Receiver voor tv, PS4 en XS4ALL-box

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Hi allen,

Ik zoek een?
Receiver + speakers

Wat is je budget?
Heb zelf een prijs van max 400 in m'n hoofd incl speakers. Dus denk dat de receiver dan ong op max 200/250 uit moet komen?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben op zoek naar een receiver zodat ik Spotify via m'n PS4 kan afspelen en beluisteren zonder dat de tv aan hoeft te staan. Net als de radio via XS4ALL. Daarnaast is het mooi als ik ook m'n htpc/tv erop aan kan sluiten zodat ik gewoon mooier geluid heb dan nu van m'n tv.

Qua eisen heb ik er weinig. Moet genoeg aansluitingen hebben om alles aan te sluiten en niet al te duur ^^

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben helemaal nieuw op dit gebied, tot voor kort was ik op zoek naar een aparaat wat alles kon en wist niet eens wat een receiver was. Vandaar de vraag hier, want ik heb echt geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb gezocht naar receivers, maar dan kom je er zoveel tegen. En dan moet ik ook nog speakers erbij vinden :/

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk wil ik dus weten of er nog specifieke receivers zijn die jullie me aanraden. Of anders waar ik naar moet kijken bij de keuze van een receiver.

Ik ben jullie zeer dankbaar _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Skar op 11-07-2015 10:43 . Reden: Default intro weggehaald ^^ ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het verschil in geluidskwaliteit maak je met de speakers dus probeer daar zo veel mogelijk van je budget in te steken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je met een budget van € 400 in een lastig parket zit als je iets nieuws wil kopen. Dan ben je al snel veroordeeld tot een kant-en-klaar setje en die zijn niet al te best. Mijn advies zou zijn om iets 2e hands op de kop te tikken. Zoek een receiver die voldoende aansluitmogelijkheden heeft en zoek daar om te beginnen 2 leuke speakers bij. Dan kun je in ieder geval beginnen met in stereo te spelen. Misschien kun je dan later uitbreiden naar een surround setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Staat echt 400 toch.....?
Hoeveel speakers wil je erop aansluiten ?
Je moet een beetje de richtlijn aanhouden dat als je receiver 250 kost je speakers rond de 750 moet zijn.
Tweede hands geen probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Vind het geen probleem om iets tweedehands te kopen, als ik maar weet waar ik op moet letten. Hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar moet er iig alles op kunnen aansluiten (via simpele bekabeling, geen truukjes om iets als het gebrek aan HDMI-poorten op te lossen ofzo)

En qua budget moet ik dus iets ruimer rekenen? 200 receiver, 400 speakers?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
pricewatch: Pioneer VSX-329-K
Heeft 4x hdmi in.
Geluid is erg goed.
Speakers is wat persoonlijker, maar hoor goede verhalen over de teufel ultima 40 mk2.
400€ voor 2 staanders.
En anders staat er op marktplaats nog een jamo s606 5.0 set te koop.