Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38
Als ik mijn PC uit of in de slaapstand zet is deze vervolgens niet meer aan te zetten. Het rode lampje op mijn MB is dan ook uit. Na verloop van tijd (5 minuten ongeveer) gaat dit lampje weer branden en is de PC weer gewoon aan te zetten. Dit zou toch alleen aan het MB of de voeding moeten kunnen liggen of zie ik iets over het hoofd?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan je gewoon weer verder waar je gebleven bent als je hem in slaapstand hebt gezet? Of is het alsof je computer weer gereset is?

Mijn eerste gok is ook dat er iets mis is met je voeding of moederbord. Kan je de specificaties van je computer even posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Nee ik kan wel gewoon verder. PC crasht dus niet.

p8z68-v
i5 2500k
2x HD7950
8GB
2x SSD
1x HDD

Gebruikelijke troubleshoot gedaan. Dus alleen SSD+1 reepje geheugen en verder alles uit. Met onboard VGA kan de PC niet in slaapstand maar wel in sluimerstand. Dat werkt gewoon goed. Het lijkt er op dat als ik 1 van de videokaarten aansluit dat het dan mis gaat.

Heb net een oude voeding van zolder gehaald, die ga ik vanavond ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou dan je videokaarten ook niet uitsluiten. Probeer eens nieuwere/andere drivers en controleer ook de website van de fabrikant voor video bios updates. Zorg er ook voor dat je moederbord de laatste bios update heeft en kijk eens in het bios of er instellingen zijn in verband met fast boot of slaapstand. Deze kan je eens wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Het was de voeding, deze gaat RMA. Niet de minste voeding pricewatch: Corsair AX760 maar toch binnen 2 jaar stuk. Vreemd...
Gelukkig zit er 7 jaar garantie op de AX serie van Corsair 8)