Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Heb een probleem met m'n systeem. Als ik ga gamen, dan zie je dat de videokaarten de grafische instellingen makkelijk kunnen hebben, maar heb ik random wel een klein stottertje. Hij hangt dan heel ff een miliseconde oid. Bij GTA V zie ik het vooral als ik ga autorijden, dan heb je de hele tijd een consistent bewegend beeld en valt het echt op. Lagere settings kiezen helpt niet, het stottertje blijft elke 20-25 seconden voorkomen.

Ik vermoed zelf dat m'n voeding te zwak is. Specs:
- 2x MSI R9 280x Gaming 3GB in CF (Catalyst 15.4 beta)
- MSI Z77 G45
- Intel i5 3350P @3.79Ghz
- 8GB
- Samsung 850 SSD

Voeding: Corsair CX750

Ben ik warm? Kan het hierdoor komen?

http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp zegt iig dat het genoeg moet zijn maar ik heb mijn twijfels.

edit:

Tevens Corsair H55 waterkoeling kit en 4 Casefans erin

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 10-07-2015 22:36 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Ik heb hetzelfde in games met een CF setup met 2 7970's. Is volgens mij een van de kwaaltjes van CF setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Galaxis schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:40:
Ik heb hetzelfde in games met een CF setup met 2 7970's. Is volgens mij een van de kwaaltjes van CF setups.
Ja dat lees ik ook wel her en der. Maar wat heb ik dan in godsnaam aan die extra kaart als het alleen maar een irritante stotter oplevert. Denk dat ik ze dan maar ga inruilen voor een GTX970 ofzo.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Volgens mij wordt dit fenomeen ook wel eens microstutter genoemd en is er weinig aan te doen behalve overstappen naar een single gpu setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets heeft sowieso nooit met een voeding nodig. Wat het ook niet zal zijn is micro-stuttering. Dat heb je namelijk niet om de 20 à 25 seconden, maar continue. Als je last hebt van micro-stuttering dan heb je bijvoorbeeld 60 frames per seconde stabiel, maar voelt het als bijvoorbeeld 30 frames per seconde.

Heb je de game wel op de SSD staan? Anders kan het bijvoorbeeld ook zijn dat de hardeschijf het niet kan bij houden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Update je drivers eens. Ik las dat er met 15.4 toch nog veel problemen waren met GTA-V.

We zijn inmiddels weer 3 versies verder.

downloads: AMD Catalyst 15.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals TheMask zegt, ligt het niet aan je voeding. Als je voeding het eventjes niet kan trekken, dan is het direct over&uit. Je CPU en/of GPU krijgen niet genoeg stroom. En resetten. Dan krijg je een black-screen-of-death, en reboot je PC. Of, als je geluk hebt, reset de videocard-driver de videocard. Dat duurt normaal een paar seconden. Niks geen stotter.

Als je iedere 20 a 25 seconden stotter hebt, dan zou ik bijna gaan denken aan iets dat in de achtergrond op je PC loopt. Een of andere Windows service (search indexing). Virus-scanner. Anti-malware. Of malware zelf. Of een applicatie die je open hebt. Of een utility in de background. Kijk in je Task Manager, selecteer processen, sorteer op CPU-gebruik. En kijk of je iedere 20-30 seconden een bepaald process eventjes omhoog ziet schieten in die lijst. Je kunt ook gewoon alle processen stoppen die niet strict nodig zijn om te gamen. (Dan moet je wel een redelijk idee hebben welke processen noodzakelijk zijn en je absoluut niet moet afschieten). Met een minimale set processen je game spelen, en kijken of het opgelost is.
Pagina: 1