Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] OS X Yosemite user agent wordt herkend als OS X Puma

Pagina: 1
Acties:

• eprillios
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Beste mensen,

Alhoewel het geen (zichtbaar) effect heeft op de beleving van de website, is het volgende een raar verschijnsel. Op de pagina 'Weergaveopties' wordt aan de hand van mijn user agent vastgesteld dat ik draai op OS X 10.1 Puma. Dat is een hele tijd terug naar de steentijd, terwijl ik OS X 10.10 Yosemite draai. ;) De browserversie wordt wel goed herkend, namelijk de laatste uitgave op het Firefox Beta-releasekanaal.

Het volgende wordt weergegeven:
Je user-agent string is: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.10; rv:40.0) Gecko/20100101 Firefox/40.0

Je wordt herkend als:

Browser-id: firefox,40:macos,10.1
Browser: Firefox 40
Platform: Mac OS X 10.1 (Puma)
Mobile device: NEE
Javascript: JA
Voor future-proofing lijkt het mij handig als dit wordt opgelost. :)

[ Voor 3% gewijzigd door eprillios op 12-07-2015 17:07 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Eerder gemeld: Useragent fout
En nog eerder: Device Detect OSX 10.10
:)

NRG

• eprillios
  • Nu online
Klopt, maaar daar wordt gemeld dat het probleem ligt bij Safari zelf. Ik gebruik toch echt Firefox. :)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat wordt gesuggereerd maar vervolgens ontkracht. Dit is hetzelfde probleem met de identificatie, namelijk dat de 0 vergeten wordt ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• eprillios
  • Nu online
Juist. Mijn excuses voor het wellicht overbodige topic, maar nu weet de staf alvast dat het probleem ook bij andere browsers speelt. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

crisp

Devver

Pixelated

Die andere 2 reports heb ik gemist zo te zien :P Bij deze lokaal gefixed, a.s. dinsdag online :)

Intentionally left blank

Pagina: 1