• Baskoy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
hallo,
heb vandaag een Foscam FI9821W gekocht en aangesloten. Eerst bekabeld, vervolgens wifi op hetzelfde netwerk. Dit werkt goed.
Als ik op een andere wifi locatie de camera zoek, kan deze de camera niet vinden. Heb gezocht op poorten, en forwarding, maar zegt me helaas niet zoveel. Ik heb een ziggo router, kan in het router menu, maar kom vervolgens niet verder. Doel is dus om de camera ook op een andere locatie te kunnen verbinden. Heeft iemand raad?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bedoel je dat je de camera meeneemt naar een andere locatie en hem daar wilt gebruiken? Dan zul je de config opnieuw moeten doen met een kabel en dan WiFi configureren.
Als je bedoelt dat je vanaf een andere locatie de camera op de eerste locatie wilt kunnen benaderen (om beeld van de eerste locatie te zien), dan zul je inderdaad met port-forwards of een VPN tunnel moeten gaan werken. Hebben de twee locaties nog geen verbinding met elkaar?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Is dit voor beveiliging, of puur om iets in de gaten te houden?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Je moet de poort en het ip adres van je webcam forwarden via je router. Je kunt via Google veel informatie vinden icm je Ziggo modem.

• Baskoy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
ik wil van een andere locatie de camera op de eerste locatie benaderen. Het is geen beveiliging, in de gaten houden. Kwam helaas niet verder met google, staat inderdaad veel over poorten en forwarden, maar niet specifiek op de ziggo (voorheen) upc modem.

Het volgende heb ik gedaan. De poort van de camera gewijzigd naar 8090 (was 88). Vervolgens in de router van ziggo de port filtering aangezet met start 8090 en end 8090. Helaas zonder resultaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Baskoy op 12-07-2015 11:20 ]