Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluebattery - scholieren krijgen patent energie opslag

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 11:20

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Zag net op het 24 nieuws kanaal van NOS een verslag van 3 nederlandse scholieren die een patent gekregen hebben voor hun elektriciteit van/naar chemische stofjes systeem. wat blijkbaar een "goede" oplossing om energie op te slaan om later weer te gebruiken. Er milieu bewust vandaar de naam van het project Bluebattery.

geprobeerd er iets over te googlen, fail. Weet iemand van jullie hier is meer over? Volgens mij word hier per jaar miljoenen in gestopt.

Er werd met 4 stoffen gewerkt 2 base en 2 zuren en volgens mij twee apparaten 1 voor opslag ander omzetting naar elektriciteit via een een of ander membraan systeem . En het waren drie tiener meisjes met een presentatie met getekende sterretjes en maan en een molen. Erg cute.

[ Voor 8% gewijzigd door daft_dutch op 11-07-2015 17:43 ]

>.< >.< >.< >.<

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

hier wordt ook een en ander erover verteld, op de site van de TU zelf, (maart 2014): http://www.tudelft.nl/en/...iezuinige-waterzuivering/

Ah, de Gambieter was zijn post nog aan het editten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Phase op 11-07-2015 17:54 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik ben prima in googlen en ben deze ook tegen gekomen. Nee het was geen water zuivering en Studenten en scholieren is wel wat anders..

Anway misschien later in duiken. Topics en inhoud kan wel wat anders zijn

[ Voor 6% gewijzigd door daft_dutch op 11-07-2015 18:47 ]

>.< >.< >.< >.<

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lees dan de beschrijving eens op de webpagina:
The Blue Battery is the only electrical storage system that is 100% sustainable. We have developed an innovative product that stores electricity solely using water and table salt. Our invention will revolutionise the energy storage world and it will foster the growth of renewable energy technologies around the globe.
Dit is geen waterzuivering. Waarschijnlijk heeft je geheugen allerlei details ingevuld die niet kloppen. Maar neem anders contact op met de NOS.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Het lijkt om een systeem op basis van reversed elektrodialysis te gaan. Door middel van een membraan en elektrodes is zout water in twee stromen te scheiden welke resp. veel en weinig zout bevatten. Door stroom toe te voegen aan een systeem zal er scheiding plaatsvinden, en als twee oplossingen van verschillende zoutconcentratie door de cel stromen zal er een stroom worden opgewekt.

Zoals gebruikelijk bij "groene" initiatieven is men enorm stellig dat dit systeem groene energie zal "revolutionaliseren":

The Blue Battery is the only electrical storage system that is 100% sustainable.

Definieer duurzaam. Is het systeem beter dan andere systemen? Zo ja, waarom, uitleg, getallen, onderbouwing etc. Zijn de materialen waarmee het systeem wordt gebouwd ook duurzaam? Als ik hoor dat er elektrodes in het systeem zitten denk ik gelijk aan schaarse, dure metalen die tegen elektrolyse kunnen. Net zoals neodymium in de motor van een windmolen, en die leveren tenminste energie ipv alleen een opslagsysteem te zijn.

We want to stop the use of toxic materials, such as the acids used to build conventional batteries. Those systems are obsolete and extremely damaging to the environment.

Dit is weer de typische marketing van groene BS: Wij willen ons lieve milieuvriendelijke product aanbevelen boven de bestaande enge techniek met chemicalieën want die zijn fout. De grondstoffen in ons product hebben daar niks mee te maken..oh wacht 8)7

Weblog | Straling!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Yup dat zijn ze, en inderdaad TNW dat waren ook de vragen die ik had.
Voor mij is 100% duurzaam 0% waste prima als je chemicalien gebruikt zoals het herbruikbaar blijft.
iets wat de meiden in het filmpje claimde te hebben bereikt.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

"Hun project, Blue Battery, heeft indruk gemaakt op de jury."

http://bluebatterystorage.com/

Lijkt niet van hun te zijn? (hun namen staan niet bij het team).

Van die laatste:

"Only the abundantly available salt and water are needed to store electricity, making it 100% sustainable and long lasting."

Hoe hou je dat bij elkaar zonder ander materiaal eromheen?
100% duurzaam als je naar een kleine gedeelte van het totaalproduct kijkt 8)7 .

Voor de rest veel marketingtermen, prijzen en hype maar geen data, resultaten of vergelijkingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 15:09 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

--> DED

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja mij lijkt het dat die meiden of een onfortuinlijke naamkeuze hebben gemaakt, of een wedstrijd hebben gewonnen met andermans idee.
Want die bluebatterystorage site is niet van die meiden iig.

[ Voor 18% gewijzigd door MB113 op 14-07-2015 15:41 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Verwijderd

Heb je het misschien over de studenten van het RUG ? zie artikel : http://cabla.nl/artikel/648425/blauwe-energie

Het is over het opwekken van energie door een botsing van zout en zoet water.
Pagina: 1