Toon posts:

Herstel partitie weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een jaar of 3 geleden heb ik een asus laptop gekocht (R500DR-SX115V) waar windows home premium op stond geinstalleerd.
Na een tijdje geklungeld te hebben is de laptop gecrasht en kon ik deze niet meer opstarten. Opnieuw installeren van windows ging niet, omdat de herstelpartitie weg was.
Nu heb ik met de installatiedisc van een vriend geprobeerd om windows opnieuw te installeren, maar dat werkt ook niet naar behoren (krijg te horen van windows dat het een valse kopie is, helemaal terecht).
Als ik via de any-time upgrade probeer windows opnieuw te installeren wordt mij verteld dat de registratiecode die achter op mijn laptop staat niet bedoeld is voor de any-time upgrade, en dat ik het maar bij asus moet regelen. Asus verkoopt echter geen recovery discs meer, Is dit probleem nog op te lossen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

DarkSide

theres no place like ::1

je zou hier kunnen kijken

Ook zou je opzoek kunnen gaan op usenet en torrents. En dan kijken of de Hash overeenkomt met die van MS zelf.
Verder zou je eigenlijk gewoon bij Asus moeten kunnen zijn. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een OEM windows installatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:18:
je zou hier kunnen kijken

Ook zou je opzoek kunnen gaan op usenet en torrents. En dan kijken of de Hash overeenkomt met die van MS zelf.
Verder zou je eigenlijk gewoon bij Asus moeten kunnen zijn. Zij zijn verantwoordelijk voor het leveren van een OEM windows installatie.
Helaas werkt de registratiecode ook niet op de windows website, asus wil zelf ook niet echt meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer een retail installatie zonder code, activeer hem daarna met een ASUS SLP key en ASUS SLP Certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:29:
Installeer een retail installatie zonder code, activeer hem daarna met een ASUS SLP key en ASUS SLP Certificaat.
Dit heb ik ook al geprobeerd, maar dit mocht helaas niet baten (weer de code die niet meewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar welke productkey heb je ingevoerd toen je Windows ging installeren?
Wanneer het de zelfde versie is die op de laptop stond kan je gewoon met de DVD van die vriend windows installeren maar moet je wel de productkey gebruiken die bij je eigen laptop hoort.
Als je dan te zien krijgt dat Windows niet legitiem is kan je microsoft bellen omdat je een geldige product key voor je laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 00:54:
Maar welke productkey heb je ingevoerd toen je Windows ging installeren?
Wanneer het de zelfde versie is die op de laptop stond kan je gewoon met de DVD van die vriend windows installeren maar moet je wel de productkey gebruiken die bij je eigen laptop hoort.
Als je dan te zien krijgt dat Windows niet legitiem is kan je microsoft bellen omdat je een geldige product key voor je laptop hebt.
Dat kan bij SLP dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 19:48:
[...]

Dit heb ik ook al geprobeerd, maar dit mocht helaas niet baten (weer de code die niet meewerkt)
Volgens mij niet, volgens mij heb je namelijk gewoon de key op de sticker gebruikt, en niet de SLP key. Volgens mij heb je ook nog eens de key wel ingevoerd tijdens de installatie in plaats van daarna met slmgr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, als de key tijdens de installatie van Windows wordt geaccepteerd betekend dat die key hoort bij versie die op dat moment wordt geïnstalleerd.
Daarna kan je dan activeren wanneer het systeem is opgestart, krijg je de melding dat Windows dan niet legitiem is, want zo is het gegaan toch? Dan lijkt het er op dat de key al in gebruik is op een ander systeem want tijdens het activeren wordt de hardware gecontroleerd, dus of de ingevoerde key hoort bij de hardware die bij het activeren gecheckt wordt.
Ik heb zelf op mijn Asus laptop lang geleden de recovery al weg gegooid en Windows met drivers geïnstalleerd en gaf geen problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 17:56
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:56:
Ja idd, als de key tijdens de installatie van Windows wordt geaccepteerd betekend dat die key hoort bij versie die op dat moment wordt geïnstalleerd.
Daarna kan je dan activeren wanneer het systeem is opgestart, krijg je de melding dat Windows dan niet legitiem is, want zo is het gegaan toch? Dan lijkt het er op dat de key al in gebruik is op een ander systeem want tijdens het activeren wordt de hardware gecontroleerd, dus of de ingevoerde key hoort bij de hardware die bij het activeren gecheckt wordt.
Ik heb zelf op mijn Asus laptop lang geleden de recovery al weg gegooid en Windows met drivers geïnstalleerd en gaf geen problemen.
Klinkt mij in ieder geval in de oren alsof de installatie-disk niet helemaal sjofel is en voorzien is van een of andere "crack" die probeert te activeren op een manier die MS inmiddels ongedaan gemaakt heeft.

Als het een legitieme (ongebruikte) OEM key is op het systeem of er gebruik gemaakt wordt van SLP (juiste SLIC in BIOS + Key + certificate) dan zou iedere retail media namelijk gewoon moeten werken en moeten activeren. De melding "not genuine" komt veelal voor met gemodificeerde ISO's waarbij delen van het Software Protection system gewijzigd zijn.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1