Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een behoorlijk irritant probleem.
in mijn pc die ik zelf gebouwd heb zit een wifikaart ( zie titel welke )
als ik wil downloaden ( spellen van steam ) krijg ik maar 500 á 600 KB/s.
zodra ik een speedtest doe op ziggo website krijg ik een download snelheid van 6 / 8 MB/s.
mijn laptop die ik hiervoor gebruikte deed het perfect op het wifi met een download snelheid van rond de 7mb.
maar nu met deze pc haalt die de 1MB nog niet eens, wat kan hier een probleem van zijn? instellingen verkeerd? of ligt het aan deze wifikaart?

hoop op een snelle reactie.
bedankt voor het lezen
Sven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Om welk spel gaat het?
En wat heb je aan beveiligingssoftware draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Wellicht zit er toch wel een verschil tussen je TP-Link kaart en die in de laptop.
Sowieso is die TP-Link 2.4GHz only.
De ene wifi kaart kan beter omgaan met bandbreedte (en vooral het zenden en ontvangen afhandelen daarvan).
Wat is de snelheid als je nog meer testen doet naast de www.speedtest.net, bijv het downloaden van een 1Gb bin file bij XS4ALL ? (ik noem maar iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Stem heeft soms wel een beperking, heeft volgens mij iets met de HDD te maken.

Krijg je deze melding: https://support.steampowe...le.php?ref=6812-IOPG-4950 ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ik denk dat het verschil in zit dat je op speedtest in Megabit per seconden rekent (Mbps) en in je downloads met MegaByte per seconden (MB/s). Het verschil is +/- een factor 8 om het even makkelijk te houden.

600 x 8 = 4800 dan kom je al aardig in de buurt van de snelheid wat je op speedtest ziet.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
In de settings van speedtest kun je aangeven hoe de snelheid moet worden weergegeven, in Mbps etc.
ik ben benieuwd naar het resultaat als ie nog meer testen doet behalve speedtest.
Pagina: 1