Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-08 23:01
Hey mede tweakers,

Sinds afgelopen week heb ik een vreemd probleem met mijn GTX 690 van Gainward.

Het begon toen ik merkte dat de ventilator behoorlijk meer lawaai maakte tijdens het gamen dan normaal.
Met MSi afterburner gezien dat mijn temps flink hoger waren dan wat ik gewend was. Mijn eerste gedachte was "zal wel door het warme weer komen" Echter mijn kast is behoorlijk goed geventileerd en met mijn CPU die op 39 graden zit onder load kan ik me niet voorstellen dat het door het warme weer kan komen. Ook is de zijkant van mijn kast open voor verse lucht toevoer. Hieruit conludeerde ik "koelpasta is uitgedroogd".

Dus kaart eruit, opengeschroefd en schoongemaakt. Schoonmaken heb ik (zoals ik met al mijn eerdere videokaarten deed) met een zachte droge wipe. Alle pads verwijderd en nieuwe geplaatst. Koelpasta heb ik een dotje op elke GPU gedaan en dan met een pasje netjes uitgesmeerd. Koeler er weer op kaart weer in mijn PC en opgestart echter geen beeld meer. Bij AMD kaarten weet ik dat als iets niet goed aangesloten zit gaat de fan dan heel hard draaien. Bij deze kaart draait alles normaal echter geen beeld.
Kaart wordt zelfs niet meer door windows herkend. Mijn reserve Radeon 6950 gepakt die erin en ik heb beeld. Doe ik de GTX 690 er weer in geen beeld.

Ik heb nu inmiddels 2x alles opengeschroefd nagekeken en opnieuw pasta erop maar nog steeds niks.
Op internet gezocht of dit met iemand gebeurd is echter vind ik geen andere vergelijkbare situaties
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zie ik nou iets over het hoofd?

Mijn PC config is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 264,95€ 264,95
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 690 4GB€ 0,-€ 0,-
1BitFenix Prodigy Zwart€ 67,95€ 67,95
1Corsair Hydro H100i€ 128,95€ 128,95
1BitFenix Spectre Pro Led, 230mm€ 17,-€ 17,-
2Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 29,83€ 59,66
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2X1600C8B€ 0,-€ 0,-
1Seasonic X-560 80+ Gold€ 0,-€ 0,-
2Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In een andere pc ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren de pads precies even dik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
@Manke: Heb helaas geen andere PC om het te testen.

@Xeonfan: De nieuwe pads waren volgens mij iets dunner het verschil is ong minder dan 1 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal dan denk ik het probleem zijn. Die moeten echt exact hetzelfde zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
@Xeonfan: Hmm ok dan ga ik dat proberen. Nieuwe pads besteld hopelijk zijn ze dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
De pads op je geheugen? Dezelfde dikte of niet maakt geen moer uit. Als je gpu chip maar strak genoeg aangedraaid kan worden dan maakt de geheugen koeling niks uit. Hij zal in ieder geval beeld moeten geven.
Vaak genoeg alleen een gpu Block op een videokaart gezet zonder geheugen koeling. Draaide perfect. Of het verstandig is een andere vraag maar werken doet het.
Wel een keer een 7970 gesloopt Door veel te dikke pads erin te doen. Gpu maakt daardoor niet genoeg contact en werd gefrituurd.
Ik zou in jou geval toch echt proberen in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Welke koelpasta heb je gebruikt? Als het iets van een zilverpasta is, deze geleid spanning. Heb je niet perongeluk gelekt langs je GPU?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de pads op de vrm's bijvoorbeeld te dun zijn, doet hij niet veel. Dan schiet hij binnen 2sec in de beveiliging. Dat koeling op geheugen niet veel uitmaakt ben ik het wel mee eens.
Weet niet precies hoe deze kaart er onder de kap uit ziet, maar soms word de vrm gekoeld door de koeler, met een paar pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTHUGGA
@Marquis: Ik heb de ZM-STG2 van Zalmann gebruikt. Deze pasta is niet geleidend.

Ik heb gecontroleerd of het niet gelekt heeft maar hij is netjes op de GPu gespreid gebleven. Om lekken tegen te gaan smeer ik het ook altijd met een pasje uit totdat er alleen een dun laagje overblijft.

[ Voor 6% gewijzigd door DTHUGGA op 12-07-2015 16:44 ]

Pagina: 1