• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Hallo tweakers!

Voor mijn nieuwe HTPC twijfel ik tussen de pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed en pricewatch: Intel Core i3-4160 Boxed.

De 4130T is vooral aantrekkelijk vanwege het lagere stroomverbruik. Echter heb ik via diverse topics en websites via Google gezien dat dit lagere stroomverbruik in de praktijk tegenvalt vergeleken met de normale processors. Daarom ben ik nu ook aan het kijken naar de 4160, deze bied meer prestaties voor minder geld.

Vanwege dat ik het stroomverbruik toch wel een belangrijk punt vindt is het nu lastig kiezen, welke processor zouden jullie kiezen? Het verschil in prestaties tussen deze processors is erg miniem denk ik?

Alvast bedankt!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
bij nader inzien had ik de gewone i3 gehaald in plaats van de 4150T, maar ja, nu zit ie erin :+

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56
Je hebt nu een 4150 i.p.v. 4150T?

Lijkt mij over het algemeen de betere keuze: het *idle* stroomverbruik is exact hetzelfde (als in: bijna niets), enkel het maximale stroomverbruik van de 'T' is lager doordat er wat actiever begrensd wordt. Maar da's volgens mij alleen maar interessant als je er een custom made laag-wattage voeding aan wil hangen, of een speciale case met warmteproblemen.