PC crashed bij WoW en andere gelijkwaardige games

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Black Edition€ 128,50€ 128,50
1ASRock FM2A75 Pro4+€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master K280€ 35,-€ 35,-
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master B500 ver.2€ 41,70€ 41,70
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,15

Let op: Bovenstaande HDD klopt niet. Zit er niet in.

Geheugen: 8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)

Bovenstaand is mijn huidige setup;

Als ik WoW speel, krijg ik de volgende in de event viewer:

Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered.

Meerdere keren

Soms krijg ik ook een blauw scherm met:

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Als ik dan de *.DMP file uitlees haal ik het volgende eruit:

Caused by driver: dxgkrnl.sys
Caused by adress: dxgkrnl.sys+1946d
Crash adress: ntoskrnl.exe+14f1a0

Geprobeerd:

1.) Nieuwe drivers. Deze zijn up to date, net geinstalleerd
2.) Xboost op Moederbord uitzetten, wordt er niet beter op
3.) DirectX deinstalled en herinstalled, ook geen resultaat
4.) Google; tsja, "reinstall drivers" werkt niet echt :(

Let op, de Hitachi zit er niet in, zelfde met geheugen. Die moet ik nog aanpassen Oo

[edit1]:

Video Card selected stond op PCI-Express, deze op onboard gezet. Kijken of dat helpt. (Apu, was PCI opties of onboard)

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 10-07-2015 22:10 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op welke bios draai je momenteel? Volgens mij word je CPU pas vanaf een vrij hoge biosversie volledig ondersteund door je moederbord. Vaak staat op de doos wel welke BIOS er vanuit de fabriek is meegeleverd.

Verder zou je met het gratis programma DDU 'display driver uninstaller' eens je grafische drivers helemaal kunnen verwijderen. Dit verhelpt soms wat rare problemen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• corset
Bios Driver is in de bios zelf compleet ge-update :) (je kan daarin connecten met internet en checken).

Nu ik hem van PCI-E naar Onboard heb gezet lijkt het beter, ook is de performance beter Oo

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Check eens of je geheugen goed geconfigureerd staat; staat het XMP profile aan? Dit soort foutjes in je VRAM (wat dus je gewone RAM is...) kan het gevolg zijn van nét niet genoeg prik, of nét ietsie te strakke/losse timings. Draai, als dat niet helpt, tevens eens een lange (dus 4-5 volledige passes, nabij de tien uur werk) memtest cyclus: als er iets is wat goed is om rot geheugen te vinden dan is het wel een APU namelijk doorgaans.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:01
corset schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 07:34:
Bios Driver is in de bios zelf compleet ge-update :) (je kan daarin connecten met internet en checken).

Nu ik hem van PCI-E naar Onboard heb gezet lijkt het beter, ook is de performance beter Oo
HE, meen je dit nou??

Bij mij betekent deze switch: videokaart of de gpu van het mainboard zelf. Waarbij die bij mij dus uiteraard op pci-e staat om degelijk te kunnen gamen, met onboard kom ik niet ver?

Heb je alleen de drivers van je vga geüpdatet of eerst verwijdert en opnieuw geïnstalleerd? Want het lijkt erop dat je amd drivers ''fucked'' zijn. Ik adviseer net als een medetweaker om je videokaart drivers volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.

Nevermind, je hebt kennelijk helemaal geen videokaart los erin maar maakt gebruik van je onboard gpu, duidelijk :D

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 11-07-2015 07:42 ]

• corset
JeroenC schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 07:41:
[...]

HE, meen je dit nou??

Bij mij betekent deze switch: videokaart of de gpu van het mainboard zelf. Waarbij die bij mij dus uiteraard op pci-e staat om degelijk te kunnen gamen, met onboard kom ik niet ver?

Heb je alleen de drivers van je vga geüpdatet of eerst verwijdert en opnieuw geïnstalleerd? Want het lijkt erop dat je amd drivers ''fucked'' zijn. Ik adviseer net als een medetweaker om je videokaart drivers volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.

Nevermind, je hebt kennelijk helemaal geen videokaart los erin maar maakt gebruik van je onboard gpu, duidelijk :D
Klopt, is een APU :) heb er vanwege budget redenen toen geen GPU in gehangen :) Driver reinstall ga ik proberen.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:01
corset schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:31:
[...]

Klopt, is een APU :) heb er vanwege budget redenen toen geen GPU in gehangen :) Driver reinstall ga ik proberen.
Hihi, nee budget staat er even los van. Gaat erom dat jij er inderdaad goed aan gedaan hebt om te switche van pci-e naar onboard. Dit doordat jij de pci-e niet gebruikt maar wel de onboard.

Driver reinstall zal niet meer helpen, tenzij je alsnog deze foutcode krijgt?

Indien je deze foutmeldingen nog krijgt ondanks dat die op onboard staat in de bios, kan je je hele chipset drivers gaan verwijderen + alles van AMD.
Pagina: 1