• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 09:17
In mijn zoektocht naar een nieuwe laptop heb ik tot nu toe enkel gekeken naar laptops die minstens een Intel i3 processor hebben. Maar daarmee sluit ik wellicht goede laptops met een amd processor al bij voorbaat uit.
Ik heb zitten zoeken, maar mij wordt niet duidelijk wat de AMD equivalent van de Intel i3 (4005u) is.

Welke amd zou dat zijn?

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 22:28
Ik zou als leidraad deze lijst gebruiken:
http://www.cpubenchmark.net/laptop.html

Let wel single threaded scores zie je niet via deze lijst, dan moet je even doorklikken.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb zitten zoeken, maar mij wordt niet duidelijk wat de AMD equivalent van de Intel i3 (4005u) is.
Dat komt omdat je zelf niet duidelijk bent in wat je ermee gaat doen. De ene toepassing is de andere niet, sommige toepassingen draaien beter op een Intel CPU, andere beter op een AMD - of beter gezegd, Intel is beter in single-thread IPC, AMD biedt op een bepaald prijspunt meestal meer cores. Waar Intel op dit moment vrijwel altijd op voorop loopt is stroomverbruik, wat voor een laptop wel eens een pre kan zijn (accuduur!), omgekeerd doet AMD het beter met integrated graphics (zowel performance als performance per Watt).

Nu, dat is een hele lading theoretische gewauwel. Practisch is het erg simpel: kijk naar je meest veeleisende toepassing en zoek op reviews/benchmarks waarin dat bekeken wordt bij verschillende CPUs. Bepaal ook wat "goed genoeg" is - dat CPU 1 twee keer zo snel is als CPU 2 in een bepaalde toepassing is irrelevant als CPU 2 al genoeg haalt voor je eisen.

Oslik blyat! Oslik!