Hallo,
Ik heb sinds een maand mijn MBO Niveau 4 ICT-Beheerder diploma op zak. Ook ben ik al een maand full time werkzaam op een IT helpdesk. Het bedrijf waar ik werkzaam ben wil in mij investeren qua opleidingen / certificaten.
Er is mij gevraagd om uit te zoeken waar ik over 5 jaar wil staan en via welke opleidings paden ik dit doel wil bereiken. Het doel is om te leren naast mijn baan en een HBO- ICT diploma te behalen. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken welke certificaten / opleidingen ik wil gaan volgen.
Mijn plan op dit moment is het volgende:
- In het eerste jaar wil ik de volgende drie certificaten behalen:
01. ITIL Foundation – Versie 3
02. Installing and Configuring Windows Server 2012 (70-410)
03. Administering Windows Server 2012 (70-411)
- In het tweede jaar t/m het vijfde jaar wil ik de volgende opleiding behalen:
HBO-ICT System & Network Engineering ( Bacheloropleiding Duaal )
-
Mijn vraag aan jullie is; Voor welke Certificaten zouden jullie kiezen?
Ik kies in het eerste jaar voor certificaten zodat ik kan wennen aan de leerstof en het leren naast mijn baan. Ook geeft het mij de mogelijkheid om één jaar goed over na te denken of ik wel voor dit bedrijf wil blijven werken, en door het eerste jaar voor certificaten te kiezen, blijf ik qua leren niet stil staan. Ik wil voor maximaal 3 certificaten gaan in het eerste jaar.
Daarnaast zou ik ook graag willen weten via welke manier jullie certificaten aanraden?
Via trainingen/cursussen? Zelfstudie? Etc..
Ik hoor graag van jullie.
Ik heb sinds een maand mijn MBO Niveau 4 ICT-Beheerder diploma op zak. Ook ben ik al een maand full time werkzaam op een IT helpdesk. Het bedrijf waar ik werkzaam ben wil in mij investeren qua opleidingen / certificaten.
Er is mij gevraagd om uit te zoeken waar ik over 5 jaar wil staan en via welke opleidings paden ik dit doel wil bereiken. Het doel is om te leren naast mijn baan en een HBO- ICT diploma te behalen. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken welke certificaten / opleidingen ik wil gaan volgen.
Mijn plan op dit moment is het volgende:
- In het eerste jaar wil ik de volgende drie certificaten behalen:
01. ITIL Foundation – Versie 3
02. Installing and Configuring Windows Server 2012 (70-410)
03. Administering Windows Server 2012 (70-411)
- In het tweede jaar t/m het vijfde jaar wil ik de volgende opleiding behalen:
HBO-ICT System & Network Engineering ( Bacheloropleiding Duaal )
-
Mijn vraag aan jullie is; Voor welke Certificaten zouden jullie kiezen?
Ik kies in het eerste jaar voor certificaten zodat ik kan wennen aan de leerstof en het leren naast mijn baan. Ook geeft het mij de mogelijkheid om één jaar goed over na te denken of ik wel voor dit bedrijf wil blijven werken, en door het eerste jaar voor certificaten te kiezen, blijf ik qua leren niet stil staan. Ik wil voor maximaal 3 certificaten gaan in het eerste jaar.
Daarnaast zou ik ook graag willen weten via welke manier jullie certificaten aanraden?
Via trainingen/cursussen? Zelfstudie? Etc..
Ik hoor graag van jullie.