High-end game pc +/- 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gaming maar ook foto-video editing, 3D teken programma's. dit alles met de mogelijkheid om op termijn over te stappen naar een 4K monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 2000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor: samsung syncmaster BX2231 21.5", keyboard: corsair K95, muis: razer ouroboros, headset: ASTRO A50

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Was aan het twijfelen tussen single GPU of sli maar ben bang voor microstuttering dus voorkeur gaat uit naar single GPU

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen bepaalde voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is niet van veel belang maar stillere componenten zijn altijd mooi meegenomen. grote van de case maakt niks uit.

Ga je overklokken?
Niet direct maar ik hou de mogelijkheid open.

Dit is wat ik zelf heb samengesteld. Maar ik ben totaal niet echt op de hoogte van wat er goed en slecht is op dit moment.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,35€ 348,35
1ASRock Z97 Extreme6€ 169,95€ 169,95
1MSI GTX 980 Ti 6GD5€ 712,90€ 712,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 78,-€ 78,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 114,90€ 114,90
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 75,50€ 75,50
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 54,-€ 54,-
1LG GH24NSC0 Zwart€ 12,60€ 12,60
1be quiet! Power Zone 750W€ 110,50€ 110,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 182,-€ 182,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.858,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Waarom een 750W voeding? Alleen nodig voor SLI, wat jij heel wijs niet wil. Waarom een Corsair 500R en geen Fractal Design Define R5?

Zo'n duur Z97 bord heb je volgens mij ook nergens voor nodig. CPU-koeler is ook ontzettend duur, een Thermalright True Spirit 140 is minstens net zo goed en stukken goedkoper.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dacht dat met zo een high end grafische kaart 750W veiliger was, zal dan een 650W nemen. en de corsair 500R vindt ik persoonlijk gewoon een mooie case.

het Z97 bord had ik gekozen door de vele goede beoordelingen. en aangezien dat het binnen mijn budget past dacht ik waarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Joh, nog 100W minder is al prima. Dan heb je nog flink wat ruimte over voor overklokken.

Het moederbord en de cpu koeler zijn vrij persoonlijke keuzes. Bij dit budget kan je eigenlijk geen buil vallen, echter is de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power zeker niet minder dan de Dark Rock voor enkele tientjes minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Met dit budget is het misschien verstandiger om gelijk 16gb ram te kopen zodat je geen problemen krijgt als je veel programmas open hebt staan tijdens bijvoorbeeld het editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ging net vragen of 16gig ram niet veiliger was. bedankt voor de reacties allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Oh en voor €50 meer heb je 2TB opslag, waarom niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 19:44
Je hebt nu de blower versie van de GPU, is dit een bewuste keuze? Bovendien is het de "standaard" versie, terwijl veel fabrikanten al een uit de fabriek (licht) overgeklokte versie leveren, zoals de pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+ Ook zou ik niet voor de Black versie gaan. Ja, deze zijn redelijk snel (voor een HDD dan toch), maar de vraag is of dat echt nodig is voor bulk opslag. Indien niet, heb je voor hetzelfde geld een 2TB schijf pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Als je voor een crossfire setup gaat met deze kaarten: pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 dan heb je volgens mij betere prestaties. Maar het verbruikt wel wat meer energie.

Waarom pak je binnen dit budget trouwens niet 16 GB RAM?
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
TheAncientDovah schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:15:
Als je voor een crossfire setup gaat met deze kaarten: pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 dan heb je volgens mij betere prestaties. Maar het verbruikt wel wat meer energie.

Waarom pak je binnen dit budget trouwens niet 16 GB RAM?
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10
Echt een harde no go, die kaarten zullen in cf zeer waarschijnlijk oververhitte of je moet 100% fanspeed draaien. Daarbij liever 1 kaart van 2 ivm mer ondersteuning, drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Misschien een beetje ander type opmerking, maar je geeft aan dat je een 21" monitor met enkel HD resolutie nog wilt blijven gebruiken. Dan vind ik om eerlijk te zijn dit een overkill qua grafische power.
Koop je een monitor met 2560*1440 resolutie/ Quad HD of dual monitor setup begrijp ik het, maar nu is het nogal uit verhouding.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictorLoxley
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-06 17:04
TheInsomniac schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:59:
Misschien een beetje ander type opmerking, maar je geeft aan dat je een 21" monitor met enkel HD resolutie nog wilt blijven gebruiken. Dan vind ik om eerlijk te zijn dit een overkill qua grafische power.
Koop je een monitor met 2560*1440 resolutie/ Quad HD of dual monitor setup begrijp ik het, maar nu is het nogal uit verhouding.
Bovenin de OP staat: "Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gaming maar ook foto-video editing, 3D teken programma's. dit alles met de mogelijkheid om op termijn over te stappen naar een 4K monitor. "

Hij bereidt zich dus reeds voor op 4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
VictorLoxley schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Bovenin de OP staat: "Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
voornamelijk gaming maar ook foto-video editing, 3D teken programma's. dit alles met de mogelijkheid om op termijn over te stappen naar een 4K monitor. "

Hij bereidt zich dus reeds voor op 4K :)
Scherp, had die opmerking een beetje gemist. Wilde vooral voorkomen dat iemand onnodig veel geld uitgeeft.

Inhoudelijk:
Met 4K zie ik nu nog twee problemen, GPU's die 4K goed kunnen weergeven (game environment) zijn er nog niet echt en wat er in de buurt komt is belachelijk duur.

Ik zie een aantal scenario's, die afhangen van de plannen rondom de 4K monitor:
- Is de monitor er makkelijk binnen een jaar, koop hem dan of gelijk, of het geselecteerde systeem en later een monitor, maar wees je bewust dat het later wellicht een stuk goedkoper kan en nu gebruik je die power nog niet.
- Is dat buiten een jaar, koop dan nu lekker een 970 of 390, gebruik die en verkoop die als je naar 4K gaat upgraden. Over een jaar kan het er heel anders uitzien en zijn er wellicht GPU's die het veel beter trekken of in ieder geval een heel stuk goedkoper zijn. Voor gewoon Full HD is een 780Ti een overkill van jawelste.
- Of kies voor een tussenoplossing. De hippe GPU maar met een 2560*1440 monitor, trekt de GPU goed en is weer een stukje betaalbaarder, sterker een opstelling incl. monitor moet dan ook wel lukken binnen het opgegeven budget. Hierbij zijn monitor en GPU goed in balans en kun je van alle eyecandy genieten die je GPU op het scherm weet te toveren.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als ik jou was zou ik een andere case nemen. Voor rond de 100 euro heb je veel betere en mooiere cases. Zoals de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window . Betere airflow, stillere case, strakker en veel mooiere window.

Show me your moves.

Pagina: 1