Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig bij port forward

Pagina: 1
Acties:

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11 14:24
Beste Tweakers,

Ik ben al een paar dagen bezig met het uitvinden hoe ik ports kan toevoegen aan mijn netwerk.
Tot nu toe is het me nogsteeds niet gelukt (snap weinig tot niets van netwerken).
Wat ik tot nu toe heb:
Afbeeldingslocatie: http://i.epvpimg.com/DoZng.png
Ik heb de ports die ik nodig heb erin gezet met het IP-adres van cmd > ipconfig.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Modem --> TL-WR1043ND v2 --> D-link DIR-645 --> TL-WR1043ND v2 (hier mijn pc)

modem: Cisco EPC3212
Provider: UPC (inmiddels Ziggo)

Ik heb ook gebruik gemaakt van Simple Port Forwarding tools maar die konden me niet echt helpen.
Ook heb ik in de windows firewall de ports ingezet.

Nu weet ik dus niet precies wat ik moet doen met alle voorgaande routers.
Ik weet niet precies wat ik allemaal moet vertellen om een duidelijk verhaal te maken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent het jezelf onnodig moeilijk aan het maken met onnodig veel routers in je netwerk (nú 3 of 4 in je setup?).

Staat je Ziggo modem in Bridge Mode of routeert die óók nog?

Portforwards zijn op zich vrij simpel: Zie het gewoon als doorgeven van een pakketje met een "postcode + huisnummer" naar één enkel device achter een router (óf over meerdere routers, maar dan moet je dus op iedere router een portforward instellen voor die poort, inkomend én uitgaand zodat die postcode overal bekend is op je eigen netwerk en dat pakketje ook maar één route over je netwerk aangeboden krijgt).

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 11-07-2015 18:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• JulianSL
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:50:
Je bent het jezelf onnodig moeilijk aan het maken met onnodig veel routers in je netwerk (nú 3 of 4 in je setup?).

Staat je Ziggo modem in Bridge Mode of routeert die óók nog?

Portforwards zijn op zich vrij simpel: Zie het gewoon als doorgeven van een pakketje met een "postcode + huisnummer" naar één enkel device achter een router (óf over meerdere routers, maar dan moet je dus op iedere router een portforward instellen voor die poort, inkomend én uitgaand zodat die postcode overal bekend is op je eigen netwerk en dat pakketje ook maar één route over je netwerk aangeboden krijgt).
Bedankt voor je reactie.

Hoe kan ik zien ofdat hij in Bridge Mode staat? Modem kan alleen 1 kabel uit naar de eerste router en heeft ook niet zn setup als je bij routers heb.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is vrij simpel te zien aan het externe IP van de éérste TL-WR1043ND v2 ná het (Ziggo) modem. Als dat adres gelijk is aan het adres wat je bijvoorbeeld te zien krijgt op een site als http://www.watismijnip.nl dan staat je ZIggo modem in "bridge mode".

Het adres wat die site laat zien is het "Internet" adres waarmee je modem het internet op gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-07-2015 18:22 ]

• JulianSL
Nee hij is niet gelijk eraan. De eerste router begint al met 192.... met als gateway de echte ip-adres.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JulianSL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:22:
Nee hij is niet gelijk eraan. De eerste router begint al met 192.... met als gateway de echte ip-adres.
Dan heb je dus 4 routers waarover je je poorten mag gaan forwarden ..... :X

Mag ik vragen waarom én hoe je tot deze setup bent gekomen?

• JulianSL
Dat mag je zeker.
We wilden gewoon overal maximale bereik met wifi en we hebben overal wel poorten nodig voor pc/latop/tv/rasp etc.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:43
De EPC3212 is alleen modem, daar hoef je niets in te stellen.

Gebruik alleen je eerste (gezien vanaf je modem) router als router, stel de rest in als access point. Mochten de routers geen aparte access point-setting hebben dan kun je [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point volgen. Forwards stel je daarna alleen in op je eerste router.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hcQd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:24:
De EPC3212 is alleen modem, daar hoef je niets in te stellen.

Gebruik alleen je eerste (gezien vanaf je modem) router als router, stel de rest in als access point. Mochten de routers geen aparte access point-setting hebben dan kun je [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point volgen. Forwards stel je daarna alleen in op je eerste router.
Schijnbaar routeert dat ding wél anders kan TS géén 192.x.x.x NAT adres als extern adres hebben op z'n éérste TP-Link :P

• JulianSL
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Schijnbaar routeert dat ding wél anders kan TS géén 192.x.x.x NAT adres als extern adres hebben op z'n éérste TP-Link :P
Moet ik anders een screenshot sturen van status page van de eerste router (zonder de echte ip-adres)?

[ Voor 3% gewijzigd door JulianSL op 11-07-2015 18:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JulianSL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Moet ik anders een screenshot sturen van status page van de eerste router (zonder de echte ip-adres)?
Lijkt me niet noodzakelijk.

Jouw "probleem" is dat je "routers" als switch aan het inzetten bent. De link welke door HcQd gegeven werd moet je eigenlijk al een heel eind de goede kant op kunnen helpen.

Daarnaast moet je uiteraard ook dat Ziggo apparaat vertellen wát er moet gebeuren met je pakketjes naar de poorten welke je wil doorzetten.

• JulianSL
Ik laat wel weten ofdat het gelukt is met de HcQD guide.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel leuk om te bekijken voor je:

:P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Nee, hij beschrijft het alleen zo brak dat het daadwerkelijk zo klinkt :+

Die 3212 is echt gewoon modem en meer niet, enkele UTP poort en enkel bridging functie.

Maar goed, alles behalve eerste router als switch/AP inzetten en het zou erg simpel moeten worden, gewoon port forward in eerste router (die echt nog routeert) en klaar.

Het is trouwens prima mogelijk om door drie of vier NAT routers te forwarden, je moet dan zo doen:

1e router (vanaf server gezien): Poort van extern naar IP server forwarden.
2e router (vanaf server gezien): Poort van extern naar WAN IP 1e router forwarden.
3e router (vanaf server gezien): Poort van extern naar WAN IP 2e router forwarden.
etc.
Zodra je de forward gezet hebt in router met publieke WAN zou je dienst op de server extern bereikbaar moeten zijn op dat WAN-IP. Let wel dat je dit niet van op je eigen LAN kunt testen tenzij alle routers NAT loopback hebben (wat erg zeldzaam is).

Maar goed, meerdere lagen NAT is zelden zinnig, het compliceert de boel onnodig en vertraagt ook. Dus alles behalve router met publiek WAN-IP instellen als AP/switch en klaar :P

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14

D4NG3R

kiwi

:)

JulianSL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:24:
Dat mag je zeker.
We wilden gewoon overal maximale bereik met wifi en we hebben overal wel poorten nodig voor pc/latop/tv/rasp etc.
Zoals hierboven al aangegeven doe je dat niet op deze manier, daarvoor koop je access points en switches. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Goh, vaak is een router als switch/AP goedkoper en praktischer dan een losse switch en Access Point. Moet je het natuurlijk wel fatsoenlijk configureren :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Petervanakelyen schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:37:
Goh, vaak is een router als switch/AP goedkoper en praktischer dan een losse switch en Access Point. Moet je het natuurlijk wel fatsoenlijk configureren :p
Ligt er aan waar je die spullen in wil gaan zetten én hoe. Als ik bij een klant dagelijks over de vloer moet komen om een draadloos netwerk opnieuw te komen "controleren" dan klopt er iets niet.

Voor simpel thuisgebruik kun je een (oud) WLAN routertje eventueel nog wel gebruiken als AP om zo je dekking te vergroten maar in, bijvoorbeeld. een studentenhuis zal een simpel ubiquitie AP setje al snel te kort schieten.

• JulianSL
Wij merken trouwens weinig tot geen verschil in gebruik van routers. Althans als je kijkt op bijvoorbeeld de ping of ookla speedtest dan zit tussen de modem en de laatste router weinig verschil.

----------------------------

Oke, ik heb nu bij alle routers behalve de 1e, de dhcp uitgezet. Ik heb vervolgens ze ook een andere ip meegeven die niet in de range zit van de 1e dhcp router.
Nu doet bij de laatste twee routers niks het meer (geen wifi en geen lan verbinding).

Nu alles weer doornemen want volgensmij mag je niet steeds met de kabel van routers ethernet naar internet?

[ Voor 24% gewijzigd door JulianSL op 11-07-2015 22:15 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JulianSL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:12:
Wij merken trouwens weinig tot geen verschil in gebruik van routers. Althans als je kijkt op bijvoorbeeld de ping of ookla speedtest dan zit tussen de modem en de laatste router weinig verschil.

----------------------------

Oke, ik heb nu bij alle routers behalve de 1e, de dhcp uitgezet. Ik heb vervolgens ze ook een andere ip meegeven die niet in de range zit van de 1e dhcp router.
Nu doet bij de laatste twee routers niks het meer (geen wifi en geen lan verbinding).

Nu alles weer doornemen want volgensmij mag je niet steeds met de kabel van routers ethernet naar internet?
Dat mag wel maar dan moet je je modem/routers ná de eerste router niet meer verbinden middels de WAN poort tenzij het alleen router/AP's zijn zónder modem.

De eerste router sluit je dus aan op het modem met de WAN poort. Op alle andere modem/routers schakel je DHCP uit én laat je de WAN poort leeg (kabels dus alleen in de LAN poorten steken en eventuele "router-router" verbindingen over de LAN poorten laten lopen),

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-07-2015 22:45 ]

• JulianSL
Oké, het werkt nu allemaal kwa internet. 1e router dhcp aan en de 2e en 3e router dchp uit. Internet werkt weer samen met wifi. 1e router is via wan geconnect met modem. 2e router is via lan geconnect met 1e router en 3e router is via lan geconnect met 2e router.

Nu port forwarding. Ik heb 3 ports nodig op protocol TCP/UDP.
Op mijn eerste router geef ik bij "forwarding>virtual servers" de ipv4 mee van mijn laptop (waar de server op komt te staan). Vervolgens geef ik de ports mee met protocols ALL (=TCP en UDP).

Voor mij doen moet het dan werken. Maar nee, als ik de ports dan bekijk op een website als http://portchecker.co/, zie je alsnog dat de ports niet open staan. Hoe kan dit nou?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:12

allure

Titaan fase 2/3

Staat er wel iets "open" op die poort? Er moet wel software zijn welke iets doet op die poort.

Met andere woorden, staat die server klaar om iets te gaan doen?

[ Voor 26% gewijzigd door allure op 12-07-2015 22:19 ]

• JulianSL
allure schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:18:
Staat er wel iets "open" op die poort? Er moet wel software zijn welke iets doet op die poort.

Met andere woorden, staat die server klaar om iets te gaan doen?
Ja, port 7777 is van de game zelf en 27015 is van steam server browser.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:12

allure

Titaan fase 2/3

Er zit niet toevallig nog ergens een firewall tussen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En zomaar check #1: werkt het op de LAN wel? Dus kun je van andere PC in je LAN connecten met de genoemde poorten op 192.168.0.101?

Oslik blyat! Oslik!

• JulianSL
dion_b schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:04:
En zomaar check #1: werkt het op de LAN wel? Dus kun je van andere PC in je LAN connecten met de genoemde poorten op 192.168.0.101?
Hoe kan ik dit testen?

In iedergeval staat als ik de server online zet de server wel op steam > servers > lan. Ik kan hem zelf niet joinen want dan krijg ik een timeout error.

Oke ik kom er nu ook achter dat ik mijn pc een statisch ip adress mee moet geven? Anders geeft de router hem steeds een ander adress binnen de dchp bereik.

[ Voor 15% gewijzigd door JulianSL op 15-07-2015 14:35 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Proberen te verbinden vanaf andere PC op LAN is makkelijkst.

Heb je dat niet, dan kun je met Telnet proberen.
In iedergeval staat als ik de server online zet de server wel op steam > servers > lan. Ik kan hem zelf niet joinen want dan krijg ik een timeout error.
Als dat al niet werkt, zit je probleem op je server (of je client...) en niet in je port forward. Waarschijnlijk laat de firewall op die server iets niet goed door.
Oke ik kom er nu ook achter dat ik mijn pc een statisch ip adress mee moet geven? Anders geeft de router hem steeds een ander adress binnen de dchp bereik.
Mwoeah, is natuurlijk ook niet zo. Normaliter zal een apparaat die DHCP renew aanvraagt altijd hetzelfde IP aanvragen die het al had. Enige reden waarom deze niet toegekend zou worden is als dat IP al door ander device ingepikt is. Onwaarschijnlijk. Pas als je OS reinstall op de server doet, of als je een andere netwerkkaart erin steekt, gaat hij geen, of een ander, IP aanvragen. En alleen als je zeer veel devices hebt met een te kleine IP-pool gaat die IP snel opnieuw ingepikt worden.

Dat gezegd, gewoon in de DHCP server (je router) vast IP toekennen aan het MAC-adres van je server.

Maar goed, als het zoals je hierboven lijkt te zeggen op de LAN al niet goed gaat moet je dat als eerste oplossen. Pas als dat goed werkt heeft het zin te kijken naar port forwards etc.

Oslik blyat! Oslik!

• JulianSL
Afbeeldingslocatie: http://i.epvpimg.com/XmjAe.png
Afbeeldingslocatie: http://i.epvpimg.com/AyCue.png

Oke heel raar... Poorten staan niet open maar ik kan mijn eigen server nu wel joinen.
En opeens... zaten er "random" mensen in mijn server. Mijn server staat nu ook in unofficial.

Hoe kan dit nou? xD

Afbeeldingslocatie: http://i.epvpimg.com/ReUMd.png
Pagina: 1