Beste Tweakers,
Ik bouw voor het eerst zelf een pc. Ondanks dat ik al aardig wat guides heb doorgelezen wil ik graag jullie mening over mijn build. En daarnaast heb ik nog een aantal (noob)vragen ^^ Alvast dank
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik denk momenteel aan COH2, H1Z1 en CS:GO maar in de toekomst mogelijk ook andere (zwaardere) games en streamen (al verwacht ik niet dat de huidige build daar geschikt voor is)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance en duurzaamheid (qua koeling) zijn voor mij belangrijk. Looks weer wat minder...
Ga je overklokken?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben en bovendien is de niet overklokbare variant van de gekozen processor nog géén twee tientjes goedkoper.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? De maximale prestaties die ik uit het budget kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is circa € 1.500. Naast onderstaande set-up heb ik in ieder geval nog een solide beeldscherm, muis en een toetsenbord nodig.
Aanvullende vragen:
- Is het nodig om additionele fans voor de case te kopen?
- Volstaat deze voeding? Met alle randapparatuur en fans er nog enzo.
- Welke OS zal ik erop zetten?
- Ik las verontrustend nieuwsberichten uit januari over de gekozen videokaart (zie links) is hier nog meer duidelijkheid over gekomen sindsdien? nieuws: GTX 970 heeft minder L2-cache en minder rops dan Nvidia meldde en nieuws: Nvidia GeForce GTX 970 kampt met prestatieproblemen bij hoog geheugenverbruik
Ik bouw voor het eerst zelf een pc. Ondanks dat ik al aardig wat guides heb doorgelezen wil ik graag jullie mening over mijn build. En daarnaast heb ik nog een aantal (noob)vragen ^^ Alvast dank
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik denk momenteel aan COH2, H1Z1 en CS:GO maar in de toekomst mogelijk ook andere (zwaardere) games en streamen (al verwacht ik niet dat de huidige build daar geschikt voor is)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance en duurzaamheid (qua koeling) zijn voor mij belangrijk. Looks weer wat minder...
Ga je overklokken?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben en bovendien is de niet overklokbare variant van de gekozen processor nog géén twee tientjes goedkoper.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? De maximale prestaties die ik uit het budget kan halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totale budget is circa € 1.500. Naast onderstaande set-up heb ik in ieder geval nog een solide beeldscherm, muis en een toetsenbord nodig.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 239,45 | € 239,45 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM002, 2TB | € 94,59 | € 94,59 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 119,80 | € 119,80 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Seasonic S12G 650W | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 102,- | € 102,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.229,68 | |
Aanvullende vragen:
- Is het nodig om additionele fans voor de case te kopen?
- Volstaat deze voeding? Met alle randapparatuur en fans er nog enzo.
- Welke OS zal ik erop zetten?
- Ik las verontrustend nieuwsberichten uit januari over de gekozen videokaart (zie links) is hier nog meer duidelijkheid over gekomen sindsdien? nieuws: GTX 970 heeft minder L2-cache en minder rops dan Nvidia meldde en nieuws: Nvidia GeForce GTX 970 kampt met prestatieproblemen bij hoog geheugenverbruik