Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds 1 januari zitten we ook vast aan de WKR. Tot nu toe gaven wij altijd een onbelaste vergoeding voor dagen in het buitenland, maar ik weet nu niet meer wat mag.

Ik ga in Oktober 4 weken weg, onafgebroken, voor mijn werk. Dit betekent voor mijn vrouw (we hebben 2 kinderen van 1 en 3) behalve ongemak ook extra kosten, denk bijvoorbeeld aan oppas als ze weg moet voor een afspraak). Even los van het feit dat ik zelf 4 weken ook wel erg lang vind.

Is er nog een fiscaal aantrekkelijke manier om een compensatie te geven voor de dagen in het buitenland? Dan heb ik het niet over gekke bedragen, maar bijvoorbeeld 20,- per dag netto.

Ik heb zelf natuurlijk gezocht, maar de meeste resultaten geven artikelen uit 2010-2014 en dat is allemaal niet meer zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Binnen de werkkostenregeling is er nog een (beperkte) vrije ruimte. Wellicht dat die nog niet benut is en je daar iets mee kan?

Je zoekt een lumpsum bedrag als onbelaste vergoeding. Ik vrees dat dat lastig wordt,is er niet iets mogelijk wellicht om de werkgever zelf de kosten (oppas e.d.) rechtstreeks te laten dragen ipv per declaratie?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Er zijn belastingvrije vergoedingen mogelijk die buiten de WKR vallen - de hoogte van de vergoeding is afhankelijk van het land waar je heen gaat.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson