refurbished iMac 27-inch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-07-2015
Mn trouwe MBP is tijdje terug overleden (kapotte logicboard) en dus ben ik op zoek naar een vervanger. Omdat ik minder noodzaak heb voor een notebook lijkt een iMac me wel wat, en dan de 27 inch. Maar, de nieuwprijs momenteel (zeker de retina) is dan weer iets te veel van het goede. En dus overweeg ik een refurbished versie, als het even kan nog eentje met superdrive. Vind ik toch wel handig. Maar heb verder absoluut geen idee waar op te letten. Kijk bijv. naar het aanbod op OnlyMac. Is de wat oudere 27-inch een goed model? Wat moet ik vooral wel of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Geen antwoord op je vraag, maar kijk ook even op leapp.nl
daar staan momenteel aardig wat iMacs

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Let er in ieder geval op dat je een Corei5 of Corei7 pakt, want ik zie ze bij leapp nog hele flinke prijzen vragen voor een Core2Duo model.

Je betaalt op zo'n website natuurlijk wel de hoofdprijs, maar als je daar geen probleem mee hebt, of niemand kent die je mee kunt nemen bij de aanschaf van een 2ehands Mac op Marktplaats, dan is het misschien geen probleem voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
Zelf goede ervaring met Iused.nl.

Qua model inderdaad een i5 of i7 en geen core duo of core 2 duo. Verder zit er vanaf het mid 2011 model thunderbolt op wat een voordeel kan zijn. En die heeft gewoon een superdrive.

Via iused en leapp krijg je een jaar garantie.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-04 13:20
Sircuri schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:51:
Geen antwoord op je vraag, maar kijk ook even op leapp.nl
daar staan momenteel aardig wat iMacs
Ik vind de prijzen op leapp.nl wel erg hoog. De 27" iMacs zijn zo goed als 5 jaar oud, vaak 'zichtbaar' gebruikt, en vragen er alsnog 1100 euro voor. Dan kan je beter op marktplaats kijken of er niemand in de buurt een 27" iMac verkoopt. Deze bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

vraagt zo'n 500 euro meer, maar dan heb je wel een systeem dat er nog jaren tegenaan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-07-2015
Nuttige tips thnx. Uiteindelijk eentje besteld bij iUsed, een i7 met een beetje power (mid 2011 model).
Ben benieuwd!
Edit: bevalt me wel dat dit met een jaar garantie komt, heb er zelf beperkt verstand van nl. Vandaar.

Nu nog mijn oude MBP proberen verkopen...

[ Voor 23% gewijzigd door schaar op 14-07-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
schaar schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:45:
Nuttige tips thnx. Uiteindelijk eentje besteld bij iUsed, een i7 met een beetje power (mid 2011 model).
Ben benieuwd!
Edit: bevalt me wel dat dit met een jaar garantie komt, heb er zelf beperkt verstand van nl. Vandaar.

Nu nog mijn oude MBP proberen verkopen...
Veel plezier ermee!

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 13:53
Ik ben zelf absoluut geen van leapp.nl. Dit bedrijf maakt gebruik van het gebrek aan kennis van de consument. Ze adverteren niet met modeljaren (mid 2011 of begin 2014) maar met nieuwprijzen en wat het nu is. Bijvoorbeeld een 2008 C2D iMac is nu geen 1199 maar 699. Dit terwijl dezelfde iMac op Marktplaats oud voor €400 te vinden is.

Kortom, je betaalt er structureel een paar honderd euro te veel voor een identieke dan wel vergelijkbare machine op Marktplaats oid. Of, voor hetzelfde geld heb je via een particulier een véel betere en aantal jaar nieuwe machine.

Dus ja, als je wellicht een absoluut leek bent, dan is het wellicht prima. Anders is het simpelweg een beetje 'oplichterij'.

[ Voor 10% gewijzigd door Idutchman op 15-07-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat is overal zo. Een auto is in de regel ook goedkoper bij een particulier dan bij een garage die z'n pand en personeel moet terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Tom schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:49:
Dat is overal zo. Een auto is in de regel ook goedkoper bij een particulier dan bij een garage die z'n pand en personeel moet terugverdienen.
sure, maar dan staan ook een aantal zaken tegenover, zoals garantie en vaak weet je dat de auto dan ook daadwerkelijk goed is. Bij particulieren weet je dat nooit.

Ga je kijken bij Leapp, dan bieden ze een waardeloze service aan binnen de branche. Ze verkopen standaard macs, zonder enige upgrades voor een prijs die slechts een fractie a ligt van de nieuwprijs.

nu op FB hebben ze een foto met een Macbook Pro i5 dualcore op 2,4GHz. Uiteraard wordt er verder niet bij vermeld dat het hier gaat om een late 2011 model en bijvoorbeeld niet om de mid 2012. Daar zit namelijk een aanzienlijk verschil in de CPU kracht. Hiervan durven ze te zeggen dat deze met wel 29% voordeel verkrijgbaar is vanaf €920. Terwijl een nieuwe met een jaar extra garantie (en soms zelfs 2 jaar) €1199 kost.

Dat ze een C2D MacbookPro nog voor ruim €800 aanbieden terwijl diezelfde macbook met upgrades (SSD/ 8GB ram) voor de helft op marktplaats te vinden is vind ik een raadsel. Hetzelfde geldt voor de nieuwe MacBooks, iMacs en mac mini's. Ikzelf zou nooit zaken met ze doen, behalve voor inkoop dingen.

overigens mocht je de oude macbook nog kwijt willen doe dan even een DM'tje misschien kan ik er nog wat mee voor de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 13:53
supersnathan94 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:42:
[...]

sure, maar dan staan ook een aantal zaken tegenover, zoals garantie en vaak weet je dat de auto dan ook daadwerkelijk goed is. Bij particulieren weet je dat nooit.

Ga je kijken bij Leapp, dan bieden ze een waardeloze service aan binnen de branche. Ze verkopen standaard macs, zonder enige upgrades voor een prijs die slechts een fractie a ligt van de nieuwprijs.

nu op FB hebben ze een foto met een Macbook Pro i5 dualcore op 2,4GHz. Uiteraard wordt er verder niet bij vermeld dat het hier gaat om een late 2011 model en bijvoorbeeld niet om de mid 2012. Daar zit namelijk een aanzienlijk verschil in de CPU kracht. Hiervan durven ze te zeggen dat deze met wel 29% voordeel verkrijgbaar is vanaf €920. Terwijl een nieuwe met een jaar extra garantie (en soms zelfs 2 jaar) €1199 kost.
Précies dit! Natuurlijk heb je bij een particulier minder zekerheid. Het zou 'm dan enkel te doen zijn om de aantal maanden garantie die Leapp bied.

Je kan voor €650-700 een Mid 2012 MacBook Pro vinden via Tweakers (V&A) of Marktplaats en Leapp vraagt een paar honderd euro meer voor een ouder model. Zeker als je bij een particulier koop welke de originele aankoopbon heeft (iCentre, Dixons) dan heb je gewoon nog garantie vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
En in het geval van tweakers een mooie upgrade ook nog. Ik heb nu net een mid 2012 verkocht met 500GB BX100, 1TB SSHD en 16GB ram voor €1300 en een mid 2012 hi-res mat met 500GB BX100, 2TB HDD en 16GB ram voor €1500. Prachtige systemen voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, als je goed zoekt op V&A hier kun je echt wel een paar nette betrouwbare iMacs kopen.

Persoonlijk zou ik kijken naar een 2010, 2012 of later. De 2009 heeft een aantal kleine en grote problemen (videokaart, backlight-kabel) en de 2011 staat bekend om videokaartproblemen. Gebeurt niet bij allemaal, tuurlijk niet maar beter zeker weten.

De 2010 is een oerdegelijke serie geweest. Zeker met een SSD er in zijn ze nog steeds meer dan voldoende snel. Ik heb mijn 2010 in de verkoop staan: V&A aangeboden: Apple iMac 27" 2.93GHz (mid 2010), i7, ssd, handoff

Eerder dan 2009 zijn er geen 27inchers uitgebracht en die modellen worden sowieso wel erg oud nu.
Pagina: 1