High end game PC

Pagina: 1
Acties:

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een vriendin van mij wil een nieuwe pc voor het spelen van MMO's en recente games, ze komt van een laptop en all haar oude rand apparatuur gaat niet mee naar het nieuwe systeem met uitzondering van haar headset. De MMO de ze momenteel voornamelijk speelt is Guild Wars 2, mogelijk ook ESO in de nabije toekomst. Verder heeft ze aangegeven dat ze wil streamen en/of video's recorden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ze heeft een beschikbaar budget van 3000 pond voor de PC inclusief assemblage, windows en rand apparatuur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Guild Wars 2 is nogal outdated engine wise en vooral CPU gelimiteerd, daarom een recente intel K processor. Omdat ze heeft aangegeven ook te willen gaan streamen/ recorden gaan mijn gedachten uit naar een i7 met 16 gb ram. Opzich zou het met 8 gb waarschijnlijk allemaal ook wel lukken maar gezien het budget is er niet echt een reden om hierop te beknibbelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso een Intel processor for obvious reasons, en een MSI moederbord. Reden voor het MSI moederbord zijn omdat ze mij altijd goed zijn bevallen, en ik bekend ben met het bios wat van pas komt omdat ze heeft aangegeven mijn hulp voor het overclocken te vragen. Mocht er echt een significante besparing/ performance boost mogelijk zijn door voor een ander merk te kiezen, is dat een optie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze will zichzelf eens lekker verwennen met een echt high end systeem, ik heb even gepolst of ze niet in de illusie verkeerd dat dit systeem de komende 5 jaar alles op ultra etc. kan draaien maar ze geeft aan niet te verwachten veel langer dan 3 jaar met dit systeem te doen, in ieder geval qua videokaart. Ze heeft aangegeven mogelijk Crosfire te gaan als dit nodig is voor ESO, in verband met de warmteproductie die twee stevige kaarten a la 390x/GTX 980 ti op lucht de keuze voor de standaard watergekoelde Fury X. Dat deze mooi kleurt in combinatie met de case, mobo etc is daarbij mooi meegenomen.

Ga je overklokken?
Er gaat overgeclockt worden. Omdat deze i7 nogal warm kan worden de keuze voor de NZXT waterkoeler die goed uit de laatste vergelijking gemaakt door tweakers kwam. Het "minpunt" van de grootte is irrelevant aangezien deze kast er de ruimte voor bied. De regelbare pompsnelheid biedt de ruimte om te kiezen tussen stilte of performance as needed.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,35€ 348,35
1MSI Z97 GAMING 5€ 143,-€ 143,-
1Sapphire R9 FURY X 4G D5€ 755,90€ 755,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 127,95€ 127,95
1Dell Ultrasharp U2715H Zwart€ 507,-€ 507,-
1NZXT Kraken X61€ 137,95€ 137,95
1Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red€ 198,90€ 198,90
1Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse€ 74,-€ 74,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 98,49€ 98,49
1Seasonic G-series 750 watt€ 123,-€ 123,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 181,95€ 181,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.768,99

Totaal prijs in the UK 2032,76 pond
nb. De keuze voor case, rand apparatuur en scherm staan vast.

De dingen waar ik mee zit:

Vooropgesteld weet ik heel goed dat er in dit systeem fors wordt betaald voor relatief weinig extra perfomance. Ik zou het zelf absoluut niet zo aanpakken getuige mijn inventaris, maar als iemand zichzelf eens wil verwennen dan accepteer ik dat. Houd hier alsjeblieft rekening mee voordat de i5's en GTX 970's me om de oren vliegen ;)

Ander lastig puntje is dat het systeem samengesteld is voor iemand die in Engeland woont, ik heb de UK versie van hardware info daarom gebruikt als uitgangs punt. De Sapphire Fury X is daar gelijk geprijsd en niet fors duurder zoals in nederland, vandaar dat ik deze in de lijst heb gezet.

De voeding zoals nu gekozen is teveel van het goede, echter heeft ze duidelijk aangegeven dat als ze in ESO niet alles kan maximaliseren op 2560x1440 er een tweede bijkomt, dus hier toch maar rekening mee gehouden.

Nu de main issue, de processor... Skylake komt er volgens de geruchten op korte termijn aan, en een X99 platform is met dit budget een optie. Mocht er overgegaan worden tot Crosfire Fury X's, zal de huidige processor voldoen of is er (nog) meer power nodig? In principe wil ze zo snel mogelijk een nieuw systeem en niet wachten op Skylake...

[ Voor 0% gewijzigd door Gravitar op 11-07-2015 19:36 . Reden: SSD veranderd ]

• arnevt2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:33
Met zon budget en de voorkeur voor MMO games ( vaak grote mappen) zou ik investeren in ssd van tenminste 512gb.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Met dat budget zou ik voor een custom loop gaan.
Dit koelt een stuk beter dan een aio waterkoeling setje.

Misschien een 980ti met waterblok ipv de fury x?
Zijn vooral veel verhalen over de luide pomp in de fury x

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat betreft de luide pomp in de fury X, het blijkt dat hier al een revisie van is die dit probleem niet vertoont dus dat is geen issue :). Mocht er een slecht exemplaar geleverd worden gaat deze gewoon RMA. Bovendien is uit reviews al gebleken dat de schaalbaarheid in SLI/CF van de Fury X/Fury beter is dan die van de 980/980 ti. In verband met garantie is een custom loop geen optie, ik meen dat alleen EVGA andere koelers met behoud van garantie toestaat (correct me if im wrong) en zij maken helaas geen AMD kaarten.

De suggestie van Arnevt2 vind ik een goede, er is ruimte genoeg in het budget om dit te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gravitar op 11-07-2015 19:27 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Als het geld op mag maar NIET op moet (holy crap maar gaf je zelf ook al aan) dan zou ik het bij deze setup houden en niet voor een x99 platform kiezen.
Omdat je vriendin (waar vind je ze zo?) zelf al aangeeft niet langer dan 3 jaar met de gpu te doen kun je deze ter zijner tijd voor het bespaarde geld vervangen. En ja de gpu zal met dit systeem (bijna elke systeem) het eerst verjaren.
De 4790K is voor zover ik weet op dit moment een van de hoogst geklokte i7. Echt een beest van een ding. niks mis mee dus.

hier staan niet mijn pc onderdelen!