NOTE: Dit is niet een desktop, maar kon geen betere sectie vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als test servertje, wel zo handig als ik het headless kan gebruiken. Het doel is meer te weten komen over BSD, linux, netwerk etc. Eerst opzetten en daarna in de kast en verder met ssh.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 100 euro, eventueel 130 euro kan ook maar dan moet er een groot voordeel zijn zoals 2x cpu power.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: xfx pro 550
Opslag:1tb hdd seagate
Randapperatuur: muis, keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu, mobo, ram en behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies ASRock boven Supermicro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
klein als het kan. Ik wil er eigenlijk zo veel mogelijk mee doen. Als ik klaar ben met al mijn projecten wil ik het nuttig gebruiken of nog kunnen doorverkopen aan een mede tweaker
Ga je overklokken?
Nee, lijkt me niet handig, maar ik ben er wel een voorstander van
.
Tweede hands?
Ja denk het wel, vooral ram tweedehands, dat gaat toch nooit kapot.
Zelf bedacht
Ik had zelf al een beetje gekeken naar een AM1 platform met de amd 5150 en een asus mITX moederboardje, maar dat gaat al snel omhoog in prijs. het probleem is ECC ram. Ik weet niet zo goed of het nodig is, in een server lijkt het me wel handig, maar omdat dit niet serieus is weet ik het niet. AM1 support ecc memory, alleen de moederboarden niet. sommige ASUS moederboarden supporten het onofficieel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als test servertje, wel zo handig als ik het headless kan gebruiken. Het doel is meer te weten komen over BSD, linux, netwerk etc. Eerst opzetten en daarna in de kast en verder met ssh.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 100 euro, eventueel 130 euro kan ook maar dan moet er een groot voordeel zijn zoals 2x cpu power.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: xfx pro 550
Opslag:1tb hdd seagate
Randapperatuur: muis, keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
cpu, mobo, ram en behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies ASRock boven Supermicro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
klein als het kan. Ik wil er eigenlijk zo veel mogelijk mee doen. Als ik klaar ben met al mijn projecten wil ik het nuttig gebruiken of nog kunnen doorverkopen aan een mede tweaker
Ga je overklokken?
Nee, lijkt me niet handig, maar ik ben er wel een voorstander van
Tweede hands?
Ja denk het wel, vooral ram tweedehands, dat gaat toch nooit kapot.
Zelf bedacht
Ik had zelf al een beetje gekeken naar een AM1 platform met de amd 5150 en een asus mITX moederboardje, maar dat gaat al snel omhoog in prijs. het probleem is ECC ram. Ik weet niet zo goed of het nodig is, in een server lijkt het me wel handig, maar omdat dit niet serieus is weet ik het niet. AM1 support ecc memory, alleen de moederboarden niet. sommige ASUS moederboarden supporten het onofficieel.