een paar functies zoals, kompas functie. en NFC. Wel een snelle gps functie. Al met al, voor die prijs een prima smartphone.
Pagina: 1