Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een netwerkkaart te kopen, gezien ik een beetje zat ben van die kleine losse adaptertjes via USB. Toen kwam ik op een kaart van TP-Link, namelijk de TP-Link TL-WDN4800.

Nou ben ik nog niet heel erg bekend met PCI-lanes. Ik weet dat je daar apparaten zoals netwerk-, geluids- en videokaarten op aan kan sluiten, maar wat de verschillen tussen de verschillende poorten zijn weet ik niet. Mijn vraag is dus of ik de eerder genoemde netwerkkaart in een gewoon PCI slot op mijn Gigabyte GA-Z87X-SLI kan zetten?

Alvast bedankt,
Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, dat kan niet PCI en PCI-e zijn niet compatible, overigens verwar PCI-e niet met PCI-x, PCI-e is de huidige standaard PCI Express, PCI-X is het oudere PCI 64Bit slot. PCI zonder extensie is een PCI 32Bit slot, maar zo als gezegd PCI en PCI-e mixen gaat niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik zie wel dat het moederbord ruimte heeft voor PCI-e X1. Dus je kan hem wel in die doen. (Bovenste slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Kan de kaart dan ook niet op een PCI-e 2.0 x1 slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Jawel! PCI is niet hetzelfde als PCI-e. Jij vroeg of hij in een PCI slot kon, dat kan niet. Hij kan wel in je bovenste PCI-E slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Oke, bedankt! Ik dacht dat de kleine poorten de gewone PCI sloten waren, maar dat is dus niet zo. Toch weer iets geleerd in mijn vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:40

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

PCI-E = PCI-E zelfs al is het een v3.0 dan werkt het er nog in, momenteel zijn er geen kaarten die de v3 spec nog maar benaderen (op 1x).

Trouwens een pci-e kaart geraakt niet zo makkelijk in een pci-slot.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Haha, zoals ik al zei heb ik nog niet veel verstand van de verschillende poorten. Gelukkig jullie wel, anders was ik er niet uit gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Te volledigheid, dit zijn de uitbreidingssloten op jouw moederbord, van boven naar beneden:
  • PCIe x1
  • PCIe x16
  • PCIe x1
  • PCIe x1
  • PCIe x8 (uitgevoerd in een x16 slot, maar je kan zien dat er voor de helft geen contactjes in zitten)
  • PCI
  • PCI
Dan weet je dat ook voor een volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Bedankt!
Pagina: 1