Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone tss 200-300 euro. Vorige telefoon (Nokia 5800 gaat ondertussen 5 jaar mee en ik mis wel de 'connectiviteit' van een echte smartphone steeds meer
Update: budget kan ook 400 euro zijn, indien telefoon merkbaar beter

Wat is je budget?
200-300
400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Facebook, browsen, normale spelletjes (candy crush 'achtige', tower defence), smartschool, office docs snel bekijken, foto's maken ... Liefst ben ik wel weer goed voor een jaar of 4-5.
Wat vind ik belangrijk:
- camera (+10 MP?)
- batterijduur (makkelijk een dag meegaan is toch wel het minimum. We hebben in ons gezin al een Samsung S4 Mini (waarvan batterijladeraansluiting na 'n jaar bijna kapot is. Opladen is heel tricky om 'm in de juiste hoek te krijgen) en die gaat nu zo'n 2 dagen mee bij normaal gebruik

Wat heb je zelf al gevonden?
- Huawei P8 Lite (software issues met filmpjes?)
- Sony M4 Aqua (8 Gb waarvan slechts 2 Gb vrij is wat weinig denk ik of niet?)
- Oneplusone (China telefoon ben ik niet zo'n voorstander van.. ik lees ook veel over hitte en schermproblemen?)
- Huawei P7 (batterij komt niet goed uit tweakers reviews alvast..)

Budget 400: P8 (batterij?), Honor 6 plus (lees ik eigenlijk niets negatiefs over?)

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 22:58 ]

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Wat dacht je van een LG G3. State of the art hardware van vorig jaar en gaat zeker nog wel een tijdje mee. Mocht er geen updates meer komen is er altijd nog een trouwe community die up-to-date roms maken voor dit apparaat.
Het is wel iets buiten je budget, maar zeker het overwegen waard.

pricewatch: LG G3 16GB Zwart

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggestie, de iets hogere prijs is geen probleem maar de batterij lijkt het niet zo lang uit te houden als ik 't zo zie (door het sublieme scherm).

Verwijderd

Als je ook met deze telefoon vijf jaar wilt doen...
Waarom percé dan een android telefoon?

Eigenlijk de enige telefoon als je nog android wilt met android die vanaf nu nog 'langer' kan en met zekerheid kan rekenen op updates is de Nexus6. Die kost ongeveer €410 op dit moment. Batterijtijd is ook niet zijn sterkste punt maar beter dan de g3

De z30 en nokia 930 zijn telefoons die het ook tot 2 dagen uithouden, en de software hebben direct van de fabrikant. Dus kun je langer op updates rekenen. Beiden hebben ook een prima bouwkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Goh, goeie communicatiet met oa de tablet. Lumia (windows) loopt "op heden" naar mijn aanvoelen, wat achter op android. Windows 8 vond ik ook totaal niet makkelijk werken (op pc). Op 'n smartphone kan dit natuurlijk zeker anders zijn.

Na wat discussieren kunnen we het budget wel verhogen.
Ik heb wat zitten rondkijken en zie dat bvb de P8 (Huawei) en de Honor 6+ (eigenlijk dus ook Huawei) zeer gelijkaardig zijn, maar met een betere batterij voor de Honor. De P8 is wel duurder (wat ik dan niet snap)..

Zijn dit goeie keuzes in prijsklasse 400 euro?

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
De tiles werken een stuk beter op een telefoon dan op een desktop. Daar hoef je je niet druk om te maken. Windows Phone is snel, gemakkelijk en overzichtelijk. Als je niet erg app-afhankelijk bent een prima keuze.

Maar Androids zijn ook prima hoor.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:57:
Ik zoek een?
Smartphone tss 200-300 euro. Vorige telefoon (Nokia 5800 gaat ondertussen 5 jaar mee en ik mis wel de 'connectiviteit' van een echte smartphone steeds meer
Update: budget kan ook 400 euro zijn, indien telefoon merkbaar beter

Wat is je budget?
200-300
400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Facebook, browsen, normale spelletjes (candy crush 'achtige', tower defence), smartschool, office docs snel bekijken, foto's maken ... Liefst ben ik wel weer goed voor een jaar of 4-5.
Wat vind ik belangrijk:
- camera (+10 MP?)
- batterijduur (makkelijk een dag meegaan is toch wel het minimum. We hebben in ons gezin al een Samsung S4 Mini (waarvan batterijladeraansluiting na 'n jaar bijna kapot is. Opladen is heel tricky om 'm in de juiste hoek te krijgen) en die gaat nu zo'n 2 dagen mee bij normaal gebruik

Wat heb je zelf al gevonden?
- Huawei P8 Lite (software issues met filmpjes?)
- Sony M4 Aqua (8 Gb waarvan slechts 2 Gb vrij is wat weinig denk ik of niet?)
- Oneplusone (China telefoon ben ik niet zo'n voorstander van.. ik lees ook veel over hitte en schermproblemen?)
- Huawei P7 (batterij komt niet goed uit tweakers reviews alvast..)

Budget 400: P8 (batterij?), Honor 6 plus (lees ik eigenlijk niets negatiefs over?)

Alvast bedankt voor de hulp!
5 jaar...dat haalt geen enkele telefoon. Al is het niet qua software, dan wel qua hardware (batterij helemaal dood, te weinig ram voor de toekomst etc).
5 jaar geleden begon Android net op te komen. Wat er over 5 jaar is kun je nauwelijks voorspellen, laat staan nu kopen ;)

Voor 2/3 jaar moet zeker lukken als je een beetje goed koopt. Ik zou idd voor een Lumia gaan (met W10 zal MS de telefoons lang supporten) of voor een Nexus gaan (want lange (ook al onofficiele) support. Zorg wel voor een toestel met een verwisselbare batterij, want die houden het max 2 jaar uit

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
Als batterij voor jou zo belangrijk is en je budget is verhoogd naar 400 kan je eens kijken naar een Sony Xperia Z3 compact.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info! het is de Sony Z3 compact geworden

• bronners
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-10 23:13
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:55:
Bedankt voor alle info! het is de Sony Z3 compact geworden
En hoe bevalt deze je? Ben momenteel ook aan het twijfelen om deze aan te kopen :/ alleen het prijskaartje staat me niet zo aan :p
Pagina: 1