SSH / FTP gigantisch traag

Pagina: 1
Acties:

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik draai al een tijdje een Debian Pc'tje hier in huis om files in op te slaan, httpd server te draaien, enz.

Gisteren heb ik 'm maar eens geformateerd, omdat er een andere harde schijf in kwam.

Nu dus alles opnieuw erop gezet. Maar ik zit met een lastig probleempje. Als ik een SSH of een FTP connectie naar die Pc wil maken gaat dat gigantisch traag. SSH connecten duurt een halve minuut, FTP wel een minuut of langer en het 'LIST' commando van FTP duurt ook minstens een minuut.

Ik heb een 10 mbit netwerk thuis, maar eerder was de snelheid altijd wel goed. Overigens worden de pagina's die je opvraagt via http wel snel weergegeven.

Ik denk dus dat er een config error in die bak zit.. (anders had ik 'm op Network Troubleshooting geplaatst). Pingen naar deze Pc gaat ook gewoon met normale snelheid.

Zijn er wat config dingen oid die ik na kan kijken? Een rebootje heeft btw ook geen zin gehad.

Thnx in advance,

Koen

edit:
Just for information, ik draai een standaard SSHd en proftpd

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

/etc/hosts en dns goed ingesteld?
misschien ben jij de volgende met dns timeouts :P

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De machines van je interne netwerk moet je even vermelden in /etc/hosts

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Damn het was idd die /etc/hosts ... 't vliegt nu ineens vooruit. Hoe kan 't dan dat ik die voor m'n format er nooit in heb gezet, en dat ie toen wel een 'normale' snelheid had?

Thnx iig!

Verwijderd

Hehe volgens mij de 100e keer dat die vraag hier voorbij komt.

Misschien dat dat wel een goede voor de FAQ is:
Trage verbindingen bij SSH en FTP -> reverse lookup werkt niet: oplossing hostname met ip toevoegen aan /etc/hosts of teovoegen aan lokale DNS-server.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Done :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Jotti; je luistert vast niet naar al mijn wensen of wel :P

Nee...is een goede zaak. Dit is toch wel een van de meest voorkomende vragen in NOS; zou een beetje vreemd zijn als die niet in de FAQ vermeld zou staan.
Pagina: 1