GPU staat niet in Device Manager of BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Urrim
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-01 10:23

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
[SOLVED]

Bij deze iedereen enorm bedankt!
Het was een beetje spannend (eerste keer), maar ik heb de videokaart er opnieuw in geklikt. Simpele oplossing. Eigenlijk niet zo moeilijk, maar ik was erg bang om dingen te beschadigen. Ik had niet heel veel ruimte namelijk.
Enfin, eindelijk pakt de driver de GPU en herkent hij hem. Een heel grote opluchting!

Bij deze nog mijn zeerste excuses dat ik had gebumpt, maar dat was omdat ik iets foutief had gezegd. Ik bedoelde het niet zo, en ik begrijp dat het als onbeleefd kan worden ervaren, maar ik had echt niet die intentie. :N |:( Ik zal er de volgende keer rekening mee houden.

In ieder geval, Tweakers, bedankt, want voor iemand als ik die een computertechnische leek is, heeft dit mij enorm geholpen. d:)b

[ Voor 95% gewijzigd door Urrim op 11-07-2015 14:15 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
En je vraag is?... ;)
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Een klein beetje inzet mag wel hoor :)

Fixing things to the breaking point...

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Ja sorry, je hebt gelijk.
Ik moet erbij zeggen, het systeem is nieuw. Ik heb er net Windows 7 op gezet. Alle (aanbevolen) Windows updates gedaan. Ik heb in de Asrock UEFi gekeken, maar daar staat hij niet. Ook niet in de Device Manager. De GPU is in ieder geval aangesloten op de PSU, want de fans draaien en het licht brand.

Ik heb de assemblage laten doen door Azery, ik ben geen computer held. Dus ik ging ervan uit dat alles ready to go was.

Momenteel geeft hij bij beeldschermadapters slechts Intel HD Graphics 4600 weer, ik neem aan dat dat die on-board is, maar niet de GTX 960.
Als ik in de Asrock UEFI kijk, zie ik bij de System specs de GPU (960) niet staan. De chipset instelling staat op PCI-E, en niet onboard.

Ik heb al veel ge-googled naar oplossingen maar geen werkte dusver.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-01 13:26
Heb je in je device manager apparaten staan met een driehoek en uitroepteken? Op welke poort heb je het beeldscherm aangesloten? Op degene op je moederbord (De verticale) of op je GPU (De horizontale)? En heb je hem aangesloten op de DVI of HDMI?

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Ik kan geen apparaten staan met een driehoek en uitroepteken. Ik heb m'n beeldscherm aangesloten op mijn mobo aangezien hij op mijn GPU een zwart scherm/beeld gaf.
Ik heb hem niet met HDMI aangesloten omdat mijn monitor wat ouder is en geen HDMI port heeft. Namelijk eeen SyncMaster 2243.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik kan het zo even niet vinden of de MSI 960 wel licht hoort te geven, vaak is een rood ledje op het moederbord naast de GPU of op de GPU zelf een teken dat er iets mis is.
Als dat het licht is wat je bedoelt controlleer dan of de GPU goed is aangesloten en of de stekkers van de PSU er overal goed in zitten. (Als ze niet goed zitten kunnen de fans alsnog draaien, vaak op max snelheid, helaas geen garantie dat het goed zit)

Edit: zie dat het logo licht geeft, dan bedoel je dat waarschijnlijk en niet een rode led?

[ Voor 9% gewijzigd door RGAT op 11-07-2015 01:16 ]

Fixing things to the breaking point...

• TECHcrime
Kan je eens een foto maken en posten van je GPU / MoBo en hoe alles is aangesloten?

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q9qSqNZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MIwRrse.jpg

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

mis 2 x power aansluitingen....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Urrim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 01:13:
Ik kan geen apparaten staan met een driehoek en uitroepteken. Ik heb m'n beeldscherm aangesloten op mijn mobo aangezien hij op mijn GPU een zwart scherm/beeld gaf.
Ik heb hem niet met HDMI aangesloten omdat mijn monitor wat ouder is en geen HDMI port heeft. Namelijk eeen SyncMaster 2243.
Lijkt daar toch ergens iets mis te zijn met je GPU in dat geval.
Kan je de GPU in een andere PCI-Ex poort prikken?

Normaal brand er een ledje boven of naast de power aansluiting van de videokaart. Is die rood, dan krijgt de videokaart op die ingang geen of te weinig stroom.

[ Voor 11% gewijzigd door Tokkes op 11-07-2015 01:31 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• TECHcrime
Zitten alle kabels goed aangedrukt? Zo te zien zit er wel een 8pin in.

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Zover ik weet alle kabels goed aangedrukt.

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Bump
Modbreak:Pardon? :X

Je topic mag je pas na 24u omhoogschoppen. Beetje sociaal doen tegenover andere mensen met vragen :o

[ Voor 191% gewijzigd door dion_b op 11-07-2015 11:07 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 17:19

Jimbolino

troep.com

- draait de fan van de videokaart?

- probeer de videokaart eens in een ander slot?

- probeer de videokaart eens op een ander mobo?

fyi: je topic kicken binnen 24u is niet toegestaan

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Urrim

Urrim

Wannabe-Tweaker

Topicstarter
Jimbolino schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 03:41:
- draait de fan van de videokaart?

- probeer de videokaart eens in een ander slot?

- probeer de videokaart eens op een ander mobo?

fyi: je topic kicken binnen 24u is niet toegestaan
De fans van de GPU draaien momenteel niet. Maar volgens mij beginnen die allen bij een bepaalde temperatuur te draaien.

Ik zal morgen proberen de GPU in het andere PCIe slot te doen.
En ik bumpte alleen omdat ik een bericht had gepost dat toch niet klopte dus daarom had ik 'm ge-edit, aangezien je je eigen berichten niet kan verwijderen.

Dank, ik zie morgen wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Urrim op 11-07-2015 03:56 ]

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:13
Urrim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 01:08:
Ik heb de assemblage laten doen door Azery, ik ben geen computer held. Dus ik ging ervan uit dat alles ready to go was.
Even los van alle goede adviezen hier die sowieso leerzaam zijn: wat zegt Azerty? Want als je hebt laten assembleren, hebben zij ook alle componenten getest en alle noodzakelijke updates gedaan en zou het systeem inderdaad ready to go naar je toe moeten zijn gekomen. Naast alles wat je zelf kunt doen zou ik sowieso ook contact opnemen met Azerty.

Wat anderen nog niet hebben gezegd: bij de verzending kan natuurlijk een kabeltje/een verbinding een beetje los zijn gekomen. De laatste keer dat ik een volledig systeem via de post terug kreeg heb ik de videokaart ook een keer helemaal los moeten halen en weer moeten vastklikken voordat 'ie werd herkend. Heb je dit al geprobeerd? (Je schreef al dat je dit sowieso ging proberen in een ander slot.)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nvm staat al goed.

[ Voor 88% gewijzigd door rikadoo op 11-07-2015 11:20 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1