802.11ac access point icm MacBook+iPhone

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:46
Hi allen,

Ik ben al even op zoek naar een goed nieuw access point, maar ben door de bomen het bos een beetje kwijt. Momenteel heb ik 200/20mbit kabelinternet (ik haal deze snelheden via UTP daadwerkelijk) in combinatie met een Meraki MR16 access point. Dit access point is qua functionaliteit enigszins overkill voor thuis maar heb ik vorig jaar incl 3-year license gratis kunnen krijgen, dus daar doe ik dan niet moeilijk over ;)

Echter, deze MR16 ondersteunt geen 802.11ac en daardoor is de wifi momenteel de grootste bottleneck in mijn internetsnelheid. Je kunt je afvragen waarvoor je 200mbit internet nodig hebt, maar als je het dan toch hebt wil je het in ieder geval wel zo maximaal mogelijk kunnen gebruiken. Daarnaast vind ik het bereik van de Meraki een beetje tegenvallen; mijn appartement van 50m2 (1 verdieping) krijg ik niet volledig gedekt met wifi.

Ik zoek dus een 802.11ac access point, en dan met name eentje waarmee mijn MacBook Pro het beste samenwerkt. De Meraki's en MacBooks hebben het niet helemaal op elkaar, dus dat zorgt voor wat stabiliteitsissues. Ik wil voorkomen dat ik een access point koop waarbij dit ook het geval is. Je zou dan de makkelijke weg kunnen nemen en een Apple Airport Extreme kunnen kopen, maar met €189 vind ik die redelijk aan de prijs en je kunt vrij weinig configgen aan dat ding. Qua wifi throughput doet ie het wel goed, dus het is wel een optie. Stabiliteit icm MacBook zal ook wel ok zijn.

De ASUS RT-AC68U doet het ook goed in de test, maar is met €159 ook vrij prijzig. De D-Link DIR-868L wordt ook goed getest en is betaalbaar, dus is misschien qua prijs/kwaliteit de beste optie?

Omdat de aangehaalde test alweer ruim een jaar oud is weet ik niet echt wat de huidige stand van zaken is. Vandaar dit topic, wat raden jullie aan?

Alvast dank!

Ik zoek een?
802.11ac access point, zodat mijn wifi netwerk minder de bottleneck is bij het gebruiken van m'n 200mbit internetverbinding.

Wat is je budget?
Rond de €100 lijkt me mooi, maar is niet vast. Verhouding prijs/kwaliteit is belangrijker.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, ik wil vooral een stabiele en snelle verbinding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Amsterdams appartement van 50m2 op 1 verdieping in een gebouw uit ca. 1910
  • 200/20mbit UPC kabelverbinding
  • 2015 MacBook Pro met 802.11ac
  • iPhone 5S
  • Paar wired ethernet apparaten (zitten direct op modem ingeplugd)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:46
Update: D-Link DIR-868L gekocht.

Met modem in bridge modus krijgt de D-Link geen IP, terwijl m'n MacBook die wel krijgt als ik 'm direct wired aan het modem hang. Daar moet ik dus nog even mee aan de slag. Met zowel modem als D-Link in router modus (dus 2xNAT) werkt het op zich ook wel, ik haal netjes het maximum van m'n internetverbinding via wifi (200down/20up) op m'n MacBook. M'n iPhone 5S haalt 100down/20up via wifi (ondersteunt geen 802.11ac).

Vooralsnog tevreden dus, alhoewel wel vervelend dat het met modem in bridge nog niet werkt.