Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 16:31
Ik ben zelf bezig met een nieuwe build, maar wilde eigenlijk graag mijn nog steeds uitstekende i7-2600K overzetten in deze nieuwe PC. Maar ik vroeg me toch wel af of ik hiermee niet behoorlijke features van moederborden oid mis van de laatste jaren. Het is een oude 1155 socket, was van plan om bijvoorbeeld om (bijvoorbeeld) pricewatch: ASRock H77M (standaard) te halen.

Maar daarop komt wel een pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Doet dit mogelijkheden van een 970 ten onder, met oude chipsets en processoren? Ik heb hier alles geen haast mee, mogelijk een idee om zelfs te wachten op processors met 1151 sockets?

Mijn vriend beweerd dat ik moet wachten met een nieuwe build tot ca. october, ivm betere videokaarten, processoren, etc..

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Welke extra features, die je oude bord/cpu niet heeft, wil je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 13:39
welke betere videokaarten komen in oktober?

Zolang je een moederbord met usb 3 hebt, sata 6, zit je goed toch?

Je hebt trouwens een dure overclockbare processor, de 2600k.. Een prima processor nog, waarom geen Z moederbord ivm overclocken?

En waarom zou je twijfelen over aanschaf processor? Want het kost immers geld terwijl je al een goede processor hebt.. wij kunnen niet in je porto kijken en bepalen of je nieuw wilt gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
Wel, PCI 3.0 en meer USB 3.0 leek me aardig. De voornaamste vraag is dat ik met oude chipsets en processor niet mijn nieuwe dure videokaart verzwak. Als dit onzin is, en PCI 2.0 compleet prima is, dan hoor ik dat graag! Ik heb slechts het verstand van een novice.

Is pricewatch: Zotac Z68-ITX WiFi een betere keuze? Ik wil altijd graag gewoon optimale prijs/(hoge) kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38
Nou..als ik al een bordje zou halen dan zou ik deze nemen : pricewatch: ASRock Z75 Pro3

Krijgt goede userreviews en een goede beoordeling in deze review : http://www.tweaktown.com/...board_review/index12.html

Heeft alle aansluitingen die je nodig hebt. What more do you need? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 13:39
Je videokaart doet het even goed op pci 2.0 dan op 3.0. Dat maakt niet uit.

Ik zou idd lekker bij je 2600k blijven, moederbord wat baloes gelinkt heeft is een prima moederbord.

Ik weet niet wat voor een cpu koeler je nu gebruikt, maar ik zou in ieder geval een aftermarket koeler aanschaffen en die 2600k op zn staart trappen. 4.3 - 4.5ghz kan je makkelijk halen door enkel de multiplier omhoog te gooien.

Je hebt die processor nu al, welk moederbord gebruik je er nu bij? Want een nieuwe build maken als je oude nog volstaat is natuurlijk zonde van het geld. Je hoeft misschien alleen maar je videokaart te upgraden. :P

[ Voor 21% gewijzigd door legendareN op 11-07-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:24
Eind dit jaar komt intel met skylake. Dit gaat lga 1151 gebruiken. En gaat de overstap tussen ddr3 en ddr4 versoepelen. Waarin sommige mobo ddr3 en sommige dd4 gebruiken. Hoeveel de boost is weten we niet. En zo ver ik weet komt nvidia zo nu en dan met een andere gpu zoals de 950. Maar daar blijft het wel bij. Amd is bijna klaar met zijn 3xx lijn. En nvidia komt in 2016 met een 10xx lijn(als ze het zo gaan noemen). Maar daar moet je niet op willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
XGDragon schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:51:

Is pricewatch: Zotac Z68-ITX WiFi een betere keuze? Ik wil altijd graag gewoon optimale prijs/(hoge) kwaliteit.
Met mijn ogen dicht kan ik je vertellen dat je hier geen optimale prijs/kwaliteit verhouding te pakken hebt.
Bovendien is dit een mini itx. Dus wat wil je? Ik zou eerst maar eens gedegen advies inwinnen (je hebt de juiste plek gevonden) voor je begint te kopen.

Begin eens met de specs van je huidig systeem te posten.

Dan kunnen we hier beter bekijken wat je nodig hebt om er een high-end pc met hoogste kwaliteit onderdelen van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGDragon
Dat is goed.

Ik wil uiteindelijk in iedergeval de volgende onderdelen:
GTX 970
16gb RAM
(veel) grotere SSD
Nieuwe voeding
Waterkoeling? (iig stillere koeling)
in deze kast:pricewatch: Aerocool XPredator Cube (Zwart / Oranje)

Ik heb momenteel:
GTX 660 Ti
DDR3 4x2gb RAM (stok oud)
MSI Z68A-GD65
Intel i7-2600K
80gb SSD (alleen windows hierop, maar het is alsnog te klein)
1tb HDD
Prehistorische voeding
Te grote kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom dan per se een nieuw moederbord? Het verschil tussen Z68 en Z77 is nou niet heel schrikbarend groot, dat ik om die reden zou upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Je 2600K kan in ieder geval nog wel even mee. Waarom upgrade je je PC niet met een grotere SSD, misschien wat meer RAM (als je het echt nodig hebt) en met de 970.

Loop je nu tegen beperkingen aan? Of merk je dat je vaak een nottleneck hebt o.i.d. is dit niet het geval, hou dan de PC die je nu hebt staan. En als je wel last hebt van problemen, wacht dan nog even tot skylake en kijk dan wat de performanceverschillen zijn tussen jouw processor en de nieuwe processoren.

Je moederbord kan ook nog prima mee. Gebruik je vaak de USB aansluitingen? 3.0 is sneller, maar als je het 1 keer per maand gebruikt, wat maakt het dan uit dat je 2.0 moet gebruiken?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je hebt al een goed moederbord, met usb 3.0 :?

Voeding kan ik niet beoordelen want je zegt niet wat je hebt, maar je computer zal een verbruik max van 300 watt hebben, dus een mooie 450 watt zit je wel goed mee dan, de Antec wordt vaak aangeraden op het moment. pricewatch: Antec VPF Series 450W

Dan heb je waarschijnlijk nu een hoop budget over, kan je een mooie grote SSD voor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Je jaagt jezelf op kosten als je nu wilt overstappen naar µATX. Je hebt nog een heel goed moederbord voor die processor, en nieuwe moederborden daarvoor zijn nu dungezaaid, met dan nog de extra moeilijkheid dat je een overklokkersbord nodig hebt en die meestal in ATX vorm beter zijn.

Ik zie twee keuzes. Je blijft ofwel best bij je huidige processor en moederbord (en je huidige behuizing of een nieuwe kleinere die nog ATX accepteert), ofwel doe je ze allebei weg en koop je een Haswell processor met bijhorend bord (µATX dan waarschijnlijk als je bij die Aerocool blijft).

Wat voor behuizing heb je nu eigenlijk? Zo klein is die Aerocool ook niet hoor, voor een µATX is die heel hoog (en breed maar dat is het cube concept), lijkt me sterk dat dat zo'n verschil maakt met je huidige pc. Het zou zonde zijn om daarvoor je hele build overboord te gooien. Als je dan toch echt kleiner dan ATX wilt, kies dan iets dat nog een stukje kleiner is (bv pricewatch: Corsair Carbide Air 240 Zwart al is die ook niet zo klein).
Pagina: 1