Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Crezner
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik zoek een? Smartphone (om mijn recent overleden blackberry curve te vervangen,en om mijn camera beveiliging mee te gebruiken (Al moet ik ook die nog aanschaffen)

Wat is je budget? Geen idee, ik heb namelijk al jaren rondgezwerft met een blackberry met prepaid, (Ben eigenlijk ook meteen opzoek naar een redelijke abonement, maar daar heb ik ook geen verstand van *Digibeet* dus ieder en alle advies is welkom.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen, whatappen/smsen, mogelijk om wat te filmen, maar voornamelijk is mijn reden om een smartphone aan te schaffen om te gebruiken met een camera beveiliging (al ben ik van mening als je toch wat gaat halen dat je beter iets fatsoenlijks koopt, dan ben je er weer een tijd vanaf.)

Wat heb je zelf al gevonden?
een kameraad rade mij de sony Xperia 3 aan, ik heb zelf het een en ander gelezen over de, oneplusone, en Xiaomi Mi sd800
al lijkt de zogeheten 1+1 bijna niet verkrijgbaar. maar ik heb er letterlijk geen verstand van.

Welke vragen heb je hier nog over?Welke abonement zouden jullie aanraden? (vaste bel minuten en wat internet, zodat ik op een afstand toch mijn camera systeem zou kunnen gebruiken, ideaal zou zijn als die ook bruikbaar zou zijn in het buitenland, aangezien ik toch wel geregeld naar Griekenland ga *al is dat geen eis, bellen vanuit daar is goedkoper dan in NL te bellen*)
Abonement inclusief telefoon zou gewaardeert worden.

Pardon voor het weinig informatie, ik heb er geen verstand van, Bedankt voor het lezen en ieder/alle informatie of advies.

Verwijderd

De Xperia Z3 heeft nogal wat problemen, dat is niet ideaal. De Oneplus is prima voor de prijs en volgens mij goed verkrijgbaar, dus dat is een optie. De Xiaomi waarover je het hebt is denk ik de Mi3, maar de Mi4 is al uit en niet heel veel duurder. Ook een prima toestel, dus die zou je kunnen halen.
Als je al BB gewend bent zou je ook gewoon een Z10 kunnen halen, maar ik zou vanwege de antieke hardware in dat ding er geen geld voor over hebben.

Verwijderd

'degelijk' is het kernwoord en er wordt je een sony z3 aangeraden?Dat is bijzonder. Want de Z series van Sony missen een intern frame. Maar zijn 'als het ware' 3 op elkaar geplakte lagen.

De oneplus is nog wel prima bestelbaar uit China.

Als je wilt zijn er ook bb's met dezelfde vormfactor als je curve.
De q5/q10 of classic zijn een stuk moderner. Hebben toch dezelfde BlackBerry 'feel' en kunnen qua functionaliteit veel meer dan je huidige telefoon.

Als je wat meer budget hebt, en voor iets wilt gaan wat langdurig meegaat kun je ook een BlackBerry passport kopen.
Die is redelijk 'degelijk'.

Heeft een sterk stalen frame, wat eigenlijk geen enkele andere telefoon tegenwoordig heeft. En daarnaast heeft het ook zekerheid langdurige updates. Iets wat op android wel nodig maar niet altijd gegarandeerd is.

• Crezner
Bedankt dbhuis, nul07, ik zal er nog wat over denken, (overigens bedoelde ik met degelijk meer dat de telefoon er een tijd tegenaan kan, al is het ook belangrijk dat die wel wat kan hebben, niemand heeft wat aan een telefoon waar de scherm meteen van barst.)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zelf onlangs voor de BlackBerry Leap gegaan. Prima toestel met 2 GB werkgeheugen. Ik weet niet hoeveel minuten of data je normaal gebruikt? Telfort heeft onlangs weer meenemen van overgebleven en minuten en MB's terug gebracht. Zelf ben ik voor 300 belminuten 1000 MB (is extra 1,- korting) en onbeperkt sms-en gegaan. De 4G internetversneller voor € 5,- heb ik voor bedankt ;) Dan mogen ze eerst 10 GB bundels voor € 15,- aanbieden..
Kost me 2 jaar lang € 28,- per maand en éénmalig € 34,xx aansluitkosten en verwijderingsbijdrage.

https://shop.telfort.nl/telefoons/blackberry/

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:50:
Zelf onlangs voor de BlackBerry Leap gegaan. Prima toestel met 2 GB werkgeheugen. Ik weet niet hoeveel minuten of data je normaal gebruikt? Telfort heeft onlangs weer meenemen van overgebleven en minuten en MB's terug gebracht. Zelf ben ik voor 300 belminuten 1000 MB (is extra 1,- korting) en onbeperkt sms-en gegaan. De 4G internetversneller voor € 5,- heb ik voor bedankt ;) Dan mogen ze eerst 10 GB bundels voor € 15,- aanbieden..
Kost me 2 jaar lang € 28,- per maand en éénmalig € 34,xx aansluitkosten en verwijderingsbijdrage.

https://shop.telfort.nl/telefoons/blackberry/
Ik vind dat eigenlijk best wel duur, zeker met een toestel wat in 2012 qua specificaties al niet indrukwekkend zou zijn geweest. Kijk eens wat je hier kan krijgen: pricewatch: HollandsNieuwe 1200 Min/SMS/MB (2 jaar)

Moderne telefoons, een stuk meer minuten, evenveel data en evenveel SMS'jes.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Toch krijg ik heel wat hardware door mijn pootjes, en configureer heel wat nieuwe setups. Maar ik ben gewoon dik tevreden met die Leap. Telfort is een bewuste keus vanwege wat ik betaal aan minuten en MB blijft van mij ook als de maand voorbij is!

En ik kwam van VF met brakke 3 G dekking in delen van Amersfoort, en ja HN is een dochter hè..

Maar wil je alles uit de hardware putten zullen er zat betere toestellen zijn, voor mij is dit meer dan zat.
(bij werkstations kan het mij dan weer niet gek genoeg zijn qua specs.. :))

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:19:
Toch krijg ik heel wat hardware door mijn pootjes, en configureer heel wat nieuwe setups. Maar ik ben gewoon dik tevreden met die Leap. Telfort is een bewuste keus vanwege wat ik betaal aan minuten en MB blijft van mij ook als de maand voorbij is!

En ik kwam van VF met brakke 3 G dekking in delen van Amersfoort, en ja HN is een dochter hè..

Maar wil je alles uit de hardware putten zullen er zat betere toestellen zijn, voor mij is dit meer dan zat.
(bij werkstations kan het mij dan weer niet gek genoeg zijn qua specs.. :))
Ieder zijn telefoon, ik zou het in elk geval niet doen :P

• Crezner
Ik heb een tijdje zitten te lezen en dit schijnt een goede telefoon te zijn (van 2014, linkje inclusief de abonement) http://www.gsmeasy.nl/dea...elid_11=580&f_bundelid_1=

Zou dit een goede optie zijn? (24 euro te maand voor 1000 minute /sms/mb lijkt me best wel redelijk inclusief telefoon, maar geen verstand van)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Telefoon weet ik niet. Abo is dus bij HN 150-1200 of meer, maar of/of/of. Dus als jij 800 MB verstookt heb je nog 200 minuten of sms enz.

NRG

• Crezner
Hmm dus een redelijke rare regeling( lijkt mij ook redelijk moeilijk om overzicht over te houden), welke abonement/provider zou uw aanraden?

Verwijderd

De LG G3 schijnt inderdaad een prima telefoon te zijn ja.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11 08:34
Om eens een andere optie er in te gooien: een iPhone 5(s)?
Compact toestel, gaat nog wel een paar jaartjes prima mee (met name de s variant).
Veel software voor beschikbaar (ivm de camera beveiliging apps?)

Blackberry kopen is natuurlijk ook een optie, maar het is de vraag hoe lang dat bedrijf nog telefoons zal maken (of hoe lang het nog zijn eigen besturingssysteem gebruikt).

Windows phone zou ik niet aanraden, aangezien er een wat beperkter aanbod van apps is en je dus eerder tegen incompatibiliteit met je camera spulletjes aanloopt.

Dan blijft Android nog over, daar heb je heeeel veel opties mee ;). Ik zou als je geen verstand van dit soort dingen hebt toch niet voor een chinaphone gaan zoals de 1+1. Die werkt prima als je het ook leuk vindt om hier en daar eens een custom rom te flashen...
Een LG G3 ofzo is dan een wat voorspelbaardere/betrouwbaardere(?) optie. Kijk ook eens naar een Motorola Moto G, goede prijs kwaliteit verhouding :)

• Crezner
Bedankt Smobbo, ik zal eens die Moto G opzoeken, (ik heb gehoord dat Iphones in algemeen erg duur zijn voor wat ze leveren. Ik wist niet eens dat Windows ook aan telefoons was begonnen, maar aangezien hoe de laatste windows varianten presteren zou ik zoiezo er geen halen.)

(ik heb overigens nog steeds geen idee wat een fatsoenlijke abonement kost, laat staan welke telefoon ik zou moeten halen, ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt interesse gehad in telefoons maar als je toch wat gaat halen kan je net zo goed its fatsoenlijks pakken.)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
De een vindt apple voor te duur voor wat ze leveren (spec-wise), de ander vindt het het geld dubbel en dwars waard, vanwege de simpele opzet van het operating systeem en het soepel lopen van het OS.

Over het algemeen is het voor een leek redelijk makkelijk te begrijpen.

Met android heb je wel meer mogelijkheden, al behoeft het, zoals gezegd, wel iets meer tinkering.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crezner schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:27:
Bedankt Smobbo, ik zal eens die Moto G opzoeken, (ik heb gehoord dat Iphones in algemeen erg duur zijn voor wat ze leveren. Ik wist niet eens dat Windows ook aan telefoons was begonnen, maar aangezien hoe de laatste windows varianten presteren zou ik zoiezo er geen halen.)

(ik heb overigens nog steeds geen idee wat een fatsoenlijke abonement kost, laat staan welke telefoon ik zou moeten halen, ik heb eerlijk gezegt nog nooit echt interesse gehad in telefoons maar als je toch wat gaat halen kan je net zo goed its fatsoenlijks pakken.)
Ik denk dat je jezelf, voordat je jezelf aan zo'n uitspraak waagt, beter eens kunt gaan verdiepen in de materie.

Windows Phone 8.1 draait op de minst snelle hardware qua spec's en performed daarbij gewoon su-per. De opvolger, Windows 10, komt ook op alle 8.1 toestellen te draaien. Toestellen kosten daarbij amper wat, voor ~€100,- heb je al een leuke smartphone.

Misschien wel leuk om even te lezen: nieuws: Microsoft belooft op korte termijn high-end Lumia's met Windows 10, en daaraan gerelateerd: nieuws: Microsoft gaat iso's Windows 10-preview offline halen.

Apple devices zijn inderdaad duur in aanschaf maar wérken gewoon. Android devices wérken ook goed alleen het updaten van het OS hebben ze (nog?) niet echt in de hand vanwege het feit dat iedere fabrikant van toestellen zélf moet zorgen voor een werkend OS. Hardware fabrikanten leveren liever een nieuw toestel dan dat ze een OS aanpassen voor een "oud" toestel. Zie ook: nieuws: Consumentenbond start actie om updates voor smartphones af te dwingen

Ik zou als ik jou was éérst eens helder gaan krijgen wat je exact verlangt, ook qua verwachte levensduur van het toestel met daaraan het verbonden OS, en wat dat mag kosten.

Die functies welke je noemt kunnen door alle drie de OS varianten afgehandeld worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 16:47 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1