• Phuture
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een AMD FX 6300, maar de laatste paar weken als ik game of wil streamen komt die boven de 61+ graden. ik denk dat het geen goeie temps zijn want idle of simple internetten zit ie rond de 48-51 graden. dus nu is de vraag wat kan ik het beste doen? want ik denk zelf aan. nieuwe koelingspasta of nieuwe cooler erop. want ik krijg blue screens. waaraan ik van alles heb geprobeerd maar het probleem blijft er.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:47
Als je gamed zit ie rond de 62 graden? Niks aan de hand :p

Pas als je boven de 80 graden uitkomt zou ik me pas zorgen gaan maken

• Phuture
mhmm, dat is dan een opluchting, maar ik krijg laatste maand blue screens.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:41
Een AMD proc heeft geen thermische beveiliging en brand sneller door dan je denkt.

Nieuwe koeler met pasta wil wel eens helpen.

• Phuture
RoaDHouse schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 01:59:
Een AMD proc heeft geen thermische beveiliging en brand sneller door dan je denkt.

Nieuwe koeler met pasta wil wel eens helpen.
bedoel je daarmee tegen mijn blue screens die ik laatste maand helaas krijg :(

• RoaDHouse
Phuture schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 02:03:
[...]

Blue screens kunnen ook andere oorzaken hebben, wil niet direkt zeggen dat het met je AMD te maken heeft.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, een BSOD is niet een of ander magisch iets wat altijd op hetzelfde probleem duidt.
Het is niks anders dan een scherm van Windows waarbij gezegd wordt "de kernel probeerde wat, maar het was een zooitje en alles is stuk, dus herstart", en dan de specifieke reden.

Als je wil weten wat er aan de hand is, gebruik dan iets als WhoCrashed van Resplendence of anders BlueScreenView.

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Phuture schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 02:03:
[...]

Download coretemp en laat het logs schrijven. Wanneer je een blue screen krijgt kijk je gewoon in de log of het door de hoge temperaturen komt

• Phuture
Ik gebruikte bluescreenview en heb van alles geprobeerd op google. zoals me network card driver te updaten.
en me AMD graphics card geupdate

• RoaDHouse
Uit ervaring weet ik dat de chipset drivers ook blue screens kunnen veroorzaken. Als je even gaat googlen met de chipset drivers die je gebruikt komen de problemen wel snel naar boven.

• Phuture
chipzakje schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 02:05:
[...]

Download coretemp en laat het logs schrijven. Wanneer je een blue screen krijgt kijk je gewoon in de log of het door de hoge temperaturen komt
Ik zal dit is proberen. en zie wat er uit komt. want ik zelf heb geen idee waardoor het komt dit moment.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb mijn twijfels bij deze uitspraak. Het klopt dat er vroeger nog wel eens een AMD cpu kapot ging door oververhitting maar vandaag de dag hebben ze toch allemaal thermische beveiliging geloof ik.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
No just no...
AMD heeft ergens in de Athlon tijd de thermal cutoff erin gebouwd, te heet = uit...

Fixing things to the breaking point...

• RoaDHouse
RGAT schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 02:38:
[...]

No just no...
AMD heeft ergens in de Athlon tijd de thermal cutoff erin gebouwd, te heet = uit...
De Athlon heb ik ook gehad jaren geleden en die fikte heerlijk door :)

Dat uit klopt wel, maar dan voor altijd :P

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 02:40:
[...]

De Athlon heb ik ook gehad jaren geleden en die fikte heerlijk door :)

Dat uit klopt wel, maar dan voor altijd :P
Voor de Athlon van zoveel jaar terug, laatste die ik daarvan had heb ik expres doorgefikt (iets met tandpasta als koelpasta en een Pentium 4 die niet wou meewerken met het fikken...)
Maar elke moderne AMD (Athlon II, Phenom II en de Bulldozer/Piledrivers) kappen er automatisch mee als ze te warm worden en werken daarna nog prima dankzij de thermal cutoff ;) Die krijg je niet zomaar kapot gelukkig

Fixing things to the breaking point...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Sinds de AMD Athlon 64 hebben AMD gewoon beveiliging....moederborden aan de andere kant nog steeds niet allemaal. Maar de CPU zelf doorfikken door oververhitting moet je echt heel wat fout doen wil je dat tegenwoordig lukken, ook bij AMD, onder normale omstandigheden gaat zo'n ding thermal throttelen en als dat niet genoeg helpt schakelt die uit, maar doorfikken door oververhitting? nee, dat doen ze al jaren niet meer.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een FX-processor gewoon uitschakelt bij oververhitting: na een half uurtje gamen zonder CPU-fan vond mijn FX8150 het wel genoeg.

Een blauw scherm laat echter wel een mededeling achter in het logboek van Windows. Opzoeken wat daar vermeld staat helpt meer dan gaan gokken in de richting van een hardwareonderdeel (al kan het geen kwaad om daarbij meteen wat meer informatie over het hele systeem te geven).
Pagina: 1