Toon posts:

GamingPC voor student

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik ben na frustraties over de pc thuis toe aan een eigen pc. Even wat achtergrondinformatie m.b.t. een eventuele aankoop. Voel je daarnaast vrij om te gniffelen over mijn kennis:

- Ik heb weinig verstand van pc's en het bouwen daar van. Als het mogelijk is om de pc in elkaar gezet en wel afgeleverd te krijgen via een bepaalde service, heb ik daar interesse in.

- Ik ben bijna op kamers, dus wil 'm graag kunnen installeren in mijn nieuwe huis. Het punt daar is nu dat ik me afvraag of dat daar zal gaan met de stopcontacten: leveren die wel genoeg kracht?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met liefde koop ik al jaren de games van FIFA. Dit zal dan ook de hoofdreden voor gebruik zijn, ik heb al een laptop voor mijn studie. Los van FIFA lijkt het me leuk om ook andere spellen te gaan spelen, als ik eenmaal een GamingPC heb wil ik er ook graag goed gebruik van maken. Dit betekent echter niet dat ik zit te springen om GTA V of iets in die trant. Het lijkt me dan leuker om games als CSGO te installeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als de PC in elkaar gezet en wel minder dan €900 zou kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil geen componenten/randapparatuur meenemen naar deze nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed (€185)
Moederbord: MSI H97M-E35 (€75)
Videokaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G (€368)
Harde schijf: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB (€52)
Behuizing: Cooler Master Silencio 352 (€50)
Geheugen Intern: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 (€60)
Voeding: Fractal Design Integra M 450W (€58)
SSD: Crucial BX100 250GB (€90)
Scherm: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart (€170)
Totaal: €1108

Dit vond ik zelf een leuke samenstelling, ik zag over deze onderdelen geen negatieve reviews. Punt is daarentegen wel dat ik dus boven mijn budget zit. En dan moet ik nog een toetsenbord en muis :(. Misschien weten jullie wel waaraan ik op dit moment onnodig geld zou besteden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, als iets als betrouwbaar te boek staat een goede (recente) recensies heeft m.b.t. prestaties sta ik overal voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als deze GamingPC gewoon op mijn kamer kan staan vind ik dat erg fijn. Uiteraard moet deze niet te veel geluid maken, maar doodse stilte is ook geen eis. USB

Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik niet handig genoeg voor.

Nogmaals ik ben behoorlijk nieuw in deze wereld, ik sta open voor allerlei soorten tips. Als ik iets vergeten ben te verwerken in mijn lijst met wat ik er in wil, hoor ik dit graag!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

En als je in andere topics kijkt met builds van rond de 900 euro? Wat doet met daar anders om wel op het gewenste budget te komen?

Overigens, voor Fifa en CS:GO is je setup grandioze overkill, dus je kunt makkelijk geld besparen :).
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:17:
- Ik ben bijna op kamers, dus wil 'm graag kunnen installeren in mijn nieuwe huis. Het punt daar is nu dat ik me afvraag of dat daar zal gaan met de stopcontacten: leveren die wel genoeg kracht?
Ik mag toch hopen van wel...

[ Voor 33% gewijzigd door br00ky op 12-07-2015 14:27 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding heeft maar één PEG connector en de videokaart heeft er twee nodig. Dus of een andere videokaart, Asus Strix bijvoorbeeld welke ook zeker niet minder is of een andere voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Dank je br00ky voor de tip met betrekking tot Pricewatch:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1MSI H97M-E35€ 66,95€ 66,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 159,99€ 159,99
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 53,-€ 53,-
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 87,12€ 87,12
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,90

Verder als ik kijk naar wat je zegt over andere topics. Ik had een lijst (build van €900) aangehouden als basis, maar mijn beeldscherm komt hierbij, daardoor heb ik een hogere prijs.

Daarnaast wil ik erg graag in de toekomst kunnen blijven gamen met deze pc (a.s. 5 jaar). Vandaar dat ik een overkill aan specificaties heb gekozen. Ik wil mijn spellen zeg maar echt vloeiend kunnen spelen. Daarentegen zal FIFA wel de main-focus blijven hebben, hier zijn echter niet zo veel pc's van te vinden.

Ik wil zeg maar ook minstens naar de aanbevolen eisen kunnen gamen.

edit: Thanks The Mask voor je tip over de voeding

• -The_Mask-
  • Niet online
Een 650W voeding is bedoeld voor twee high-end kaarten, of zelfs drie GTX 970's als de rest vrij zuinig is. Maar de Cooler Master V650SM heeft maar twee PEG connectors en kan dus maar één high-end videokaart aan, wat een belachelijke keuze van Cooler Master is. Bijna niemand heeft dus iets aan deze voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar met mijn computerverstand begrijp ik niet zo goed wat je bedoelt. Heb ik een verkeerde keuze gemaakt?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Het komt er op neer dat die voeding veel te veel vermogen heeft voor wat er allemaal op zijn kabels aan gesloten kan worden. Beetje zinloos geld uitgeven dus tegenover zijn 550W en 450W broertjes.

Voor een beetje FIFA en CS:GO voor de lol kan je prima klaar zijn voor een euro of 500-600. FIFA wordt al een jaar of 10 uitgemolken en verandert technisch naar mijn weten ook niet noemenswaardig elke release. Oftewel, als je nu een PC hebt waarop je FIFA 15 kan spelen, kan die dat waarschijnlijk ook nog wel over 5 jaar. Voor CS:GO wil je graag een hoge framerate, maar ik denk dat jij zolang het minimum op 60fps blijft prima uit de voeten kan. Ook niet veel power voor nodig, want ook CS:GO is vrij eenvoduig voor een moderne PC.

Ik zou als ik jou was een basis nemen van 8GB RAM, een i5-4460 en een B85 chipset moederbord. Daar een 450W voeding bij en een midrange GPU van AMD erbij zetten (het aanbod van Nvidia is onder de GTX970 weinig interessant als je het mij vraagt).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Dank je ScorpionSquad voor je uitgebreide en constructieve reactie!

• -The_Mask-
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:40:
Het komt er op neer dat die voeding veel te veel vermogen heeft voor wat er allemaal op zijn kabels aan gesloten kan worden. Beetje zinloos geld uitgeven dus tegenover zijn 550W en 450W broertjes.
Andersom, te weinig aansluitingen voor een 650W voeding. Een PC met GTX 970 en i5 4460 verbruikt maar zo'n 250/275W maximaal, toch gebruik je alle belangrijke connectors al, waardoor je de voeding nooit als 650W voeding kan gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik wil wel een lijstje maken, ga je gebruik maken van wifi of kabel?
edit: Speel je competetive cs:go? Want dat beeldscherm dat je gekozen heeft is wel tn dat betekent snellere reactietijd maar minder goeie kleuren, als je gewoon af en toe cs:go speelt en andere games raad ik je een ips scherm aan. Een ips scherm heeft betere kleuren maar iets minder goeie reactietijd.

[ Voor 69% gewijzigd door Blauwmaceje op 12-07-2015 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super Blauwmaceje! Ik zal gebruik maken van WiFi. Daarnaast niet competitive. Wat is het precieze verschil in reactietijd dan tussen een ips en die ik had geselecteerd?

• Blauwmaceje
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:05:
Super Blauwmaceje! Ik zal gebruik maken van WiFi. Daarnaast niet competitive. Wat is het precieze verschil in reactietijd dan tussen een ips en die ik had geselecteerd?
De door jou gekozen tn scherm had een reactietijd van 2ms (volgens de specs) en een gemiddelde ips heeft iets rond de 5ms. In de praktijk merk je eigenlijk geen verschil van de reactietijd maar een ips scherm heeft veel mooiere kleuren en dat verschil merk je wel.
edit: En tot hoe ver is het budget ongeveer rekbaar? (Maakt het uit als het een paar tientjes boven de 900 euro uitkomt.)

(Is er niet iemand die je kan helpen met het in elkaar zetten van de pc? Bij de websites vragen ze voor assemblage al gauw €60,- :/ )

[ Voor 19% gewijzigd door Blauwmaceje op 12-07-2015 17:28 ]

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11 21:10
Als je een winkel je PC in elkaar laat zetten moet je vaak ook al de onderdelen bij hun kopen. Dit jaagt de prijs ook nog verder op.

• Blauwmaceje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 189,90€ 189,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1TP-Link TL-WN881ND€ 10,84€ 10,84
1Samsung S24D390HL Blauw, Zwart€ 156,40€ 156,40
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master GM G450M€ 51,20€ 51,20
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,13

Deze onderdelen kosten samen incl. verzendkosten €900,10 en dan bestel je dit bij meerdere winkels omdat dit goedkoper is. Maar zoals dragon4red8 al zei moet je bij assemblage door de winkel alles bij 1 winkel bestellen, hierdoor loopt de prijs op tot rond de €1000,- bij afuture. Je zou eventueel wat minder snelle onderdelen kunnen kiezen, maar zelf in elkaar zitten (of door iemand die je kent ofzo laten doen) is als dat mogelijk is gewoon de beste optie. Je zou als dat echt niet mogelijk is bijvoorbeeld kunnen besparen op het beeldscherm door toch een (goed) tn scherm te nemen en bijvoorbeeld een ssd van 120 gb ipv 250 gb erbij te doen.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

-The_Mask- schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:44:
[...]

Andersom, te weinig aansluitingen voor een 650W voeding. Een PC met GTX 970 en i5 4460 verbruikt maar zo'n 250/275W maximaal, toch gebruik je alle belangrijke connectors al, waardoor je de voeding nooit als 650W voeding kan gebruiken.
Wat ze zegt klopt gewoon, maar wat mij betreft is welke verwoording je neemt lood om oud ijzer, de ene werd niet begrepen dus ik leg het dan maar via een andere richting uit. Feit is gewoon dat die voeding niet in balans is qua vermogen en aansluitingen, daar zijn we het wel over eens.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Blauwmaceje, super bedankt! Sorry voor mijn late reactie, door kerk, vrienden en werk had ik nog niet gereageerd. Ik neem jouw advies-build even door met wat vrienden van mij om te kijken of dit 'm zal worden. Bedankt voor je uitgebreide reactie en hulp.

edit: M.b.t. videokaarten is met name Nvidia mijn referentiekader. Welke kaart van Nvidia is vergelijkbaar met deze R9 280?

edit-2: Mijn budget was een richtlijn, als het €950 wordt vind ik dat ook prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 17:54 ]

Verwijderd

Een vergelijkbare kaart is de gtx 960 gaming, maar als ik jou was zou ik voor de r9 290 gaan, iets duurder maar meer performence
Pagina: 1