• ArpieTech
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
Hallo Tweakers,

Sinds een tijdje heb ik last van horizontale lijnen op mijn scherm. Dit gebeurt vooral bij YouTube en Netflix bijna altijd, maar ook als ik een pagina zonder video's bezoek gebeurt het af en toe. Ik zal een paar foto's ervan bijvoegen.

PC specs:
Moederbord: Gigabyte H97M-D3H
Processor: Intel i5-4690
RAM: 8 GB
Videokaart: AMD Radeon R7 200 Series
Ik gebruik een tv en een monitor voor mijn PC, en krijg de strepen op beide te zien.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WU7NoKd.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eycAVlh.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p9bBiYi.jpg

• ArpieTech
Niemand?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
wat heb je al geprobeerd om het uit te sluiten? Wat zegt google? aka, wat heb je zelf al gedaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zou eerst denken aan de DVI-kabel maar aangezien je het probleem op beide monitors hebt, lijkt me het videokaartgeheugen de boosdoener. Probeer eens een andere videokaart of onboard als je die hebt.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:24
Ik had eens een overklok gedaan op een videokaart van mij, toen ging het ook mis (kreeg ik lijnenin m'n beeld).

Ik zou als ik jou was of de overklok eraf halen of hem lichtelijk underclocken.

Ben jij trouwens van YouTube, ik herken je setup denk ik.

• ArpieTech
Heb zelf nog niet veel gedaan, aangezien ik bijna geen informatie hierover kon vinden. Had zelf ook uitgesloten dat het niet aan de kabels ligt, omdat het op beide monitoren gebeurt. Drivers wel geüpdate, heeft niets gedaan. Heb de PC een half jaartje geleden laten bouwen in de lokale computerwinkel dus de videokaart is, voor zover ik weet, niet overgeklokt. Moet wel zeggen dat het nu met vlagen gebeurt, soms heb ik er uren last van, en soms niet. Heb het nog niet getest, maar kan het komen door oververhitting? Wanneer de PC te lang aanstaat?
3L3ktr1k schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:42:
Ben jij trouwens van YouTube, ik herken je setup denk ik.
Nee was maar een foto van een willekeurig filmpje.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij een defect aan de videokaart. Zou eens teruggaan naar de winkel, anders blijf je met dit probleem zitten.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:44

Esumontere

Floep, banaan.

Je kunt je videokaart een beetje onderclocken, vooral te ver overgeclockt videogeheugen wil dit soort problemen wel eens veroorzaken. Wat zijn eigenlijk de exacte specificaties van je systeem: R7 200 series zegt niet zoveel. Vele aftermarket kaarten komen vaak al factory overclocked, terwijl sommigen dat niet aankunnen. Dan gaan ze dit soort dingen vertonen.

• ArpieTech
Esumontere schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:43:
Je kunt je videokaart een beetje onderclocken, vooral te ver overgeclockt videogeheugen wil dit soort problemen wel eens veroorzaken. Wat zijn eigenlijk de exacte specificaties van je systeem: R7 200 series zegt niet zoveel. Vele aftermarket kaarten komen vaak al factory overclocked, terwijl sommigen dat niet aankunnen. Dan gaan ze dit soort dingen vertonen.
Ik ben wel handig, maar over/onderclocken gaat me wat te ver. Slecht dat sommige kaarten zo geleverd worden dan.. Apparaatbeheer geeft een AMD Radeon R7 200 series aan, op de kaart zelf staat R7 260X 2G GDDR5.
Misschien belangrijk; heb het probleem (nog) niet tijdends het gamen.

Als ik er niet uitkom ga ik morgen even langs bij de winkel, neem aan dat er gewoon garantie op die kaart zit.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:44

Esumontere

Floep, banaan.

Onderclocken kan je gewoon via het Catalyst Control Center doen hoor

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Catalyst Control Center -> mijn digitale beeldschermen -> DVI alternatieve verwerkings mode / DVI frequentie verminderen

Zorgt er bij mij voor dat er in idle mode geen rare strepen in het beeld komen en video's niet gaan flikkeren.

[ Voor 6% gewijzigd door SN4K3 op 14-07-2015 22:11 ]

• ArpieTech
Volgens mij heeft dat gewerkt, bedankt!
Pagina: 1