Hoi! Ik ben na frustraties over de pc thuis toe aan een eigen pc. Even wat achtergrondinformatie m.b.t. een eventuele aankoop. Voel je daarnaast vrij om te gniffelen over mijn kennis:
- Ik heb weinig verstand van pc's en het bouwen daar van. Als het mogelijk is om de pc in elkaar gezet en wel afgeleverd te krijgen via een bepaalde service, heb ik daar interesse in.
- Ik ben bijna op kamers, dus wil 'm graag kunnen installeren in mijn nieuwe huis. Het punt daar is nu dat ik me afvraag of dat daar zal gaan met de stopcontacten: leveren die wel genoeg kracht?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met liefde koop ik al jaren de games van FIFA. Dit zal dan ook de hoofdreden voor gebruik zijn, ik heb al een laptop voor mijn studie. Los van FIFA lijkt het me leuk om ook andere spellen te gaan spelen, als ik eenmaal een GamingPC heb wil ik er ook graag goed gebruik van maken. Dit betekent echter niet dat ik zit te springen om GTA V of iets in die trant. Het lijkt me dan leuker om games als CSGO te installeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als de PC in elkaar gezet en wel minder dan €900 zou kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil geen componenten/randapparatuur meenemen naar deze nieuwe pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed (€185)
Moederbord: MSI H97M-E35 (€75)
Videokaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G (€368)
Harde schijf: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB (€52)
Behuizing: Cooler Master Silencio 352 (€50)
Geheugen Intern: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 (€60)
Voeding: Fractal Design Integra M 450W (€58)
SSD: Crucial BX100 250GB (€90)
Scherm: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart (€170)
Totaal: €1108
Dit vond ik zelf een leuke samenstelling, ik zag over deze onderdelen geen negatieve reviews. Punt is daarentegen wel dat ik dus boven mijn budget zit. En dan moet ik nog een toetsenbord en muis
. Misschien weten jullie wel waaraan ik op dit moment onnodig geld zou besteden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, als iets als betrouwbaar te boek staat een goede (recente) recensies heeft m.b.t. prestaties sta ik overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als deze GamingPC gewoon op mijn kamer kan staan vind ik dat erg fijn. Uiteraard moet deze niet te veel geluid maken, maar doodse stilte is ook geen eis. USB
Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik niet handig genoeg voor.
Nogmaals ik ben behoorlijk nieuw in deze wereld, ik sta open voor allerlei soorten tips. Als ik iets vergeten ben te verwerken in mijn lijst met wat ik er in wil, hoor ik dit graag!
- Ik heb weinig verstand van pc's en het bouwen daar van. Als het mogelijk is om de pc in elkaar gezet en wel afgeleverd te krijgen via een bepaalde service, heb ik daar interesse in.
- Ik ben bijna op kamers, dus wil 'm graag kunnen installeren in mijn nieuwe huis. Het punt daar is nu dat ik me afvraag of dat daar zal gaan met de stopcontacten: leveren die wel genoeg kracht?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met liefde koop ik al jaren de games van FIFA. Dit zal dan ook de hoofdreden voor gebruik zijn, ik heb al een laptop voor mijn studie. Los van FIFA lijkt het me leuk om ook andere spellen te gaan spelen, als ik eenmaal een GamingPC heb wil ik er ook graag goed gebruik van maken. Dit betekent echter niet dat ik zit te springen om GTA V of iets in die trant. Het lijkt me dan leuker om games als CSGO te installeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zou fijn zijn als de PC in elkaar gezet en wel minder dan €900 zou kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil geen componenten/randapparatuur meenemen naar deze nieuwe pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: Intel Core i5-4460 Boxed (€185)
Moederbord: MSI H97M-E35 (€75)
Videokaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G (€368)
Harde schijf: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB (€52)
Behuizing: Cooler Master Silencio 352 (€50)
Geheugen Intern: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 (€60)
Voeding: Fractal Design Integra M 450W (€58)
SSD: Crucial BX100 250GB (€90)
Scherm: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart (€170)
Totaal: €1108
Dit vond ik zelf een leuke samenstelling, ik zag over deze onderdelen geen negatieve reviews. Punt is daarentegen wel dat ik dus boven mijn budget zit. En dan moet ik nog een toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, als iets als betrouwbaar te boek staat een goede (recente) recensies heeft m.b.t. prestaties sta ik overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als deze GamingPC gewoon op mijn kamer kan staan vind ik dat erg fijn. Uiteraard moet deze niet te veel geluid maken, maar doodse stilte is ook geen eis. USB
Ga je overklokken?
Nee, daar ben ik niet handig genoeg voor.
Nogmaals ik ben behoorlijk nieuw in deze wereld, ik sta open voor allerlei soorten tips. Als ik iets vergeten ben te verwerken in mijn lijst met wat ik er in wil, hoor ik dit graag!