• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 18:41
Na enig rondkijken heb ik mijn keuze verkleind tot het volgende:

Minolta 2330 voor 1250 pieken
2.3 megapixels, zoom 3x, 1792x1200

HP Photosmart C618 voor 1200 pieken
2.11 megapixels, zoom 3x, 1600x1200

Sony DSC P50 voor 1000 pieken
2.1 megapixels, zoom 3x, 1600x1200

Sony DSC S75 voor 1700 pieken
3.34 megapixels, zoom 3x, 2048x1536

Waar zouden jullie voor gaan? Hebben jullie andere suggesties?

Make everyday a good day!

Verwijderd

Die minolta dimage 2330 heb ik zelf ook.
Kijk hier voor pics die ik ermee heb gemaakt:
http://www.xs4all.nl/~2pac

Ik heb hem overigens voor FL 1150,- gekocht bij de Mediamarkt Amsterdam. Ik ben er ZEER tevreden over.

• zeef
  • Laatst online: 15-03 10:58
Op maandag 18 juni 2001 12:58 schreef cyberjoy het volgende:

Ik heb hem overigens voor FL 1150,- gekocht bij de Mediamarkt Amsterdam. Ik ben er ZEER tevreden over.
For wat it's worth, die HP kwam las beste koop uit de computeridee test van deze week. Ik wil er ook een gaan kopen, ik twijfel tussen de Olympus C2040 en de HP....

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een tijdje gekeken naar die HP, vooral de prijs beviel me wel. Maar na wat foto's op internet gezien te hebben viel die toch af, vond ik nou niet echt mooi.

Die minolta *schijnt* een slechte flits te hebben, vandaar dat ik die niet heb gekozen, maar ik denk dat mijn Fuji 2400 (rond 1100, 3x zoom, 2.1, 1600x1200, misschien ook wel een optie?) net zo'n slechte flits heeft, in erg donkere ruimtes zijn de foto's veel te donker.

Sony's, tjsa, die vielen bij mij in ieder geval al af door de memorystick.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan die Sony wel voor een hele goeie prijs krijgen.. voor Fl. 1700 zeker doen!

(btw waar?? >:) )

• zeef
  • Laatst online: 15-03 10:58

Ja die foto's zien er goed uit. Hoe sterk is de flitser ? Krijg je buiten in 't donker nog iest te zien van bv iemand die tegenover je aan tafel zit ?

• coolgoza
Wat is dan het goedkoopste qua memoryuitbreiding?

• coolgoza
Op maandag 18 juni 2001 13:03 schreef TeleManiac het volgende:
Je kan die Sony wel voor een hele goeie prijs krijgen.. voor Fl. 1700 zeker doen!

(btw waar?? >:) )
stond op http://www.dpreview.com
voor 700 dollar dus * 2.5 = +/- 1700 pieken.

• CubicQ
Op maandag 18 juni 2001 13:03 schreef coolgoza het volgende:
Wat is dan het goedkoopste qua memoryuitbreiding?
Smartmedia is het goedkoopst, Compact Flash is iets duurder, maar imho wel beter, doordat er grotere hoeveelheden te koop zijn en toch iets steviger aanvoelt.
Op maandag 18 juni 2001 13:06 schreef coolgoza het volgende:

[..]

stond op http://www.dpreview.com
voor 700 dollar dus * 2.5 = +/- 1700 pieken.
Dat kan je niet altijd zo doen, sommige merken zijn in sommige delen van de wereld relatief goedkoper. De sony staat op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/27 op zo'n 1900.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:03 schreef zeef het volgende:

[..]

Ja die foto's zien er goed uit. Hoe sterk is de flitser ? Krijg je buiten in 't donker nog iest te zien van bv iemand die tegenover je aan tafel zit ?
Flitser is goed, ik heb eigenlijk geen nadelen opgemerkt aan deze camera.

Voor FL 1150,- zit er ook nog een optische zoom (3x) op. Ik vind het in ieder geval een goeie cam.

• CubicQ
Ik heb eventjes wat foto's gemaakt met een Fuji 2400 online gezet (alles 50% verkleind): http://baakman.student.utwente.nl/foto_temp/

(staat op m'n bak, gaat 's nachts uit, blabla, dus niet gaan zeiken dat ie niet bereikbaar is :) )

Vooral bij 173 en 16 is de flits in mijn ogen gewoon te weinig.

• coolgoza
welke fuji 2400? de FX of MX.

Hoe bevalt deze verder?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

Die foto's (vooral van de basketball die gast) zien er netjes uit, mooie warme kleuren vooral. Alleen ben ik benieuw naar op hoeveel mpixels je do foto's hebt genomen. Want als je ze bv. met 1600x1200 neemt en filtert naar 800x600 krijg je hetzelfde effect als je haalt met FSAA. En dan zien je foto's er gewoon supergoed uit. Die randjes zijn dan heel netjes afgewerkt. Als je uitgaat van goede kleuren.

Dus met welke kwaliteit heb je de foto's genomen, tot nu toe vind ik ze zeker goed.

• CubicQ
Op maandag 18 juni 2001 13:34 schreef coolgoza het volgende:
welke fuji 2400? de FX of MX.

Hoe bevalt deze verder?
D'r is maar een 2400. Maar het is een FX.

Hoe hij bevalt? Tjsa, moeilijk te zeggen natuurlijk, omdat ik niet echt zelf een ander toestel heb gebruikt.

En aangezien nadelen natuurlijk altijd makkelijker te verzinnen zijn dan voordelen, hieronder een korte opsomming van de nadelen :) :

- zoals ik al eerder gezegd heb: flitser had van mij iets sterker gemogen (maar goed, ik weet niet hoe dit in vergelijking met andere toestellen is, misschien is dit gewoon per definitie zo met een fototoestel)
- LCD schermpje achterop is klein en niet echt duidelijk: persoonlijk vind ik dat niet zo boeiend, je hebt zo'n ding om foto's te maken en niet om naar dat schermpje te starten, dat de menutjes soms (in het donker en in fel licht) niet zo goed leesbaar zijn boeit mij ook niet, ik ken de menustructuur toch wel.
- de foto's worden groter dan gepland. Hoe kan ik dit iets duidelijker zeggen? :) Zie bijvoorbeeld foto nr. 14, dat verkeersbord zag ik niet toen ik door de viewfinder keek. Oplossing: als het perse problematisch is kan je de foto bijcroppen. Liever iets te groot dan te klein.
- sommige grijze vlakken zijn niet egaal, maar redelijk pixelig, da's wel op te lossen met een lichte blur, maar da's veel handwerk.

Dat zijn mijn nadelen die ik gevonden heb. Let wel, dit klinkt natuurlijk erg negatief hierboven, maar persoonlijk vind ik de camera mijn geld meer dan waard. De foto's zijn imho van goede kwaliteit en tsja, daar gaat het tenslotte om, toch?

• coolgoza
ok, nu twijfel ik dus tussen de
minolta 2330, de HP C618 en de Fuji 2400

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die foto's (vooral van de basketball die gast) zien er netjes uit, mooie warme kleuren vooral. Alleen ben ik benieuw naar op hoeveel mpixels je do foto's hebt genomen. Want als je ze bv. met 1600x1200 neemt en filtert naar 800x600 krijg je hetzelfde effect als je haalt met FSAA. En dan zien je foto's er gewoon supergoed uit. Die randjes zijn dan heel netjes afgewerkt. Als je uitgaat van goede kleuren.

Dus met welke kwaliteit heb je de foto's genomen, tot nu toe vind ik ze zeker goed.
Ik heb ze op halve grootte genomen. Hoe groot dat precies weet ik zo 1 2 3 niet uit me hoofd.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:57 schreef coolgoza het volgende:
ok, nu twijfel ik dus tussen de
minolta 2330, de HP C618 en de Fuji 2400
Gewoon Minolta doen.. hehe, is gewoon lekkere cammetje :)

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
>> Gadget Talk

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Hoeveel centjes heb je over voor een DIGIcam?

Want ook de Canon Powershot S20/S10 of A20/A10 zijn hele leuke camera's :)

Of je gaat voor een fuji 4900/6900 zoom :)
Of zelfs de Olympus C2500L zoom. (See Throug Lens)

Bericht hierboven

Verwijderd

De minolta kwam nogal "plastic" over in bepaalde tests. Ik wou eerst de minolta d'image 2300 kopen, maar de flits en het objectief waren niet goed, hoorde ik.
Heb toch de Canon Digital Ixus gekocht.

Pic die er mee gemaakt is: Klik hier

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:15 schreef Floris Diemel het volgende:

Met welke cam zijn die foto's van die mini-pc trouwens gemaakt?

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 16:15 schreef SySasZ het volgende:
De minolta kwam nogal "plastic" over in bepaalde tests. Ik wou eerst de minolta d'image 2300 kopen, maar de flits en het objectief waren niet goed, hoorde ik.

Ik moet zeggen, al ik naar je nummerplaat kijk dan vind ik de foto toch een beetje korrelig.. Of is de resolutie softwarematig opgekrikt ofzo ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42
Wij hebben een Sony DSC-S70 wat een heel lekker cammetje is :)
Maakt goeie foto's.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit dus ook te denken aan een digicam, maar ik wil er graag eentje hebben waar in dezelfde lijn een spiegelreflex bestaat zodat ik speciale lenzen en extra accesoires maar 1 x hoef te kopen. Wie welke merken en types er op de markt zijn?

• CubicQ
Op maandag 18 juni 2001 16:20 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Kodak DC265 denk ik.
Op maandag 18 juni 2001 16:15 schreef Floris Diemel het volgende:

Ja, hallo :) Dat soort camera's liggen waarschijnlijk niet in het budget... Maar als je dan toch een leuke camera wilt kan je beter voor een Nikon D1X kopen, 5.9 MPixel :P en nog een hele boel meer, moet je natuurlijk ook nog een paar leuke lenzen kopen...

Oh ja, de body kost wel iets van 12.000 ofzo, maar ja, dan heb je ook wat.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:15 schreef SySasZ het volgende:

Hij kwam plastic over? Vind ik totale onzin.. maar goed :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 18 juni 2001 16:20 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Dat wil je helemaal niet weten :P

Met een Kodak DC265, een hele oude, niet meer te krijgen camera.

Grote nadelen:
1. Vrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet batterijen
2. 1,3Mpixel (ofzo)
3. Geen macro functie
4. Te vaak en teveel onscherpe foto's
5. Groot en log

Voordeel:
1. Kost geen drol (als je hem nog krijgen kan)
2. Hier zit 16MB flashgeheugen in (ik weet niet of dat standaard is)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 18 juni 2001 16:32 schreef teigetjuh het volgende:
Ik zit dus ook te denken aan een digicam, maar ik wil er graag eentje hebben waar in dezelfde lijn een spiegelreflex bestaat zodat ik speciale lenzen en extra accesoires maar 1 x hoef te kopen. Wie welke merken en types er op de markt zijn?
Canon EOS D30, 5500 piek voor de body, lenzen etc allemaal los te krijgen :o

Maareuhm voor bijvoorbeeld de Nikon 990 zijn er extra (opschroef) lenzen te koop (en filters). Zo heb je wide-angle, telelens, fish-eye en vast nog wel meer ;)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:34 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Dat wil je helemaal niet weten :P

Met een Kodak DC265, een hele oude, niet meer te krijgen camera.

Grote nadelen:
1. Vrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet batterijen
2. 1,3Mpixel (ofzo)
3. Geen macro functie
4. Te vaak en teveel onscherpe foto's
5. Groot en log

Voordeel:
1. Kost geen drol (als je hem nog krijgen kan)
2. Hier zit 16MB flashgeheugen in (ik weet niet of dat standaard is)
Die heb ik wel eens gezien :) Viel me nog mee
8 mb is standaard nu, volgens mij. Maar ik heb er maar meteen 128 mb bij gedaan, iets van 210 foto's op 1600x1200 (max kwali :) ).

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:34 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Hij kwam plastic over? Vind ik totale onzin.. maar goed :)
Ook maar gehoord :)
Heb er wel eens een in de handen gehad, de manier waarop bijv. het display zit weggewerkt, vindt ik een beetje euh "plastic". Enne behuizing doet me denken aan zo'n speelgoedcamera :D
Maar dat maakt niet uit, het gaat ten slotte om de foto's :) . Persoonlijk vind ik kleine apparaatjes veel handiger om mee te nemen.

Verwijderd

Heh, nou de minolta is ook niet groot vind ik. Gewoon standaard.

En wat is er plastic aan een schermpje.. maar goed, da's persoonlijk misschien.

Ok... :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 17:43 schreef cyberjoy het volgende:
Heh, nou de minolta is ook niet groot vind ik. Gewoon standaard.

En wat is er plastic aan een schermpje.. maar goed, da's persoonlijk misschien.

Ok... :)
Sja, uuh, zo achter dik plastic
Niet dat dat wat uitmaakt, maar ik vindt dat de scherpte van het schermpje dan een beetje verneukt wordt...
Het schermpje van m'n digital ixus kan ik zelfs perfect bekijken met de zon vol er op. Zit zo'n speciale coating op.

Verwijderd

Nou ik heb nergens last van eigenlijk ... maar goed, zal wel aan m'n goeie ogen liggen dan?

• coolgoza
Ik heb er ongeveer 1500 gulden voor over, voor een digicam dan he.

Maar in de winkel waar ik 40% korting kan krijgen hebben ze maar een select aanbod, waaronder de Minolta 2330 voor 1299. dat is dus 100%. Met korting eraf is dat nog 780 gulden. :P Ik moet ook nog even kijken naar de andere types.

• CubicQ
Dan lijkt me de keus erg makkelijk :) Ik denk dat ze wel zo dicht bij elkaar zitten dat een prijsverschil van 300-400 wel doorslaggevend is.

Vergeet trouwens niet om geheugen te kopen (64-128 MB ofzo) en goede oplaadbare batterijen (1100+ mAh) zijn ook wel noodzakelijk.

Maar euh: 1500 / 0.6 = 2500. Dan kom je dicht tegen een Nikon Coolpix 995 ofzo. Dat is toch even iets andere koek. Of is die 1500 excl. korting?

• coolgoza
1500 was eigenlijk bruto.
Ik heb zo'n 1000 gulden te besteden dus 1000/0.6 = 1666.67.

Maar dan moet die camera wel in die winkel te koop zijn. Ze hebben daar wel die minolta 2330 voor 1299 (-40% is dat 780 gulden) en verder camera's van 800-1000 en boven de 1700 gulden.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik wel te spreken ben over die Minolta. Ik krijg alleen wel het idee dat de scherpte iets beter kan...

De Ixus valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Het kan wezen dat de resolutie niet goed is ingesteld, maar die foto van die Audi vond ik toch te korrelig.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 18 juni 2001 12:55 schreef coolgoza het volgende:
Na enig rondkijken heb ik mijn keuze verkleind tot het volgende:

Minolta 2330 voor 1250 pieken
2.3 megapixels, zoom 3x, 1792x1200

HP Photosmart C618 voor 1200 pieken
2.11 megapixels, zoom 3x, 1600x1200

Sony DSC P50 voor 1000 pieken
2.1 megapixels, zoom 3x, 1600x1200

Sony DSC S75 voor 1700 pieken
3.34 megapixels, zoom 3x, 2048x1536

Waar zouden jullie voor gaan? Hebben jullie andere suggesties?
Tis gloofk al gezegd, maar ik zou die Sony's direct schrappen. Niet dat ik twijfel aan de camera of de functies, maar puur vanwege die irritante Memory Sticks die ALLEEN voor Sony-zooi te gebruiken is en bovendien ook nog eens een belachelijk stuk duurder dan Smartmedia en Compact Flash
Verder weet ik niet wat je allemaal voor eisen stelt aan een camera (ik vermoed wel minimaal 3x zoom omdat je die bij elke camera hebt)
Als ik de 2 camera's vergelijk op Dpreview, zou ik gaan voor de HP vanwege de iets grotere zoom, lagere prijs en hogere score van gebruikers.

Maar nu nog eventuele aanraders in de prijsklasse tot 1700 gulden:
Digital Ixus 300 (of als je genoegen neemt met 2x zoom de normale Digital Ixus).
Reden: Lekker robuuste camera en zeeeer compact. Ik heb zelf de normale Digital Ixus.... fraaaaai apparaatje. Als de Ixus300 net zo zuinig is als de normale ixus, dan kan je met 1 accu lekker veel schieten. Ik heb pas aan 1 stuk door zo'n 170 foto's geschoten waarvan zo'n 40 met flits, bij allemaal LCD-schermpje uit, tussendoor niet uitgeschakeld of met de zoom gespeeld.

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek een cam van 1.3 Mpixel waarmee ik ook MPEG-jes kan schieten.
Heeft iemand aanraders?

Always outnumbered, never outgunned!

• coolgoza
ik zal eens kijken wat die kost.

1700 piek!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb een canon a20 gekocht, 2 weken terug.
je kan op de lagere resoluties bizar veel foto's maken (zoveel dat je geen zin meer hebt om ze uit te zoeken en ze dan dus allemaal maar online zet ;)). je kan hem op je tv prikken - mits je tv dat kan. Je kan 1600x1200 foto's maken zoals deze http://flerp.net/images/digicam/ijsbeervolledig.JPG en dit was ongeveer de eerste foto die ik maakte. Canon dus erg goed. Lees ook de review op http://www.dpreview.com overigens ook voor andere camera's!

I have usernames older than you.

Verwijderd

Het klinkt alsof iedereen hier een laptop en oplader meeneemt op vakantie. Ik ben poosje geleden aan het kijken geweest naar Digicam en vond de Fuji 2400 wel stoer. Normale batterijen, die je dus overal ter wereld kan vervangen. Andre leuk voordeel is dat je over 10 jaar nog steeds aan goedkope batterijen kan komen. Verder schiet je op een beetje vakantie wel meer dan 50 foto's. Wil je nog met een rugjzakje op vakantie (en dus de laptop thuislaten en ook geen kapitalen aan een internet cafe besteden) dan is 128 mb geboden.
Pagina: 1