Z-5500 overleden, logischerwijs voor een Z-906 gaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:32
Ik heb al jaren (denk sinds 2006 ofzo?) een Logitech Z-5500 als surroundset voor mijn pc gehad.
Toen ik op mezelf ging wonen, heb ik dit setje naar de woonkamer verplaatst om radio/muziek te luisteren, voor films en games. Ideaal in verband met alle inputs die hij ondersteunt.

Nu is na het verhuizen de subwoofer overleden, front-left en front-right doen niks meer ;(
- Bekabeling is oke, want op center geeft het wel geluid
- Speakers zijn oke, want deze heb ik gewisseld met werkende kanalen
Een tip om de subwoofer open te schroeven op losse verbindingen had geen nut, want de aansluitingen zitten in 1 blok gegoten :P

Aangezien ik al kabels heb getrokken in het nieuwe huis, wil ik weer een 5.1 set halen.

Voor 300 euro koop je een Logitech Z-906. Volgens mij hetzelfde vermogen, prima aansluitingen (zelfs 1 optical input meer) en naar mijn mening hetzelfde geluid. Ik kan alleen niet vinden of er al een opvolger bekend is.

Of zijn er andere sets tot 300 euro die meer waar voor je geld geeft? Optical inputs zijn een must vanwege de PS4, Xbox One en PS3 :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien net spul in de woonkamer staat: overweeg een losse receiver en een nieuwe actieve sub.
De logitech melkpkjes kun je dan nog als speakertjes gebruiken en in de toekomst upgraden. Heb je meteen veel meer mogelijkheden :)

Heck, als ik bij hificorner ga kijken zie ik dat ze receiver plus speakerset al vanaf 369 euro aanbieden. Dan heb je wel even iets meer dan een logitech boombox :)
http://hificorner.nl/hifi/home-cinema/home-cinema/page/2

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 11-07-2015 20:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:21:
Heck, als ik bij hificorner ga kijken zie ik dat ze receiver plus speakerset al vanaf 369 euro aanbieden. Dan heb je wel even iets meer dan een logitech boombox :)
http://hificorner.nl/hifi/home-cinema/home-cinema/page/2
De basis blijft alleen hetzelfde: kleine speakers met een niet al te groot frequentiebereik en daarmee ook wederom een te aanwezige subwoofer. Je hebt met zo'n Yamaha wel meer ingangen, dat is wel een voordeel voor aansluiten met HDMI.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik heb iets soortgelijks voorgehad (een z680 die het begaf - nog wat ouder dan jouw 5500 :) )
Mijn oplossing: (goedkope) receiver en (goedkope) losse subwoofer gehaald, ook omdat de speakers het nog deden en de kabels al lagen.
Ik heb er 400 euro tegenaan gegooid, maar het verschil in geluidskwaliteit was al enorm...

@FeaR: deze overstap is al een wereld van verschil hoor, en het zal uiteraard nog veel beter kunnen, maar voor een paar honderd euro is dit volgens mij geen slechte investering

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zeker omdat je dan, nu je toch op jezelf woont, de komende jaren alle kanten op kan met upgrades. Betere frontspeakers, zwaardere sub? Geen probleem.

En mooie start richting een 'echt' systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 11-07-2015 22:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik zit dan even rond te kijken voor een leuk setje (jammergenoeg moet ik dan wel opnieuw kabels trekken :+ maar er zijn ergere dingen).

Onkyo HT-S6505 - pricewatch: Onkyo HT-S6505 -> 499 euro/
Komt echter wel uit 2012, dus ik weet niet welke hdmi versie hij ondersteunt (en HDCP)

Zou ik compleet custom gaan (dat wil zeggen: voor nu een nieuwe sub en versterker, speakers van de Z-5500 behouden), lijkt de Onkyo TX-NR535 of 636 wel iets (de 636 heeft ondersteuning voor HDCP 2.2, toekomstgericht :) )
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zilver
pricewatch: Onkyo TX-NR636 Zwart

Punt is alleen dat ik dan voor de sub niet heel veel geld overhou en ik lijk automatisch uit te komen bij een JAMO subwoofer:
pricewatch: Jamo SUB 210 (Bruin)
Overige subs zijn al gauw 300+ euro :/

Overigens lees ik wel vaak dat er HDMI issues zijn met Onkyo versterkers... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Beerkeeper op 12-07-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er was een serie van Onkyo die om slechte HDMI boards bekend stond. Maar dat is al een paar jaar geleden.

En hoezo nieuwe kabels trekken :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou gaan voor een 2.0 set op eventueel een receiver zodat je later altijd het aantal speaker kan uitbreiden. Het voordeel is dat je dan HiFi de huiskamer in kan halen ipv een bonkerige computerset..

Heb zelf heel lang (en nog steeds) een Logitech Z2300 set (2.1 versie van de Z5500) Maar ik heb ook weleens begrepen dat de huidige Logitech setjes niet meer bij deze 2 sets in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

roeleboel schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:16:

@FeaR: deze overstap is al een wereld van verschil hoor, en het zal uiteraard nog veel beter kunnen, maar voor een paar honderd euro is dit volgens mij geen slechte investering
Je maakt dan wel de stap van PC-audio naar losse componenten, maar zoals gezegd blijft de basis hetzelfde en houd je een te aanwezige subwoofer. Nu is de subwoofer van de Z5500 wel een heel extreem geval, dus het zal met zo'n Yamaha (of Pioneer of Onkyo die dergelijke sets ook hebben) minder worden, maar nog steeds aanwezig. Het wordt mijn inziens pas een upgrade als je de fronts vervangt voor speakers doe onder de 100 Hz kunnen duiken, dan heb je al een minder aanwezige subwoofer. Dat van de subwoofer heeft trouwens niets met de prijs te maken, het is injeremt aan het formaat speakers.

Waarbij goedkopere subwoofers ook weer niet de meest subtiele speakers zijn en afbreuk kunnen doen aan de set. Voor bepaalde films en games gaat het allemaal leuk zijn, maar voor muziek en geen over the top actie films gaat een losse onsubtiele bonkdoos toch echt wel irriteren.
The Eagle schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:20:
Er was een serie van Onkyo die om slechte HDMI boards bekend stond. Maar dat is al een paar jaar geleden.
Vanaf de TX-SRxx6 reeks was het bij Onkyo niet lekker met de HDMI boards (en dat jaar ook met voedingen die meerkanaals niet trokken en ver inkakten, al doen meer merken dat wel), pas met de modellen van vorig jaar is dat probleem minder geworden. Alleen ging dat gepaard met ook de afwezigheid van Audyssey en de introductie van een eigen vorm van room correction in de vorm van AccuEQ. Meningen welke beter is zijn verdeeld, maar over het algemeen komt Audyssey er beter van af ten opzichte van AccuEQ qua correctie. Voordeel van AccuEQ is het niet terugzetten van materiaal qua bitrates wat Audyssey wel doet.

Meerdere jaren heeft Onkyo dus problemen met warmte en daarmee stervende receivers. Audyssey is ook een heethoofd en vandaar schijnbaar dus ook de wisseling naar AccuEQ. Dit doordat niet alleen receivers, maar ook pre/pro's de problemen hadden. En die machines doen eigenlijk niets qua eindtrappen die te warm worden. Moet wel gezegd worden dat Onkyo verlengde garantie tot 2018 heeft voor de modellen met problemen. Oftewel het langer kunnen wisselen van HDMI-boards zonder kosten.

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 12-07-2015 13:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een Z5500 van Logitech sinds 2008 en die heb ik dit jaar verkocht.

Ik ben toen voor een Yamaha receiver en 5.1 speaker set gegaan:

http://www.receiverstore....0040/yamaha-yht-4910.html

Geen moment spijt van gehad en het staat veel mooier en klinkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Beerkeeper schreef op zondag 12 juli 2015 @ 08:09:
Punt is alleen dat ik dan voor de sub niet heel veel geld overhou en ik lijk automatisch uit te komen bij een JAMO subwoofer:
pricewatch: Jamo SUB 210 (Bruin)
Overige subs zijn al gauw 300+ euro :/
Voor € 122,- een Yamaha http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/yamaha-yst-fsw-050

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

2e hands rondneuzen, scheelt bakken met geld

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 16:22
je weet zeker dat er geen kabelbreuk zit tussen de control pod en de subwoofer? Dat was iig bij mij het probleem met mijn z-2300. De logica gaat er bij mij niet in dat de subwoofer het niet meer doet na het verhuizen. (Mijn kabel breuk zat in de control pod, die heb ik opengemaakt en opnieuw gesoldeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
saveljos schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:16:
je weet zeker dat er geen kabelbreuk zit tussen de control pod en de subwoofer? Dat was iig bij mij het probleem met mijn z-2300. De logica gaat er bij mij niet in dat de subwoofer het niet meer doet na het verhuizen. (Mijn kabel breuk zat in de control pod, die heb ik opengemaakt en opnieuw gesoldeerd)
Je bedoelt de comkabel aansluiting? Ik heb alleen de subwoofer open gehad. Kan je mij vertellen waar ik dan op moet letten?

Ik zal zo even de andere post doornemen, alvast bedankt! :)

Voor de duidelijkheid, de subwoofer werkt wel maar de front-left en front-right niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Beerkeeper op 12-07-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-10 16:22
Correctie, bij mij was de 3,5mm jack aansluiting die een kabelbreuk had. Maar die gebruik jij niet dus het zou inderdaad die dikke kabel kunnen zijn. Wat je zou kunnen proberen is om gewoon muziek te gaan luisteren en de kabel te bewegen op elke plek om er achter te komen.
Of kijken of je ergens een control pod kunt lenen van iemand.

[ Voor 10% gewijzigd door saveljos op 12-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
saveljos schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:40:
Correctie, bij mij was de 3,5mm jack aansluiting die een kabelbreuk had. Maar die gebruik jij niet dus het zou inderdaad die dikke kabel kunnen zijn. Wat je zou kunnen proberen is om gewoon muziek te gaan luisteren en de kabel te bewegen op elke plek om er achter te komen.
Of kijken of je ergens een control pod kunt lenen van iemand.
Dit is gewoon op basis van de testfunctie van de console/afstandsbediening. Denk dat alles verder in orde is :)
Lip schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:49:
2e hands rondneuzen, scheelt bakken met geld
Ga ik zeker doen, gaat niet over een nacht ijs gelukkig :)
The Eagle schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:20:

En hoezo nieuwe kabels trekken :?
De kabels worden bij de Z5500 in de subwoofer gestoken. Die heb ik nu in het midden van de kamer staan ipv bij de tv meubel. De versterker komt logischerwijs bij de tv :)
Brilsmurfffje schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:36:
Ik zou gaan voor een 2.0 set op eventueel een receiver zodat je later altijd het aantal speaker kan uitbreiden. Het voordeel is dat je dan HiFi de huiskamer in kan halen ipv een bonkerige computerset..

Heb zelf heel lang (en nog steeds) een Logitech Z2300 set (2.1 versie van de Z5500) Maar ik heb ook weleens begrepen dat de huidige Logitech setjes niet meer bij deze 2 sets in de buurt komen.
Goed idee, ik ga dit ook in de gaten houden.
FeaR schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:38:

[...]

Vanaf de TX-SRxx6 reeks was het bij Onkyo niet lekker met de HDMI boards (en dat jaar ook met voedingen die meerkanaals niet trokken en ver inkakten, al doen meer merken dat wel), pas met de modellen van vorig jaar is dat probleem minder geworden. Alleen ging dat gepaard met ook de afwezigheid van Audyssey en de introductie van een eigen vorm van room correction in de vorm van AccuEQ. Meningen welke beter is zijn verdeeld, maar over het algemeen komt Audyssey er beter van af ten opzichte van AccuEQ qua correctie. Voordeel van AccuEQ is het niet terugzetten van materiaal qua bitrates wat Audyssey wel doet.

Meerdere jaren heeft Onkyo dus problemen met warmte en daarmee stervende receivers. Audyssey is ook een heethoofd en vandaar schijnbaar dus ook de wisseling naar AccuEQ. Dit doordat niet alleen receivers, maar ook pre/pro's de problemen hadden. En die machines doen eigenlijk niets qua eindtrappen die te warm worden. Moet wel gezegd worden dat Onkyo verlengde garantie tot 2018 heeft voor de modellen met problemen. Oftewel het langer kunnen wisselen van HDMI-boards zonder kosten.

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.
Bedankt voor de verhuizing. Dus vanaf dit jaar is Onkyo aan de beter hand en moet ik eigenlijk tweedehandse Onkyo's negeren door de problemen?
Noted :)
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:43:
Ik had ook een Z5500 van Logitech sinds 2008 en die heb ik dit jaar verkocht.

Ik ben toen voor een Yamaha receiver en 5.1 speaker set gegaan:

http://www.receiverstore....0040/yamaha-yht-4910.html

Geen moment spijt van gehad en het staat veel mooier en klinkt beter.
Ik ga reviews checken :) Versterker ziet er wel nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik heb de afgelopen dagen via de pricewatch een aantal versterkers vergeleken, maar de Onkyo TX-NR6363 blijft bij mij naar boven komen. Veel features en inputs :)

Als ik dit zou combineren met Jamo S 622's (2 frontspeakers), heb ik dan een leuk setje?
http://www.receiverstore....ml#product_specifications

Voor de eerste set speakers wil ik max 130 uitgeven. In die prijsklasse kom je ook nog uit bij Argon
https://www.hifiklubben.n...340-compacte-luidspreker/
of de
https://www.hifiklubben.n...350-compacte-luidspreker/ (wel weer een tandje duurder, prijsverschil waard?).

Reviews van de Jamo S 622 kan ik niet vinden (alleen als onderdeel van de set), en die van Argon lijken me prima :)

Om direct naar een goede 5.1 te gaan wordt dat veel te prijzig, maar voor 500-550 euro heb ik wel bovenstaande set. Of hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 08:21
Mischien heb ik het over het hoofd gezien, maar waarvoor ga je de speakers gebruiken, en wat vind jezelf belangrijk? Want uit je eerste post zou ik ophalen dt je meer belang hebt bij een 2 of 2.1 set

[ Voor 26% gewijzigd door tweakerrobin op 18-07-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja gaan luisteren in de winkel, en je geen oren door een ander laten aannaaien.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Luisteren in de winkel is over het algemeen het beste advies.

Dali zensor 1 en teufel ultima 20 mk2 komen over het algemeen overal wel goed uit de test.
Pagina: 1