Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoge ping tijden tijdens downloaden op vmware host

Pagina: 1
Acties:

• hrickh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-12-2023
hallo,

esxi 6.0 hp costimized
hp Proliant microserver Gen8 G1610T
vmware host: server 2012 r2 standaard
workstation windows 7

ik heb net vmware esxi 6.0 hp costimized geïnstalleerd op mijn nieuwe hp proliant microserver gen8.
wanneer ik aan het downloaden ben op mijn host krijg ik hele hoge ping tijden in mijn netwerk.
wanneer ik bestanden naar mijn host vanaf mijn pc aan het kopiëren ben is dit hetzelfde geval
wanneer ik bestanden vanaf mijn host naar mijn pc aan het kopiëren ben heb ik hier geen last van.

heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen?

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 00:50

larshack

Zonder melk en suiker

Wat voor netwerkkaarten heb je in je fysieke blik zitten? Kan namelijk nogal uitmaken als dat Realteks of Intel NIC's zijn.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Met VMWare host bedoel je een VMWare guest neem ik aan? Anders begrijp ik je verhaal niet...

Wat is nu exact je probleem? Je noemt iets over hoge pingtijden, maar hoe meet je dit en wat zijn in jouw ogen hoge ping tijden?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem is dat er niet genoeg cycles over blijven voor de host om de I/O te verwerken. Over het algemeen betekent dat brakke hardware in de vorm van: te langzaam, slechte kwaliteit of missende features.

Dat kan zoals gepost betekenen dat je met crappy Realtek of low-end Broadcom en 3com kaartjes aan het werk bent gegaan en dan krijg je inderdaad wel problemen.

Het kan ook betekenen dat je configuratie niet helemaal goed klopt en dat je CPU nu heel hard aan het werk is om die ene VM te voorzien van z'n pakketjes.

Als je het makkelijk wil testen kan je even Xen installeren en kijken of die hetzelfde doet. Zo ja: hardware probleem. Zo nee: configuratie probleem of performance van vmWare die op je hardware gewoon niet genoeg is.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
TS heeft het over HP Microserver Gen8.
Voor de niet kenners, die is "gewoon" supported bij vmware en heeft Broadcom BCM5720 HP 332i als nic aan boord.
Zie vmware HCL: http://www.vmware.com/res...umn=Partner&sortOrder=Asc
Is dus supported.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Hou de CPU load eens in de gaten in de Hypervisor. Een Celeron G1610T is niet echt een snelheidswonder, of er nu een Intel NIC in zit of iets anders.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Pagina: 1