Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:11
Vorige week donderdag is bij m'n schoonouders tijdens de onweersbui de stroom eruit geslagen. Sindsdien hadden ze geen internet meer. KPN gebeld, modem bleek kapot (waarschijnlijk door inslag), nieuwe modem gekregen en draadloos internet werkt weer.

De PC (Windows Vista) die via draad (in moederbord) verbonden is werkte echter nog niet. De netwerkkaart werd niet meer herkent en ik kreeg op geen enkele mogelijkheid de drivers meer geïnstalleerd. Ik heb een systeemherstel gedaan, wat niet werkte. En ook in Safe Mode lukte me het niet.

Ik dacht dat deze ook problemen vertoonde door de inslag, dus heb ik een losse netwerkkaart gekocht. Deze wordt wel herkent en de drivers kunnen geïnstalleerd worden. Alleen geeft deze nu de melding "Netwerkkabel niet aangesloten".
Ik heb een laptop op de modem aangesloten en deze werkte wel, dus het ligt niet aan de poorten op de modem.

Om nog meer dingen uit te sluiten heb ik de PC meegenomen naar mij eigen huis. Wanneer ik hem aansluit op het netwerk krijg ik dezelfde problemen. Dus ook hier werkt ie niet.
Ik heb de netwerkkaart in mijn eigen PC geïnstalleerd en werkt daarin prima, dus het ligt ook niet aan de netwerkkaart.

Het probleem lijkt dus te zitten in de PC zelf. Kan dit iets software matigs zijn, dat op te lossen is door hele nieuwe install van Windows? Heeft de moederbord door de inslag een opdonder gehad dat dit de problemen veroorzaakt? (Andere aansluitingen zoals USB werken echter nog wel gewoon).
Of heeft iemand nog een ander idee waarmee ik dit kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 11-07-2015 00:33 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:54

g0tanks

Moderator CSA
Heb je tijdens het aansluiten van je laptop op de modem ook dezelfde kabel gebruikt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Raem
Ik heb meerdere kabels geprobeerd. Nadat ik merkte dat de kabel op de laptop wel werkte heb ik deze inderdaad daarna op de PC geprobeerd, zonder resultaat.

Ook hier thuis heb ik de kabel gebruikt die op mijn eigen PC wel gewoon werkt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoogst waarschijnlijk is je NIC die op je moederbord zit defect geraakt door de inslag.
Heb dit al eens eerder gezien, je hebt 2 opties..

1 nieuw moederbord.
2 een losse NIC.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Raem
prutser001 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:56:
Hoogst waarschijnlijk is je NIC die op je moederbord zit defect geraakt door de inslag.
Heb dit al eens eerder gezien, je hebt 2 opties..

1 nieuw moederbord.
2 een losse NIC.
Zie alinea 3, 4 en 5. ;)

Maar kan de inslag er ook voor veroorzaakt hebben dat de PCI poorten op de moederbord niet meer goed werken?

Overigens gaat bij opstarten het lampje van de kaart wel branden. Maar zodra die Windows start gaat die uit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De gekste dingen kunnen kapot zijn gegaan op het moederbord, en als het specifiek op dat systeem gebeurt zou ik gewoon contact opnemen met de inboedelverzekering om te kijken of daar nog wat te halen valt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Zeer waarschijnlijk is het insteekslot (waar de netwerkkaart inzit) defect geraakt door de inslag.
Heb je al geprobeerd de netwerkkaart in een volgend slot te prikken en dan te testen ?
In het ergste geval zijn al je sloten defect. Even uitproberen.
En wat al werd gezegd, probeer je verzekering in te schakelen en daar de schade op te verhalen. Mijn vader had thuis hetzelfde aan de hand, ook inslag gehad. Werd netjes vergoed.

• Raem
Ik heb verschillende sloten geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ben bang dat het inderdaad doorgeslagen is in het moederbord. We gaan contact opnemen met de verzekering. Bedankt voor de reacties.

Pagina: 1