Toon posts:

Ongevraagde goederen ontvangen zonder factuur.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik 4 boeken besteld bij b.com. Deze werden een dag later netjes afgeleverd in 2 dozen. Dat was niet nodig eigenlijk 1 doos was voldoende geweest. Toen ik de eerste doos openmaakte pakte ik mijn bestelde boek eruit en zag ik een iPad mini liggen. Verder niet besteld, ook niet op de factuur of pakbon terug te vinden. In de andere doos zaten de andere 3 boeken met pakbon. Ik heb nu dus al een week een iPad mini thuis die ik niet heb besteld en ook geen factuur of pakbon van heb. Hij zat in de doos met een boek dat ik wel besteld had.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Wat vond de klantenservice toen je die op de hoogte stelde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mailtje naar de winkel? ...

edit:
Zegt spuit 11.
Behandelen zoals je zou willen dat jij werd behandeld als iets te weinig werd gestuurd.

[ Voor 68% gewijzigd door F_J_K op 11-07-2015 09:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:30:
Wat vond de klantenservice toen je die op de hoogte stelde ?
Begreep het niet en zij retourneer maar, maar waar na toe als er geen papieren van de bestelling zijn? Heb ook niet heel erg m'n best gedaan om het na 3x nog een uit te leggen, daarnaast kreeg ik de manager niet aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 10:37
Formeel hoef je een ongevraagde zending niet te retourneren maar hier is duidelijk sprake van een vergissing.. gewoon netjes terugsturen dus. (al zal het me niets verbazen dat je er nooit meer iets van hoort als je hem wel houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Begreep het niet en zij retourneer maar
Gewoon naar bol.com dus. De oplossing is simpel genoeg.

Als je het ding wilt houden dan moet je dat vooral doen. Is dat netjes? Nee. Kom je er mee weg? Waarschijnlijk wel.

Als je het ding niet wilt houden, gewoon in een doosje naar bol.com.

Ik denk niet dat iemand dat ding gaat missen dus hou hem vooral, maar kom hier alsjeblieft niet naar de bekende weg vragen. Je bent netjes genoeg om ze te bellen en er naar te vragen. Ze willen hem graag terug. Of je dat doet is een tweede en helemaal aan jou.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rik11 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:40:
Formeel hoef je een ongevraagde zending niet te retourneren maar hier is duidelijk sprake van een vergissing.. gewoon netjes terugsturen dus. (al zal het me niets verbazen dat je er nooit meer iets van hoort als je hem wel houdt)
Alles in me zegt ook dat ik hem terug stuur, maar veel mensen zeggen niet doen 100% dat je er nooit iets over hoort. Ik denk dan dat ze het vervolgens als gestolen opgeven dus ik er toch niks aan zal hebben, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
Als je netjes bent, stuur een mailtje waarin je aangeeft het product te hebben ontvangen terwijl je niet besteld hebt, en geef aan dat ze het product bij je kunnen komen ophalen of materiaal kunnen aanleveren zodat jij het gratis kan retourneren (ik zou er zelf geen kosten voor willen maken).

Als je minder netjes bent, check of er een mogelijke verjaringstermijn is waarbinnen zij het product mogen terugeisen, doe verder niets. Is er een verjaringstermijn wacht deze af, en doe daarna met het product wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Alles in me zegt ook dat ik hem terug stuur, maar veel mensen zeggen niet doen 100% dat je er nooit iets over hoort. Ik denk dan dat ze het vervolgens als gestolen opgeven dus ik er toch niks aan zal hebben, wat denken jullie?
Wat Slarioux zegt, je kan het verder zelf wel bedenken.

[ Voor 76% gewijzigd door tinzarian op 11-07-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:22
Dus als iemand jou auto aan mij geeft, en genoeg mensen zeggen dat ik h'm moet houden dan is het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Pandorian schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:47:
Dus als iemand jou auto aan mij geeft, en genoeg mensen zeggen dat ik h'm moet houden dan is het goed?
Verkeerde analogie.....

Als jij jouw auto bij mij voor de deur parkeert en vervolgens alle benodigde papieren en sleutels in de brievenbus gooit, ik vervolgens jouw bel met "Hey, je auto staat hier voor de deur" en je zegt "Stuur maar terug", denk je dan dat ik in die auto stap, naar je toe kom rijden, alles terug geef en dan maar zie hoe ik weer thuis kom? Ik dacht het niet! Dat ding blijft hier lekker voor de deur staan totdat je hem komt ophalen. Doe je dat niet dan loop je het risico dat ik hem ga overschrijven op mijn naam.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pandorian schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:47:
Je maakt het persoonlijk in je voorbeeld, dit is waarschijnlijk een fout waar niemand van krom/wakker ligt. Dus nee ik zou jouw auto niet houden. Verder wilde ik gewoon eens weten wat de reacties waren, er werd mij ook verteld dat er een wet voor is dat je ongevraagde producten niet hoeft terug te sturen. Als ik me gesteund voel door een wet dan veranderd dat mijn perspectief. Aangezien iedereen de wet wel eens van een mindere kant te zien krijgt was ik benieuwd wat de reacties hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Ach zo heb ik ooit een N82 ontvangen bij een abbo en een week later nog een, nooit meer iets van gehoord.
Is het netjes om hem te houden? Nee. Doe je er iemand kwaad mee? Ik denk het niet. Hou dat ding lekker, als ze er om zeuren stuur je hem terug. Laten we het vooral niet groter maken dan dat het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Electromonkey op 11-07-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die wet is er ook, maar heeft betrekking op ongevraagde zendingen die bedoeld zijn als marketing / aanzet tot koop. Daar is in dit geval geen sprake van dus is die wet ook niet van toepassing. Bol.com is nooit van intentie geweest jou die iPad te sturen, dus kunnen ze hem ook gewoon terugeisen.

Wat ik dan weer niet snap is hoe ze je kunnen vertellen dat je het terug moet sturen, maar daar niet meteen ook de instructies bijgeven hoe/wat/waar :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Electromonkey schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:55:
Ach zo heb ik ooit een N82 ontvangen bij een abbo en een week later nog een, nooit meer iets van gehoord.
Is het netjes om hem te houden? Nee. Doe je er iemand kwaad mee? Ik denk het niet. Hou dat ding lekker, als ze er om zeuren stuur je hem terug. Laten we het vooral niet groter maken dan dat het is.
Het gaat er mij vooral om is het strafbaar? Ik ben netjes genoeg, dat hoef ik niet te bewijzen aan anderen hier maar als het duidelijk is dat het strafbaar is dan kunnen ze hem komen halen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:57:
Die wet is er ook, maar heeft betrekking op ongevraagde zendingen die bedoeld zijn als marketing / aanzet tot koop. Daar is in dit geval geen sprake van dus is die wet ook niet van toepassing. Bol.com is nooit van intentie geweest jou die iPad te sturen, dus kunnen ze hem ook gewoon terugeisen.

Wat ik dan weer niet snap is hoe ze je kunnen vertellen dat je het terug moet sturen, maar daar niet meteen ook de instructies bijgeven hoe/wat/waar :?
Kijk hier was ik inhoudelijk naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:22
Het ging niet over hoe het retour moet, of wat de wet zegt.
Hier werd gevraagd: ik heb iets gekregen, is niet van mij, mag ik het houden?

Wat verwacht je met zo'n vraag? Goedkeuring om het te houden? En de mogelijke "pakkans" als je het inderdaad zou doen?
Misschien dat diegene die bij bol.com op z'n kop heeft gekregen omdat er een Ipad mini is verdwenen, hier nog gaat reageren....

Zou ik het houden? Ga ik niet op een forum aangeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:29
Melden en retour sturen, waarschijnlijk is het van een andere bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als die IPad niet op de op de pakbon staat, hoe moet bol.com dan weten dat die IPad bij jou bezorgt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:04:
Als die IPad niet op de op de pakbon staat, hoe moet bol.com dan weten dat die IPad bij jou bezorgt is?
Wanneer je ze belt en zegt dat je een iPad ontvangen hebt, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
Als je niks had gedaan had Bol.com geen aanwijzingen bij wie ze de iPad moesten zoeken. Als er straks iemand naar Bol.com belt dat hij een iPad had besteld maar niet heeft gekregen dan kunnen ze in het systeem zien dat jij er onterecht een hebt ontvangen (dat heb je zelf gemeld namelijk).

Was het een boek van twee tientjes dan had Bol.com vast iets van 'terugkrijgen kost meer dan dat het oplevert.' Maar bij een apparaat van honderden euro's loont het wat meer om hem terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou k heb weer even kort gemerkt hoe vriendelijk het er aan toegaat op een forum, dat doe ik ook geen tweede keer meer.
Dank voor enkele normale reacties.

Admin, orion84 u kunt het topic wat mij betreft sluiten! Ik ga bol.com bellen dat ze hem kunnen ophalen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Wil je soms horen dat het ok is om het te houden?

Oplossing is toch terug sturen.... hoef je geen topic voor te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sponz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:10:
Wil je soms horen dat het ok is om het te houden?

Oplossing is toch terug sturen.... hoef je geen topic voor te openen.
Klopt was stom van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Je kunt natuurlijk van tevoren wel al aanvoelen dat een topic als dit eigenlijk vragen naar de bekende weg is ;)
Je weet waar het vandaag komt, je weet wat je besteld hebt en wat dus wel en niet aan jou toebehoort. Ofwel houd je het product met de kans dat je het achteraf alsnog terug moet sturen wanneer ze erachter komen en er werk van maken, ofwel stuur je het product terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bee.nl schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:12:
Je kunt natuurlijk van tevoren wel al aanvoelen dat een topic als dit eigenlijk vragen naar de bekende weg is ;)
Je weet waar het vandaag komt, je weet wat je besteld hebt en wat dus wel en niet aan jou toebehoort. Ofwel houd je het product met de kans dat je het achteraf alsnog terug moet sturen wanneer ze erachter komen en er werk van maken, ofwel stuur je het product terug.
De bekende weg was mij duidelijk idd. Ik heb mijn vraagstelling denk ik verkeerd geformuleerd. Hoopte op inhoudelijke reacties niet op meningen van anderen kan dat namelijk zelf ook verzinnen. Maar misschien dat er een soort van 'jurispudentie' is omdat dit vaker voorkomt. Of dat er uitgelegd wordt dat het strafbaar is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:04
Kom je er mee weg om hem te houden? Waarschijnlijk wel. Is het netjes? Nee, zeker niet. Maar als jij dat ding graag wilt houden, vind je ongetwijfeld wel argumenten om je eigen geweten in slaap te sussen, zodat je tegen jezelf kunt zeggen dat je correct gehandeld hebt.

Waarom is jurisprudentie van belang? Wat maakt het uit of het strafbaar is? Behandel een ander zoals je zou willen dat de ander jou behandelt. Als jij per ongeluk iets fout doet in het voordeel van een ander waar je zelf schade van ondervindt, dan zou je het fijn vinden als die ander jou helpt om dat weer recht te zetten. We maken allemaal wel eens fouten, en de maatschappij is prettiger als een ander daar niet meteen probeert van te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:17:
[...]

De bekende weg was mij duidelijk idd. Ik heb mijn vraagstelling denk ik verkeerd geformuleerd. Hoopte op inhoudelijke reacties niet op meningen van anderen kan dat namelijk zelf ook verzinnen. Maar misschien dat er een soort van 'jurispudentie' is omdat dit vaker voorkomt. Of dat er uitgelegd wordt dat het strafbaar is etc.
Jup. De iPad houden is te zien als verduistering. (Art 321 Wvs)

Daarvoor geldt hetzelfde als veel andere misdrijven, de kans dat je er voor gestraft wordt is niet zo gek groot. Als je wel gestraft wordt loop je ook tegen een strafblad aan, geen prettig idee.

[ Voor 53% gewijzigd door Carpento op 11-07-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:17:
[...]
De vraag die jij jezelf zou moeten stellen is of jij het tegenover jouw geweten kan verantwoorden. Hier op het forum kun je verwachten dat er sociaal wenselijke antwoorden gegeven worden, de sociale controle hier is over het algemeen vrij groot. Aangezien ik geen rechten heb gestudeerd, ga ik geen uitspraak doen over de legale aspecten van de zaak.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anakha schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:19:
Kom je er mee weg om hem te houden? Waarschijnlijk wel. Is het netjes? Nee, zeker niet. Maar als jij dat ding graag wilt houden, vind je ongetwijfeld wel argumenten om je eigen geweten in slaap te sussen, zodat je tegen jezelf kunt zeggen dat je correct gehandeld hebt.

Waarom is jurisprudentie van belang? Wat maakt het uit of het strafbaar is? Behandel een ander zoals je zou willen dat de ander jou behandelt. Als jij per ongeluk iets fout doet in het voordeel van een ander waar je zelf schade van ondervindt, dan zou je het fijn vinden als die ander jou helpt om dat weer recht te zetten. We maken allemaal wel eens fouten, en de maatschappij is prettiger als een ander daar niet meteen probeert van te profiteren.
Kun je hier dat icoontje van dat aapje met handjes voor de ogen doen? 🙈 je onderbouwt je mening. K zoek niet naar een mening. Het bedrijf is zo groot dat ik in de veronderstelling ben dat hier niemand de dupe van wordt, met jurispudentie zou dit mogelijk zelfs ingecalculeerd zijn als 'menselijke fout' en daar voor verzekerd kunnen zijn. Nu stop k echt kom op Orion84 laat zien wat je allemaal in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anakha schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:19:
We maken allemaal wel eens fouten, en de maatschappij is prettiger als een ander daar niet meteen probeert van te profiteren.
Helemaal mee eens, dan waren we gelijk ook af van de tientallen onzinnige prijsfout-topics hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:08:
Nou k heb weer even kort gemerkt hoe vriendelijk het er aan toegaat op een forum, dat doe ik ook geen tweede keer meer.
Dank voor enkele normale reacties.

Admin, orion84 u kunt het topic wat mij betreft sluiten! Ik ga bol.com bellen dat ze hem kunnen ophalen
We sluiten topics hier niet zodra er een antwoord / oplossing is. Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde. Op die pagina staan nog een boel meer tips die je kunnen helpen om je verblijf hier op het forum soepel te laten verlopen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:25:
[...]

Nu stop k echt kom op Orion84 laat zien wat je allemaal in huis hebt.
Ik heb mijn post hierboven stevig aangepast, had je de link van Arnout Engelfriet al gelezen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 11-07-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG had beter dr. Phil kunnen mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

*knip*

orion84: Hoe vaak moeten we hou nog uitleggen dat dit soort reacties niet nuttig zijn? Maak een topicreport aan als je vindt dat iets niet door de beugel kan en laat sturing over aan de crew.

[ Voor 92% gewijzigd door Orion84 op 11-07-2015 10:38 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:27:
OMG had beter dr. Phil kunnen mailen..
Juist...

Op deze manier is er niet zinnig te discussiëren en komt dit topic inderdaad in aanmerking voor een slotje.

harriz84, lees Het algemeen beleid nog eens door, waar je mee akkoord bent gegaan toen je je registreerde. Zoals gezegd: daar staat een boel nuttige info in om te voorkomen dat je topics verlopen zoals deze.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.